Zmiany w raportowaniu Google Adwords


Zawsze po uruchomieniu nowej kampanii Google Adwords, po pewnym czasie, musimy przystąpić do jej optymalizacji. Powinniśmy przejrzeć wszystkie jej elementy. Tam gdzie jest to konieczne dokonujemy poprawek i zmian. Modyfikacje i ulepszenia powinny sprawić, że nasza kampania będzie jeszcze bardziej efektywna, a zwrot z inwestycji będzie większy. Optymalizacja kampanii jest więc czynnością niezbędną. Duża pomocą w tym względzie zawsze była możliwość generowania raportów w specjalnie do tego przeznaczonej zakładce strony głównej naszego konta Google Adwords. Raporty przedstawiały nam wyniki, zbiorcze podsumowania naszych działających kampanii (np. wyszukiwanych haseł, po których następowało kliknięcie naszej reklamy), otrzymywaliśmy w nich często informacje, które nie były dostępne w innych miejscach, zakładkach panelu zarządzania kontem.

W ostatnich tygodniach projektanci Google dokonali kilku ważnych zmian w zakresie dostępu do raportów oraz możliwości wykorzystywania zawartych w nich danych. Dostęp do informacji, które wcześniej dostępne były w zakładce „Raportowanie” w tej chwili otrzymujemy w różnych miejscach panelu zarządzania. Jest to rozwiązanie przejrzyste i logiczne. Wchodząc na zakładkę „Kampanie”, a następnie na dalsze zakładki odpowiadające poszczególnym częściom składowym naszej kampanii, mamy możliwość wygenerowania odpowiednich raportów. I tak po wybraniu podglądu naszych reklam, czy też na przykład słów kluczowych, na pasku narzędzi nad tabelą ujrzymy m. in. następujący przycisk:

Po kliknięciu uzyskujemy możliwość pobrania raportu. Jeżeli jesteśmy przykładowo na stronie zarządzania naszymi słowami kluczowymi, wtedy mamy możliwość stworzenia „Raportu słowa kluczowego”. Przed kliknięciem „Utwórz” warto zastanowić się, jakie informacje oraz z jakiego przedziału czasowego chcielibyśmy ujrzeć. W tym celu wybieramy i dodajemy konkretne segmenty. Określamy też w jakim formacie najchętniej otrzymalibyśmy raport.

Kolejną bardzo istotną zmianą dotyczącą opcji raportowania w Google Adwords, jest przeniesienie pewnych informacji, dostępu do nich, z raportów do kolumn tabeli w zakładkach prezentujących poszczególne elementy kampanii. Jest to więc kierunek migracji, zmian podobny do opisywanych wcześniej, a dotyczących miejsc generowania raportów. W tej chwili obok danych, które zawsze były widoczne w tabelach (jak np. kliknięcia, wyświetlenia, CTR czy też koszty naszych działań) otrzymujemy szybki dostęp do kolejnych ważnych informacji. Aby stały się one dla nas widoczne w tabeli, najpierw należy kliknąć przycisk „Kolumny” na pasku narzędzi nad tabelą, a następnie odznaczyć interesujące nas rzeczy. Jedną z ważnych nowości jest możliwość obserwowania w tabeli podglądu wyników kampanii procentowych danych dotyczących „utraty udziału w wyświetleniach”. Jest to bardzo ciekawy czynnik charakteryzujący naszą kampanię. Dodatkowo jest on rozdzielony na straty w wyświetleniach spowodowane za niskim budżetem oraz złym rankingiem, oceną jakości naszych reklam. Informacje uzyskane dzięki temu wskaźnikowi oznajmiają nam, jak często nasze reklamy nie są wyświetlane z podanych powyżej powodów. Dzięki temu wiemy co można poprawić, (zwiększyć budżet, popracować nad Wynikiem Jakości) aby osiągnąć jeszcze lepsze efekty w naszej kampanii reklamowej Google Adwords.

Wydaje się, że zmiany w raportowaniu wprowadzane przez Google są krokiem w dobrą stronę. Zapewne w zamierzeniach mają nam dać szybszy i bardziej intuicyjny dostęp do informacji, które przyczynią się do optymalizacji naszych działań reklamowych. Do zmian i przeniesienia elementów trzeba się jednak przyzwyczaić. Modyfikacje interfejsu w tym względzie trzeba też na bieżąco obserwować, gdyż według zapowiedzi nie jest to jeszcze koniec przekształceń w tym zakresie.

+ Nie ma komentarzy

Dodaj własny