preloader

"*" oznacza pola wymagane

Wypełnij formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

*pole wymagane

agree*

Współczesne wyzwania marketingu – kreowanie wizerunku w Internecie

Współczesne wyzwania marketingu – kreowanie wizerunku w Internecie

Od kiedy Internet stał się jednym z głównych kanałów informacyjnych, firmy znalazły miejsce, gdzie mogą w efektywny i przede wszystkim relatywnie w tani sposób reklamować swoje produkty oraz usługi. Niesie to ze sobą zupełnie nowe możliwości kreowania wizerunku. Pozytywny odbiór marki ma znaczący wpływ na jej popularność i pozycję na rynku. Nic więc dziwnego, że reklama internetowa staje się jednym z głównych obszarów działalności marketingowej firm.

Wizerunek to całokształt wyobrażeń o danej organizacji czy instytucji. Dotyczy zarówno działań zewnętrznych, które prowadzi firma, ale również tych, które zachodzą w jej wnętrzu. Mowa więc o odpowiednim sposobie budowania relacji z klientem, systemie identyfikacji wizualnej, ale też o kwalifikacjach pracowników, doświadczeniu, czy stosunkach wewnątrz firmy. Kreowanie dobrego wizerunku jest zadaniem nie tylko firm o ugruntowanej pozycji, ale również tych, które dopiero wchodzą na rynek. Siła pierwszego wrażenia jest nieoceniona, chociażby przy wprowadzaniu nowego produktu.

Budowa e–wizerunku, czyli tego, który prezentujemy w sieci, różni się nieco od działań podejmowanych w rzeczywistości. Wspólny jest jednak przebieg całego procesu. Należy zacząć od analizy stanu wyjściowego. Konieczne jest zebranie informacji na temat firmy, które krążą w Internecie. Mowa o wszelakich artykułach, tekstach czy komentarzach. Warto też sprawdzić, jaką opinię mają nasi konkurenci, a nawet cała branża. Dzięki pozyskaniu tych informacji, jesteśmy w stanie dowiedzieć się tego, nad czym musimy się skupić podczas naszej pracy, a także określić grupę docelową. Kolejnym etapem będzie zdefiniowanie celów, do których chcemy dążyć. W wyniku tego, możemy dojść do wniosku, iż konieczna będzie całościowa, bądź też częściowa modyfikacja wizerunku. Jakkolwiek by nie było, warto pamiętać o tym, że nasz wizerunek powinien być zgodny z ogólnymi wartościami firmy, jej strategią, a także grupą docelową. Zanim rozpoczniemy etap realizacji, konieczny jest wybór narzędzi i instrumentów, dzięki którym wcielimy w życie nasze założenia. Należy również sporządzić budżet, w ramach którego prowadzone będą wszelkie działania. Podczas ostatniego etapu, bardzo ważna jest kontrola całego procesu. Reakcje odbiorców w Internecie potrafią być niezwykle szybkie i zaskakujące. Firma musi więc elastycznie reagować na wszelakie zmiany.

Podstawowym narzędziem, umożliwiającym kreowanie wizerunku, jest strona internetowa. Powinny znaleźć się na niej aktualne informacje na temat działalności firmy, jej historii oraz oferowanych usług czy produktów. Treść ma znaczenie, o czym świadczy popularność content marketingu, czyli marketingu treści. Dostarczając klientom rzetelnych, sprawdzonych informacji, stawiamy się w roli eksperta, dzięki czemu nasza pozycja rośnie. Content marketing doskonale sprawdza się, jeśli posiadamy firmowego bloga. Dobrze prowadzony blog powinien nie tylko przekazywać ciekawe treści, ale też angażować w dyskusję jego czytelników.

Kolejnym narzędziem, niezwykle popularnym w ostatnim czasie, są media społecznościowe. Strony takie jak Facebook, Twitter, Google+ to doskonała szansa na rozreklamowanie Twojej firmy i zbudowanie pożądanego wizerunku. Konieczne jest więc założenie na nich profilu i systematyczne aktualizowanie. Media społecznościowe, dzięki swojemu zasięgowi, umożliwiają dotarcie do milionów potencjalnych klientów. Warto pokusić się również o utworzenie fanpage’a.

Proces budowania wizerunku w Internecie wymaga sporej aktywności. Należy więc pamiętać o udzielaniu się na różnego typu forach, czy stronach branżowych. Rzeczowe komentarze nie tylko stanowią potwierdzenie naszej fachowej wiedzy, ale też ułatwiają odbiorcom odnalezienie firmy i zapoznanie się z jej ofertą. Istotne jest też prowadzenie dyskusji z komentującymi nasz blog. Dzięki temu, jesteśmy w stanie zbudować odpowiednie relacje z potencjalnymi klientami.

Przenosząc nasze działania do Internetu, nie możemy zapomnieć o tym, że aby zaistnieć w świadomości klienta, należy często mu o sobie przypominać. Służyć temu mają regularnie wysyłane newslettery, z najnowszymi informacjami. Pamiętajmy jednak, aby nie pojawiały się one zbyt często, gdyż agresywna promocja może wzbudzić niechęć ze strony odbiorcy i tym samym źle wpłynąć na nasz wizerunek. Niezwykle przyjemne dla klientów są różnego typu konkursy, organizowane na naszej stronie czy też fanpage’u. Mają one na celu zaangażowanie odbiorców w działalność firmy, a także dostarczenie im rozrywki. Im bardziej kreatywne i oryginalne konkursy, tym lepiej.

Pamiętać należy, że nawet najlepsze informacje, produkty, czy usługi, jeśli nie zostaną odnalezione, nie zyskają czytelników. Przeciętny internauta odwiedza tylko te strony, które pojawiają się jako pierwsze w oknie wyszukiwarki. Cóż więc zrobić, jeśli nasza strona znajduje się na szarym końcu? W takim wypadku warto zapoznać się z usługą, która obecnie znajduje się w ofercie licznych agencji. Mowa oczywiście o pozycjonowaniu. Dzięki temu, mamy szansę osiągnąć wyższą pozycję w wyszukiwarkach, a tym samym trafić do odbiorcy, który poszukuje dokładnie tego, co my oferujemy.

Kreowanie wizerunku nie jest łatwą sprawą. Sam proces może ciągnąc się przez długie miesiące, a nawet lata. Należy więc uzbroić się w cierpliwość i wytrwale dążyć do realizacji wyznaczonych celów. Internet oferuje nam wiele możliwości, z których naprawdę warto skorzystać. Pamiętajmy jednak o licznych pułapkach, które mogą pojawić się na naszej drodze w wyniku zaniedbania. Wizerunek firmy powinien być kreowany rozsądnie i spójnie. Odpowiednie działania są gwarancją sukcesu.

foto: photos.com

+
Brak komentarzy
Dodaj własny
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony