Konsolidacja w branży SEO

Konsolidacja w branży SEO


Faza 1 – przejęcie Sunrise

Na początku lipca branżę SEO zelektryzowała informacja o przejęciu Sunrise System przez Spółkę Bauer Digital, należącą do Grupy Bauer Media – właściciela radia RMF oraz portalu Interia. Osoby, które pozycjonowaniem nie zajmują się od wczoraj, miały okazję zapewne usłyszeć o tej agencji. Na forach branżowych zawrzało, gdyż Sunrise System jest uważane za największą firmę w branży SEO w Polsce. Wiele osób zastanawiało się nad tym czy decyzja Bauera, choć wysokość transakcji nie została podana do wiadomości, była w pełni przemyślana. Uważam jednak, że przy sprawności „handlowej” jaką prezentuje Sunrise System nie była to zła inwestycja.

Faza 2 – czas na Artefakt.

Po kilku dniach w kontekście kolejnego przejęcia (Artefakt Sp. zo.o.), okazało się, że decyzja Bauera była świadoma. Potencjał wiedzy wniesiony przez Artefakt, Klienci Sunrise i jego siła sprzedażowa to naprawdę silna kombinacja. Mamy zatem nowego gracza na rynku SEO, z dużym zapleczem finansowym. Dotychczas w Polsce nie spotykaliśmy się z przejęciami tego typu, szczególnie, że dokonywanymi w tak krótkim czasie i wiążącymi tak duże podmioty.

Zastanawia mnie, jak potoczy się historia i jakie dalsze ruchy wykona Bauer. Czy branża SEO w Polsce odczuje tą konsolidację? Czy powstanie nowy brand? – Sunrise System można przecież „przemalować” i zrestartować. Czy grupa wchłonie kolejne agencje? Na te pytania odpowiemy sobie zapewne już za kilka-kilkanaście miesięcy.

4 Komentarze

Dodaj własny

+ Napisz komentarz