Zmiany na stronach wyników wyszukiwania Google


W ostatnich tygodniach można było zauważyć zmiany w sposobie prezentacji wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Zmiany te dotyczą w głównej mierze fraz lokalnych takich jak na przykład ‚stomatolog Kraków’, jednakże nie tylko. Wygląda na to, że Google zintegrowało wyniki naturalne z wynikami z usługi Miejsca Google. Frazy, który znajdywały się wysoko w wynikach wyszukiwania, oraz strony z nimi związane znajdowały się w ‚Miejscach Google’ pojawiają się wysoko w ‚zintegrowanych’ wynikach wyszukiwania.

Przykładowy wygląd SERP – Search Engine Result Page (strona wyników wyszukiwania)

SERP dla frazy stomatolog Kraków

Wygląd strony wyników wyszukiwania dla frazy 'stomatolog Kraków'

Na uwagę zasługuję również fakt, że liczba wyników wyszukiwania na pierwszej stronie zmienia się w zależności od frazy. Dla fraz zintegrowanych z wynikami z ‚Miejsc Google’ jest to najczęściej więcej niż 10 wyników. Algorytm określający liczbę wyników oraz sposób ich wyświetlania przy frazach zintegrowanych wygląda na dość losowy. Niezbyt estetycznie natomiast wygląda przesuwająca się mapka po prawej stronie wyników wyszukiwania, która zasłania reklamy Adwords.

Z pewnością warto zadbać o to aby pozycjonowana strona znalazła się również w ‚Miejscach Google’ – dodana w takich kategoriach na jakie frazy jest prowadzony proces pozycjonowania. Jak widać wygląd takiego wyniku jest naprawdę wyróżniony, oprócz tytułu, opisu strony i jej adresu URL wyświetla się również adres firmy związanej ze stroną jak i jej numer telefonu. Istnieje również możliwość dodania grafiki takiej jak na przykład logo firmy czy zdjęcie lokalu. Po prawej stronie znajduje się odnośnik do wizytówki miejsca w serwisie ‚Miejsca Google’ , można tam znaleźć również recenzje o tym miejscu/stronie jeśli takie istnieją.

Przykładowy wygląd wyniku wyszukiwania:

Wynik wyszukiwania dla frazy pozycjonowanie

Wynik wyszukiwania dla frazy 'pozycjonowanie'

To czy zintegrowane z ‚Miejscami Google’ wyniki zapytania, które nie jest zapytaniem lokalnym jak na przykład ‚okna drewniane’ wyświetlą się zależy również od ustawienia opcji wyszukiwania.

Przykłady w odmiennym wyglądzie stron wyników wyszukiwania, ze względu na ustawioną lokalizację:

SERP - okna drewniane

Wynik wyszukiwania dla frazy 'okna drewniane' z lokalizacją 'Poznań'

SERP - okna drewniane

Wynik wyszukiwana dla frazy 'okna drewniane' z lokalizcją 'Polska'

Jest to dość ciekawy przykład, jak widać wyniki i pozycje pokrywają się w obu przypadkach. W pierwszym przypadku, gdy lokalizacja jest ustawiona na ‚Poznań’ na pierwszym miejscu jest wynik ‚normalny’ kolejne dwa są wynikami zintegrowanymi. W drugim przypadku, gdzie lokalizacja ustawiona jest na ‚Polska’ wyniki nie są już integrowane z miejscami Google.

Jako ciekawostkę można dodać, że wyniki pojawiające się dla tej frazy z lokalizacji Poznań, pochodzą z miejsc takich jak Wrocław i Włocławek. Jak widać Google pracuje jeszcze nad sposobem wyświetlania i integracji tych wyników.

Kolejną nową funkcjonalnością wprowadzoną przez Google, jest możliwość podglądu strony z poziomu wyników wyszukiwania. Za pomocą ikonki lupy możemy zobaczyć zrzut z ekranu z danej strony. Na dzień dzisiejszy podgląd ten nie uwzględnia elementów na stronie wykonanych w technologii Flash. Jestem ciekaw jak wielu użytkowników uzna tą funkcjonalność za przydatną. Widać, że Google zależy aby cały czas usprawniać swoją wyszukiwarkę oferując jej użytkownikom nowe i przydatne funkcjonalności, a może po prostu zależy im aby zatrzymać użytkowników na swoich stronach jak najdłużej ;)?

Google.com/miejsca
Kategoria

+ Nie ma komentarzy

Dodaj własny