Widzialni.pl na semKRK #9

Widzialni.pl na semKRK #9


Ostatni weekend majowy nasz zespół postanowił spędzić w Krakowie. Naszym celem było nie tylko zwiedzanie Wawelu i podziwianie architektury starego miasta, ale przede wszystkim konferencja semKRK. W stolicy Małopolski odbyła się już dziesiąta (licząc semKRK 3.5 w 2016r.) edycja spotkania dla pasjonatów SEM, rozumianego jako ogół działań marketingowych w wyszukiwarkach.

Nazwa wydarzenia może sugerować, że konferencja skupia się raczej na reklamach AdWords, a wyniki organiczne zostaną zepchnięte na drugi plan. Wystarczy jednak sprawdzić agendę, by przekonać się, że SEO miało mocną reprezentację – Dixon Jones z Majestic, Cezary Glijer z K2 Media, Damian Sałkowski z Senuto, czy Paweł Gontarek znany też jako SEO Zgred.

Na semKRK#9 mogliśmy posłuchać m.in.: o wykorzystaniu usługi Google News do pozyskania ruchu, o tym jak x-kom wykorzystuje real time marketing w swoich działaniach; o tym czym jest i jak działa sandbox, a także zobaczyliśmy w jaki sposób możemy próbować rozpracować algorytmy Google.

Jedną z ciekawszych prezentacji była, ta przedstawiona przez Cezarego Glijera, który przekonywał, że w działaniach SEO powinniśmy kłaść coraz większy nacisk na jakość, a także, że wszystkie działania marketingowe powinny się wzajemnie wspierać. Jego wizja zmian w Google opierała się na coraz większym skupieniu się na użytkowniku i jego zachowaniach i sugerował, by to właśnie na tych aspektach się skupić.

Warto również wspomnieć o wystąpieniu Damiana Sałkowskiego, które było szeroko omawiane w kuluarach wydarzenia. CEO Senuto opowiadał w jaki sposób starają się rozszyfrować działanie algorytmów Google i zaprezentował możliwości jakie niesie za sobą szczegółowa analiza i wykorzystanie big data w analityce. Damian zapowiedział, że więcej na ten temat pojawi się wkrótce na blogu, więc zachęcamy do śledzenia jego profili w Social Media.

Dziewiąta edycja semKRK była inspiracją do wielu ciekawych rozmów i spojrzenia na temat marketingu w wyszukiwarkach w nieco szerszy sposób. Zarówno osoby związane z SEO, jak i AdWords dzięki prezentacjom z obu dziedzin mogły poszerzyć wiedzę i poznać nowości branżowe. Tego typu wydarzenia umożliwiają podejście do SEM w szerszy i świeży sposób, zobaczenia jak pracują inni specjaliści, a także poznanie nowych ludzi i nawiązanie wartościowych kontaktów. Na kolejnej edycji semKRK nie może nas zabraknąć!

Jeździcie na konferencje branżowe? Co uważacie na nich, za najbardziej wartościowe – wiedzę, kontakty, świeże spojrzenie?

+ Nie ma komentarzy

Dodaj własny