Jak być wyżej w wynikach lokalnych w Mapach Google?

Jak być wyżej w wynikach lokalnych w Mapach Google?


Wizytówka Google Moja Firma jest jednym z kluczowych narzędzi marketingowych dla Twojej firmy. Może pomóc Ci zostać odkrytym przez nowych klientów, wyróżnić się na tle konkurencji i wygenerować więcej transakcji. Te korzyści są jednak możliwe tylko wtedy, gdy Twoja wizytówka jest dobrze widoczna. To, że Twoja firma jest przypisane do danego obszaru, nie oznacza, że Google automatycznie umieści ją w rankingu pod kątem wyszukiwań w tej lokalizacji .

W rzeczywistości „bliskość” jest jednym z wielu czynników, które Mapy Google uwzględniają przy tworzeniu rankingu wpisów o firmach. W tym poradniku zaprezentujemy skuteczne taktyki, dzięki którym  Twoja wizytówka w Mapach Google osiągnie wyższą pozycję w wynikach i będzie czerpać wszystkie związane z tym korzyści.

Dlaczego wysoka pozycja w Mapach Google jest ważna?

Badania pokazują, że Mapy Google to preferowana aplikacja nawigacyjna dla 67% konsumentów. A ponieważ konsumenci rzadko spoglądają poza kilka pierwszych wyników, szukając miejsca, do którego mogą się udać, ważne jest, aby upewnić się, że wpis w Mapach Google jest zoptymalizowany tak, aby wyświetlał się jako pierwszy w odpowiednich wyszukiwaniach.

Badania przeprowadzone przez agencję BrightLocal pokazują również, że ci konsumenci trafiają do wykazów firm w Mapach Google w wyniku wyszukiwania za pomocą słowa kluczowego (tym samym odkrywając nowy biznes) znacznie częściej (w 84% przypadków), niż na podstawie nazwy firmy. Biorąc to pod uwagę, ważne jest, aby wpis o Twojej firmie zajmował wysokie miejsce w Mapach Google pod względem terminów wyszukiwanych przez potencjalnych klientów.

Pozycja w mapach Google - badania BrightLocal

Źródło: https://www.brightlocal.com/research/google-my-business-insights-study/

Kolejnym powodem opłacalności pozycjonowania w Mapach Google jest to, że trzy najlepsze pozycje w MG będą również wyświetlane w zwykłych wynikach wyszukiwania Google – tzw. trójpak. A ponieważ 46% wyszukiwań w Google ma charakter lokalny, wyświetlenie w tych trzech wynikach może znacznie zwiększyć widoczność Twojej firmy.

Trzy pozycje w Google na słowo kluczowe pizzeria

Trzecim powodem, dla którego warto zajmować wyższą pozycję w Mapach Google, jest to, że czynności, które  przy tym wykonujesz, poprawią jakość Twojej wizytówki i umożliwiają konsumentom skorzystanie z innej formy interakcji z Twoją firmą. Może to być bezpośredni kontakt telefoniczny, wejście na stronę lub bezpośrednie zarezerwowanie terminu. Ponieważ 86% konsumentów korzysta z map Google do wyszukiwania firm, otwiera to wiele możliwości zwiększenia zaangażowania.

Jak poprawić pozycję w Mapach Google?

Jak sprawić, by wizytówka Twojej firmy pojawiała się wyżej w Mapach Google? Podobnie jak w przypadku pozycjonowania witryny, istnieją ogólne wytyczne optymalizacyjne SEO dla wizytówek Google Moja Firma oraz wyświetlania wyników w Google Mapy. Pierwszą czynnością jest jednak znalezienie się w Mapach Google i zgłoszenie prawa do wpisu.

1. Dodaj swoją firmę do Google Maps

Osiągnięcie wyższej pozycji ani prowadzić skutecznego marketingu w Mapach Google jest niemożliwe jeśli nie masz wpisu w G. Jeśli już go posiadasz, możesz pominąć tę sekcję. Jeśli nie masz wpisu lub nie masz pewności, wykonaj poniższe czynności, aby dodać swoją firmę do Map Google:

  1. Wejdź na google.com/maps lub do aplikacji Mapy Google na smartfonie i wyszukaj nazwę swojej firmy.
  2. Jeśli pojawi się w rozwijanym menu z lokalizacją obok, oznacza to, że masz wpis! Przejdź do następnej sekcji.
  3. Jeśli nazwa Twojej firmy się nie pojawi, w menu zobaczysz opcję „Dodaj brakujące miejsce”. Po kliknięciu zostaniesz poproszony o podanie nazwy, kategorii i lokalizacji.

Warto zauważyć, że każdy użytkownik na świecie może dodać firmę do Map Google. Dlatego nawet jeśli sam tego nie zrobiłeś, najlepiej jest sprawdzić i upewnić się, czy wizytówka jeszcze nie istnieje. I nie martw się: bez względu na to, kto to jest, osoba, która dodaje Twoją firmę do Map Google, nie ma kontroli nad tym wpisem. Takie uprawnienia ma tylko osoba, która udowodni, że jest właścicielem firmy i zgłosi prawa do wpisu. Przejmowaniem kontroli na profilu zajmiemy się w dalszej części tego artykułu.

2. Zgłoś swój wpis o firmie w Google Maps

Drugim krokiem do podniesienia pozycji Twojej firmy w Mapach Google jest zgłoszenie prawa do wpisu. Dzieje się tak, ponieważ podczas tworzenia wizytówki możliwe jest podanie wyłącznie nazwy, kategorii i lokalizacji. Jednak kiedy zgłaszasz prawa do wpisu, możesz podać o wiele więcej szczegółów na temat swojej firmy. Im więcej informacji zawiera wpis o firmie, tym wyższa będzie jego pozycja w Mapach Google. Ponadto nie możesz wykonać żadnego z pozostałych kroków z tego przewodnika, jeśli Twój wpis nie jest przedmiotem roszczenia.

Warunkiem wstępnym zgłoszenia informacji o firmie w Mapach Google jest posiadanie bezpłatnego konta Google Moja Firma. Jeśli masz już konto, po prostu otwórz informacje o swojej firmie w Mapach Google, wybierz opcję „Zgłoś prawa do tej firmy” lub „Jesteś właścicielem tej firmy?” i postępuj zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami.

3. Dodaj informacje do swojej wizytówki w Google Maps

Gdy masz wpis o firmie w Mapach Google i połączone z nią konto Google Moja Firma, jesteś gotowy do optymalizacji, która pozwoli Ci uzyskać wyższą pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania. Jak wspomniano wcześniej, im więcej informacji zawiera Twoja wizytówka, tym wyższa powinna być jej pozycja w wynikach wyszukiwania. Aby dodać więcej informacji do swojej wizytówki, zaloguj się na swoje konto Google Moja Firma. Tutaj zobaczysz pulpit nawigacyjny z kilkoma zakładkami z boku.

Informacje w Google Moja Firma

Wybierz kartę „Informacje”, która zawiera Twoje imię i nazwisko, kategorię, adres, obszar działalności (jeśli dotyczy), godziny otwarcia, specjalne godziny pracy, numer telefonu, witrynę internetową, produkty, usługi, atrybuty i opis. Oto kilka wskazówek, jak zoptymalizować te sekcje konta Google Moja Firma, aby uzyskać wyższą pozycję w Mapach Google:

Konsekwentnie podawaj tę samą nazwę i adres
Mapy Google klasyfikują firmy, którym mogą zaufać, a jednym z mierników Twojej wiarygodności jest spójność informacji o Twojej firmie w internecie. Załóżmy na przykład, że masz firmę o nazwie „Centrum odnowy biologicznej Chomiczówka”. Upewnij się, że nazwa Twojej firmy w panelu Google Moja Firma to dokładnie ta, a nie wersja z nieznaczną zmianą, na przykład „Chomiczówka Wellness Center”. Upewnij się również, że ta nazwa jest identyczna we wszystkich innych Twoich usługach online – Twojej witrynie, profilach w social mediach i nie tylko. To samo dotyczy informacji adresowych (na przykład os. i osiedle).

Aktualizuj swoje godziny pracy
Informacje o firmach w Mapach Google komunikują użytkownikom, czy firma jest otwarta, zamknięta lub czy wkrótce zostanie otwarta lub zamknięta (a podczas pandemii, czy jest tymczasowo zamknięta – co czyni ją ważną taktyką SEO podczas COVID-19). Aktualizowanie tych godzin w Google sygnalizuje, że jesteś aktywny, a co za tym idzie, godny zaufania, a to pomoże Ci w utrzymaniu pozycji. Uniemożliwi to również klientom udanie się do Twojego sklepu tylko po to, by stwierdzić, że jest on zamknięty, co może wywołać negatywną opinię.

Napisz opis firmy
Opis Twojej firmy w Mapach Google powinien przedstawiać ogólny obraz oraz zakres działalności Twojej firmy. Warto dodać także unikalne cechy i wyróżniki zachęcające do odwiedzenia. Powinien być również napisany w stylu, który pasuje do Twojej marki, aby pomóc nawiązać lepsze połączenie. Pamiętaj, aby w opisie uwzględnić słowa kluczowe, ponieważ pomoże to wpisowi Twojej firmy w Mapach Google w rankingu nie tylko wyszukiwań zawierających nazwę Twojej firmy, ale także wyszukiwań produktów i usług.

Prawidłowo skategoryzuj swoją firmę
Pod względem rankingu bardzo ważna jest kategoria Twojej firmy, która pojawia się w Mapach Google. Jako kategorię główną wybierz tę, która najlepiej odzwierciedla podstawową ofertę Twojej firmy. Jeśli zastosowanie mają jakiekolwiek inne kategorie, wybierz je jako kategorie drugorzędne.

Użyj lokalnego numeru telefonu
Użyj lokalnego numeru telefonu z numerem kierunkowym swojej lokalizacji. Pomoże Ci to osiągnąć wyższą pozycję w Mapach Google, a także zweryfikuje dla wyszukiwarek, czy Twoja firma znajduje się w tym obszarze.

4. Dodaj zdjęcia do swojej wizytówki

Uzupełnianie wizytówki o zdjęcia sygnalizuje, że Twoja firma jest aktywna i zasługuje na wyższą pozycję w wynikach. Ponadto, ponieważ technologia rozpoznawania zdjęć Google jest coraz bardziej zaawansowana, Google zaczyna wyświetlać obrazy w lokalnych wynikach wyszukiwania. Dodatkowo zgodnie z zasadą: „Google kocha to, co kochają konsumenci, a konsumenci uwielbiają zdjęcia”, jeśli nie dodasz zdjęć do wpisu, wyświetli się ogólny obraz mapy, który nie jest atrakcyjny.

Zdjęcia w Google Moja Firma

Aby poprawić swój ranking w Mapach Google, prześlij do wpisu o firmie wysokiej jakości i atrakcyjne zdjęcia, które pokazują, jak wygląda praca w Twojej firmie. Aby to zrobić, przejdź do karty „Zdjęcia” w panelu Google Moja Firma i kliknij niebieskie kółko z białym znakiem plus. Stamtąd możesz przeciągnąć i upuścić zdjęcia filmy. Warto dodawać nowe zdjęcia regularnie.

5. Zabiegaj o recenzje i opinie

Wiedząc, że Google uwielbia to, co kochają klienci, nie powinno dziwić, że Mapy Google faworyzują w rankingu wpisy o firmach z pozytywnymi recenzjami. Musisz proaktywnie prosić o recenzje, a także odpowiadać na nie. Odpowiadanie na recenzje zachęca do większej ich liczby i łagodzi szkody wynikające z negatywnych recenzji. Ponadto Twoje odpowiedzi pokazują innym potencjalnym klientom, jak bardzo zwracasz uwagę na klientów i jak dobrze rozwiązujesz problemy.

6. Skonsoliduj swoje wpisy w Google Maps

Usuń zduplikowane wpisy i zbędne informacje, aby mieć pewność, że Twój jedyny prawdziwy wpis znajdzie się w rankingu.

7. Regularnie publikuj newsy w Google Maps

Podobnie jak w przypadku Facebooka, możesz publikować posty, które pojawiają się bezpośrednio we wpisie o firmie w Mapach Google. Regularne publikowanie takich postów wysyła do Google sygnały, że aktywnie zarządzasz wpisem, który bierze pod uwagę podczas ustalania rankingu.

Wpisy w Google Moja Firma

Wyższa pozycja w Google Maps poprzez optymalizację witryny

Oprócz podejmowania działań bezpośrednio związanych z wpisem o firmie, istnieje kilka optymalizacji, które możesz przeprowadzić w swojej witrynie, aby zapewnić wyższą pozycję w rankingu Map Google.

1. Upewnij się, że Twoja witryna jest responsywna

Po pierwsze, upewnij się, że witryna jest responsywna, co oznacza, że ​​działa spójnie na każdym urządzeniu i na dowolnym rozmiarze ekranu. Wizytówka Google zawiera link do Twojej witryny. Ze względu na to, że prawie 60% wyszukiwań w Google odbywa się na urządzeniach mobilnych, odbiór użytkowników kierowanych do witryny nieatrakcyjnej i niedopasowanej do urządzeń mobilnych spowoduje pogorszenie pozycji w Mapach Google.

2. Dodaj lokalne słowa kluczowe do swojej witryny

Oczywiście pomoże to Twojej witrynie osiągnąć wyższą pozycję w wyszukiwarce Google, ale może również wpłynąć na to, jak wysoko plasuje się Twoja wizytówka w Mapach Google. Dlatego pamiętaj o umieszczeniu słów kluczowych opartych na lokalizacji na głównych stronach witryny, takich jak strona główna, strona o nas, strona kontaktowa, strona produktów i usług, a nawet posty na blogu.

Wyróżnienie na Twojej witrynie internetowej informacji powiązanych z lokalizacją może pomóc poprawić pozycje Twojej firmy w Mapach Google również dla tego obszaru.

3. Umieść mapę Google na swojej stronie internetowej

Innym sposobem na uzyskanie wyższej pozycji w Mapach Google jest osadzenie mapy Google na swojej stronie internetowej. Najczęściej warto zrealizować to na stronie kontaktowej. Osadzenie mapy Google to po prostu kolejny sposób na poinformowanie Google, że Twoja firma znajduje się tam, gdzie podaje jej wpis. Użyj tego samego adresu, który masz we wpisie o firmie w Mapach Google.

Aby osadzić Mapę Google w swojej witrynie, wyszukaj nazwę swojej firmy w Mapach Google. Kliknij „Udostępnij” w swoim wpisie i wybierz zakładkę „Osadź mapę”. Skopiuj i wklej link na stronie kontaktowej swojej firmy.

4. Skoncentruj się na budowaniu lokalnych linków

Według Moz sygnały linków, takie jak autorytet linku do domeny i ilość, należą do głównych czynników, które wpływają na ranking w lokalnych wyszukiwaniach i wynikach pakietów przekąsek. W związku z tym lokalne SEO również wymaga budowania linków, aby zwiększyć swój profil linków. Należy pamiętać, że domeny powinny być odpowiednie dla Twojej lokalizacji.

Podsumowanie

Podobnie jak w przypadku każdej optymalizacji SEO, optymalizacja wizytówki Google Moja Firma powinna skupiać się na dostarczaniu jak największej ilości informacji o Twojej firmie. Informacje te powinny się znaleźć nie tylko w profilu Twojej firmy, ale także w zewnętrznych źródłach, takich jak Twoja witryna, agregaty opinii, a nawet konta w mediach społecznościowych.

Choć nie jesteśmy w stanie poznać każdego konkretnego czynnika rankingowego, wiemy że ich ostatecznym celem jest proponowanie użytkownikom firm najlepiej odpowiadających ich potrzebom.

Kategoria

1 Komentarz

Dodaj własny

+ Napisz komentarz