Internetowe Rewolucje Google, czyli program dla przedsiębiorców

Internetowe Rewolucje Google, czyli program dla przedsiębiorców


Google chce nauczyć polskich przedsiębiorców, jak działać w sieci. Program „Internetowe Rewolucje” ma podnieść kompetencje cyfrowe 100 tys. przedsiębiorstw w Polsce, rozszerzyć wiedzę z zakresu nowych technologii i poszerzyć umiejętności korzystania z internetu.

Większość właścicieli firm z sektora MŚP uważa, że internet jest niezbędny do prowadzenia biznesu. Ale nie wykorzystuje możliwości sieci prawidłowo. Ich strony nie są przystosowane do urządzeń mobilnych, a niewielki procent firm prowadzi sprzedaż online. Dlatego Google poprzez „Internetowe Rewolucje” chce to zmienić. Do końca 2016 r. planuje zapewnić wsparcie i rozwinąć kompetencje cyfrowe w polskich przedsiębiorstwach. Program pilotażowy, na razie na w województwie śląskim, ruszy w lipcu tego roku. Jesienią obejmie już całą Polskę. Opierać się będzie na doradztwie rozwiązań internetowych w biznesie.

Firmy z sektora MŚP będą mogły skorzystać z indywidualnych warsztatów prowadzonych przez ekspertów oraz ze specjalnych otwartych sesji szkoleniowych. Ich celem jest podniesienie kompetencji cyfrowych i pomoc we wdrożeniu technologii bazujących na internecie.

 

Unia Europejska dąży do połączenia 28 rynków krajowych w jeden cyfrowy rynek europejski. Ma się to przyczynić do wzrostu europejskiej gospodarki o 415 mld euro rocznie oraz do stworzenia 3,8 mln miejsc pracy. Google chce przygotować polskich przedsiębiorców na nadchodzące zmiany, aby łatwo odnaleźli się w nowej cyfrowej rzeczywistości.

Agnieszka Hryniewicz-Bieniek, dyrektor Google Polska, tłumaczy: – Jednolity rynek cyfrowy zniesie bariery w handlu i usługach elektronicznych – to wielka szansa, ale też duże wyzwanie dla polskiej gospodarki, tym bardziej że poziom przyswajania technologii cyfrowych przez nasz sektor MŚP jest wciąż bardzo niski. W ramach programu „Internetowe Rewolucje” chcemy zapewnić bezpośrednie wsparcie polskim przedsiębiorcom w rozwoju tych umiejętności, które mogą przesądzić o sukcesie ich firm na rynku europejskim, a nawet globalnym.

Polska w rankingu dotyczącym przyswajania technologii cyfrowych przez poszczególne kraje Unii Europejskiej wciąż jest daleko w tyle. W informacji prasowej od Google możemy przeczytać o wynikach badań „Polskie firmy z sektora MŚP – znajomość i używanie narzędzi do komunikacji” przeprowadzonych w maju br. przez Millward Brown:  „Pomimo że 83% przedsiębiorstw uważa, że internet jest ważny lub niezbędny w prowadzeniu ich działalności, a 60% z nich dostrzega korzyść ze zwiększenia umiejętności internetowych swoich pracowników, to w ubiegłym roku tylko 33% podjęło w tym kierunku jakiekolwiek działania”.

Program „Internetowe Rewolucje” ma być wsparciem dla lokalnych przedsiębiorców poprzez dostarczenie odpowiednich narzędzi do edukacji i podnoszenia kompetencji.

Badania Millward Brown 1

 

Badania Millward Brown 2

Patronat nad programem objęli: Ministerstwo Gospodarki, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Konfederacja Lewiatan oraz Krajowa Izba Gospodarcza.

Rejestracja już ruszyła. Zachęcamy do skorzystania z „Internetowych Rewolucji” pod linkiem WITH GOOGLE

Źródło: Google Polska Blogspot

+ Nie ma komentarzy

Dodaj własny