preloader

"*" oznacza pola wymagane

Wypełnij formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

*pole wymagane

agree*

Wpisy w Google Moja Firma – jak je dodać?

Wpisy w Google Moja Firma – jak je dodać?

Google Moja Firma to znane narzędzie pozwalające na reklamowanie swojej firmy w wyszukiwarce. Dzięki niemu w łatwy i przejrzysty sposób możemy zaprezentować swoją ofertę oraz najważniejsze informacje o własnej działalności. Teraz otrzymaliśmy możliwość informowania klientów bezpośrednio z poziomu wizytówki . W Google Moja Firma pojawiły się wpisy.

Wpisy w Google Moja Firma – na co pozwalają?

Niedawno Google wprowadził nową funkcjonalność, która pozwala publikować wpisy na naszej wizytówce. Krótkie notki do 300 znaków, zostaną wyświetlone tuż pod danymi kontaktowymi i mogą zostać użyte do przekazania najnowszych informacji klientom. Należy pamiętać, że z poziomu wyszukiwarki będzie widoczne jedynie ok. 250 pierwszych znaków opisu, a cała treść będzie dostępna dopiero po kliknięciu na notkę. Oprócz treści wpis może zawierać zdjęcie oraz przycisk CTA, kierujący na ustaloną wcześniej stronę. Do wyboru mamy pięć rodzaje przycisków: „Więcej informacji:”, „Zarezerwuj”, „Zarejestruj się”, „Kup” i „Skorzystaj z oferty”. Jeżeli zaznaczymy opcję dodania CTA, będziemy musieli dodać link, na który ma kierować przycisk.

Wpisy w Google Moja Firma - jak dodać

Wpis w Google Moja Firma widoczny z poziomu wyników organicznych

Dodatkowo wpis w Google Moja Firma może zostać opublikowany jako wydarzenie. W tym trybie oprócz wcześniej wspomnianych funkcjonalności mamy możliwość ustawienia daty rozpoczęcia i zakończenia wydarzenia oraz dodanie nazwy eventu. Tutaj limit wynosi 58 znaków.

Wpis w wizytówce Google będzie wyświetlany przez ograniczony czas. Domyślnie jest to siedem dni od daty publikacji, jednak w przypadku wydarzeń sprawa wygląda nieco inaczej. Notka o wydarzeniu jest dostępna jedynie w czasie jego trwania, więc wpis zniknie zaraz po dacie zakończenia, którą ustaliliśmy przy tworzeniu informacji.

Wpisy w Google Moja Firma - jak ustawić

Wpis w wersji mobilnej

Jak wykorzystać wpisy w wizytówce Google?

Nowa funkcjonalność pozwala na łatwe przekazywanie informacji klientom – użytkownik nie musi już wchodzić na naszą stronę, by dowiedzieć się o promocji czy ważnym wydarzeniu. Szybkość komunikacji jest zdecydowanym plusem, jednak należy zwrócić uwagę, że przez fakt wyświetlania informacji bezpośrednio w wyszukiwarce użytkownik może zaniechać wejścia na nasz serwis. Korzystając z wpisów należy zwrócić szczególna uwagę na przyciski CTA, które są kluczowe dla przejeść na witrynę.

Z kolei wpisy w Google Moja Firma nie mają żadnego wpływu na pozycjonowanie, nie są one indeksowane przez wyszukiwarkę, przez co linki czy słowa kluczowe w opisie nie będą miały wpływu na ranking wyszukiwarki Google.

Więcej o możliwościach Google Moja Firma i konfiguracji tego narzędzia przeczytacie w Jak prawidłowo reklamować się w Google Maps.

Macie wizytówkę w Google Moja Firma? Będziecie korzystać z nowej funkcji?

2
Komentarze
Dodaj własny
  1. 1

    Trochę mało konkretów jak na dziesiąty już artykuł w tym temacie – publikowany na planecie-seo. Może by tak jakiś test

    • 2

      Dzięki za komentarz. Treści na naszym blogu kierowane są do różnych odbiorców, również tych którzy nie korzystają z planety SEO. Takiego materiału brakowało na naszym blogu i postanowiliśmy uzupełnić lukę. Rozumiem, że akurat Ciebie ten temat nie ciekawi, dlatego zapraszam do zapoznania się z innymi materiałami. 🙂

+
Napisz komentarz
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony