YouTube 2013 w Polsce i na świecie

YouTube 2013 w Polsce i na świecie


Na świecie z Internetu korzysta już prawie 2,5 miliarda osób, czyli co trzeci mieszkaniec globu. W Polsce jest 20 mln internautów. Połowa populacji naszego kraju tworzy globalną wioskę internetową. Serial, wiadomości i film – wszystko jest w sieci, a telewizor zmieniamy na komputer.

W 2012 roku padły rekordy w sieci. Facebook i YouTube – to miliard użytkowników każdego miesiąca, Twitter – 500 milionów, a Google osiąga wynik 1,2 tryliona wyszukiwań w roku. W Polsce dostęp do internetu ma aż 70% gospodarstw domowych, co zapewnia nam 18 miejsce wśród krajów europejskich, gdzie liderem jest Islandia (95% internautów).

Coraz więcej ludzi nie wyobraża sobie życia i pracy bez Internetu. Coraz częściej łączą się z siecią przez telefony komórkowe i sprzęty mobilne. Typowa telewizja nie jest już pierwszym źródłem informacji. W 2004 roku powstał serwis społecznościowy Facebook, a w 2005 roku serwis wideo – YouTube. Przez kilka lat rozwinęły się w zawrotnym tempie.

Od 8 lat YouTube przybiera na sile, pod względem zawartości i funkcjonalności. 23 kwietnia 2005 roku na YouTube załadowano pierwszy film wideo, w którym mogliśmy oglądać wizytę w ZOO twórcy tego popularnego serwisu. Rok później odnotowywano już 100 milionów odtworzeń filmów wideo dziennie. A od momentu wprowadzenia programu partnerskiego w 2007 roku, do YouTube dołączyło ponad milion twórców z 30 krajów całego świata.

W roku 2013 YouTube ma już ponad miliard unikalnych użytkowników z całego świata w miesiącu. Ponad 100 milionów z nich prowadzi działania społecznościowe, czyli udostępnia i dodaje do ulubionych filmy wideo. Natomiast 50% filmów w serwisie jest ocenianych lub komentowanych. Aż 20 milionów użytkowników połączyło swoje konto YouTube z wybranym serwisem społecznościowym i uruchomiło automatyczne udostępnianie. Dzięki temu codziennie użytkownicy Facebooka spędzają w sumie 500 lat na oglądaniu filmów z YouTube.

W Polsce YouTube ma prawie 10 mln unikalnych użytkowników w miesiącu, którzy oglądają w tym czasie 13 mln materiałów wideo. YouTube jest zatem na pierwszym miejscu w rankingu serwisów wideo i VOD. Liczba wejść na stronę główną (prawie 10 milionów użytkowników miesięcznie) oznacza dla serwisu najwyższe miejsce na podium w kategorii portali informacyjnych. Porównując wyniki – Onet ma około 8, a WP.PL ponad 7 milionów.

W 2013 roku nie zwalniamy tempa naszego życia, a wszelkie informacje chcemy uzyskać natychmiast, z możliwością jak najszybszego podzielenia się z najbliższymi. Pojawiło się zjawisko nazwane „multiscreening” – korzystanie z kilku urządzeń mobilnych w trakcie oglądania telewizji. Świat jest mobilny, a zatem wyróżnione tu dane nie powinny nikogo dziwić.

3 Komentarze

Dodaj własny
  1. 1
    Kati

    Wszystko jest w internecie. Nie oglądam już telewizji bo jej styl nadawania nie jest dopasowany do moich zajęć. Oglądam wszystko na notebooku lub telefonie w tedy gdy akurat mam czas jadąc komunikacją miejską, w galerii lub „międzyczasie”.

  2. 2
    Mariusz

    Serwis jest potęgą w swojej klasie i na pewno będzie. Dzięki serwisowi można dowiedzieć się wiecej i w krótkim czasie, idea stworzenia tago rodzaju serwisu to jeden z najlepszych pomysłów.

  3. 3
    E-kreacja

    Od kiedy Google przejęło Youtube to kolejny wielki serwis tej korporacji. Google będzie chciał odstawić telewizję na boczny tor, to tylko kwestia czasu.

+ Napisz komentarz