Branding dla początkujących, czyli jak zbudować silną markę w Internecie?

Branding dla początkujących, czyli jak zbudować silną markę w Internecie?


Aby zdobyć popularność w sieci, trzeba zabawić się w stratega. Budowanie marki wymaga bowiem przemyślanych, spójnych i dobrze zaplanowanych działań oraz morza cierpliwości. Tutaj nie ma drogi na skróty. Kształtowanie wizerunku marki wymaga czasu, a na efekty trzeba zwykle trochę poczekać.

Od czego zacząć? Na czym się skupić? Dla zainteresowanych przygotowaliśmy garść praktycznych porad, które ułatwią pierwsze kroki w budowaniu świadomości marki w Internecie.

E–branding od podstaw – o co w tym chodzi?

Czym jest branding?

Zacznijmy od definicji.

Branding można określić jako promocję firmy lub produktu z wykorzystaniem reklamy oraz designu. Podstawą działań brandingowych jest takie kreowanie wizerunku marki, by była atrakcyjna dla potencjalnego Klienta.

Jak to zrobić?

Do Twojej dyspozycji jest szereg działań i technik, jednak pierwszym krokiem powinno być określenie grupy docelowej. Skup się na tym, w jakim wieku są odbiorcy Twoich produktów lub usług, gdzie mieszkają, jakie są ich zainteresowania, płeć i zawód.

Skuteczne budowanie świadomości marki w Internecie wymaga dokładności, więc poświęć na to odpowiednią ilość czasu, nie bądź chaotyczny i uwzględnij detale.

Zrobione?

Zastanów się, co Twoi potencjalni Klienci mogą robić w sieci.

Czytają prasę branżową? Wymieniają się opiniami na forach? A może dotrzesz do nich przez Facebooka lub Instagram? Wykorzystaj te miejsca, by nawiązać z nimi kontakt.

Online branding, a analiza konkurencji

Zadbaj o to, by poznać swoich rywali. Z pewnością przyda się analiza ich mocnych i słabych stron, ale powinno Cię zainteresować przede wszystkim to, co robią w sieci.

Ostatecznie Waszym polem walki jest Internet. Zrób więc dokładny research. Sprawdź, czy konkurencja inwestuje w marketing szeptany, jest aktywna na FB, kupuje artykuły sponsorowane, współpracuje z blogerami itp.

Kształtowanie wizerunku marki w sieci wymaga odpowiedniego przygotowania, więc nie pomijaj tego kroku. Jest bardzo ważny dla przyszłości Twojej firmy w Internecie.

Budowanie świadomości marki w internecie – zbadaj zasięg

Czas na analizę potencjału. Jeśli wiesz już, co robią Twoi potencjalni Klienci w sieci i gdzie możesz ich spotkać, warto przyjrzeć się bliżej wielkości grupy docelowej w danym miejscu. Być może okaże się, że podejmowanie działań w określonym obszarze, choć kosztowne, nie przyniesie spodziewanego efektu.

Wróćmy do tego, że kształtowanie wizerunku marki to przemyślana strategia i skupmy się na szczegółach. Przykładowo, jeśli niewielu potencjalnych Klientów czyta prasę branżową, być może zamiast regularnie inwestować w artykuły sponsorowane, warto ograniczyć się do cyklicznych działań, które przyniosą identyczny skutek. Pozwolą jednak trochę zaoszczędzić.

E-branding w działaniach wielokanałowych

Mimo że w niektórych obszarach Twoje działania marketingowe z pewnością przyniosą lepszy skutek niż w innych, nie ograniczaj się.

Działaj wielokanałowo, wykorzystując różne punkty styku. Jeśli będzie ich 7, możesz to uznać za swój sukces. Dzięki takiemu podejściu zapewnisz sobie lepszy rezultat.

Nie oznacza to, że wszędzie kształtowanie wizerunku marki ma być realizowane z takim samym natężeniem. Opieraj swoje działania na wcześniej przeprowadzanych analizach. Jeśli większość Twoich potencjalnych Klientów przesiaduje na FB, tam skieruj swoje największe siły. Im mniejsze zainteresowanie odbiorców Twoich produktów i usług danym obszarem, tym mniej potrzeba działań z Twojej strony.

Nie rezygnuj jednak z poszczególnych kanałów odbioru, a bez trudu dotrzesz do swojej grupy docelowej. Budowanie świadomości marki w internecie to jednak nie tylko ilość, ale też jakość. Celuj wyżej niż konkurencja i daj się zauważyć, trafiając jednocześnie w potrzeby potencjalnych Klientów.

Online branding – znajdź zaufanego partnera

Nie oszukujmy się, znalezienie swojej grupy docelowej w sieci, dokładna analiza konkurencji oraz zasięgu nie są proste, podobnie jak skoordynowanie wielokanałowych działań, służących kształtowaniu wizerunku marki w Internecie. Oczywiście, jest to wykonalne, ale w trosce o swój sukces i efektywność podjętych działań, warto znaleźć zaufanego partnera w postaci profesjonalnej agencji.

Kim jest zaufany partner?

To ktoś, kto może pochwalić się współpracą ze znanymi markami, posiada dobre rekomendacje i cieszy się pozytywnymi opiniami w internecie. E-branding w duecie z nim nie będzie wyzwaniem, ponieważ taki partner dysponuje narzędziami, środkami oraz – co najważniejsze – doświadczeniem, które pomogą Twojej marce w budowaniu świadomości w sieci. Dzięki niemu zyskasz pewność, że Twoja strategia została opracowana dobrze, a Ty nie pominąłeś żadnego z niezbędnych kroków.

Online branding – cierpliwość przede wszystkim…

Zrobiłeś już wszystko, co mogłeś, a wyników nie widać?

Spokojnie, nie pojawią się z dnia na dzień. Inwestując w e-branding musisz mieć świadomość, że skuteczność marketingowych działań jest nieco odsunięta w czasie. Potencjalni Klienci potrzebują go, by zapamiętać Twoją markę. Postaw więc na cierpliwość i zaufaj… Twoje działania przyniosą skutek. Tylko jeszcze nie teraz.

Kategoria

+ Nie ma komentarzy

Dodaj własny