Modyfikator dopasowania przybliżonego Google Adwords


Słowa kluczowe to, jak zapewne każdy mający do czynienia z Google Adwords wie, jeden z podstawowych elementów kampanii reklamowej. Od wybranych przez nas wyrażeń zależy bardzo dużo. Zawsze należy zadać sobie pytania: czy w dobry sposób selekcjonuje się słowa kluczowe oraz czy dokonało się wyczerpującego doboru tychże słów? Bardzo istotne jest uwzględnienie w naszej kampanii wszystkich możliwych, związanych z naszą działalnością i mogących nam przynieść potencjalne korzyści wyrażeń. Jest to zadanie niełatwe, korzystamy z w tym celu z wyspecjalizowanych narzędzi-aplikacji jak na przykład Narzędzie propozycji słów kluczowych. Możemy też przeszukiwać stronę firmową, na którą adresować będziemy kampanię, zapoznawać się ze specjalistycznym słownictwem w określonej branży, wiele też zależy od naszej pomysłowości i inwencji. W każdym razie dróg poszukiwania właściwych słów kluczowych jest wiele, jednak dla doświadczonego i dobrze znającego zasady działania programu Google Adwords użytkownika procedura ta nie jest najtrudniejsza.

Często większym problemem okazuje się wybór dopasowania, w jakim mają się prezentować nasze słowa kluczowe. Czy wybrać najbardziej niedokładne, ale zbierające największą ilość wyświetleń dopasowanie przybliżone? Może lepiej nie ryzykować tak bardzo i zdecydować się na trochę bardziej ograniczające dopasowanie do frazy? Zdarzyć się mogło, iż wydaje nam się, że wybraliśmy większość ważnych dla naszej kampanii słów kluczowych, nie chcemy też ryzykować obniżenia wskaźnika klikalności (CTR) naszych reklam, (a co za tym idzie Wyniku Jakości Google Adwords) wtedy zapewne słowa nasze obwarujemy w charakterystyczne dla dopasowania ścisłego kwadratowe nawiasy…

Od niedługiego czasu dostępne jest nowe dopasowanie słów kluczowych w programie reklamowym Google Adwords. Jest to w zasadzie nieco udoskonalona wersja jednego z pierwotnych typów dopasowań. Wskazuje na to zresztą sama jego nazwa: „modyfikator dopasowania przybliżonego”. Modyfikator według zamierzeń ma wypełnić pewną lukę, dać dodatkowe możliwości, czy też bardziej połączyć potencjał i cechy różnych sposobów dopasowywania słów kluczowych. Daje nam on sposobność tworzenia słów kluczowych o większym zasięgu niż ten otrzymywany przy stosowaniu dopasowania do wyrażenia, jednak pozwala nam ograniczać zakres przypadkowych wywoływań reklam lepiej od trudno kontrolowalnego dopasowania przybliżonego.

Każdy sposób dopasowanie w Google Adwords ma swoje charakterystyczne oznaczenie, w przypadku modyfikatora jest to symbol „+”, należy go umieścić przed wyrażeniem będącym w dopasowaniu przybliżonym. Istotną uwagą jest tutaj to, że możemy go umieszczać przed każdym elementem-słowem, który jest częścią składową określonego przez nas słowa kluczowego. (np. „+słowo kluczowe” lub też „+słowo +kluczowe”)

Jak w zasadzie zachowuje się słowo kluczowe z modyfikatorem? Zapisane przez nas w ten sposób wyrażenie kluczowe pozwala nam rozszerzyć zakres wywoływania reklam Google Adwords, poprzez to że, poza jego ścisłą, podstawową formą uruchomi nasze reklamy także gdy:

– we wpisywanym przez internautę haśle znajdą się błędy
– uwzględniona zostaje liczba mnoga naszego słowa, gdy podaliśmy je w liczbie pojedynczej (i odwrotnie)
– brane są pod uwagę odmiany fleksyjne wyrażenia
– reklama zostanie także wyświetlone, jeżeli wyszukiwane zostają powiązane z naszym słowem skróty czy akronimy

Najważniejszą różnicą pomiędzy modyfikatorem a zwykłym dopasowaniem przybliżonym jest to, że nasze reklamy nie zostaną wywołane w przypadku wpisywania do wyszukiwarki synonimów, czy też pojęć, słów pokrewnych znaczeniowo.

Wydaje się, że modyfikator dopasowania przybliżonego jest ciekawą opcją, czymś co może udoskonalić i usprawnić działanie naszych kampanii Google Adwords. W środowisku użytkowników programu reklamowego Google Adwords powitany został z dużym entuzjazmem. Na pewno warto testować ten nowy sposób zapisu słów kluczowych.

+ Nie ma komentarzy

Dodaj własny