Web Stories przeniesione do Google Discover

Web Stories przeniesione do Google Discover


Google poinformowało, że przenosi wszystkie informacje zawarte dotychczas w Web Stories (AMP Stories) do Google Discover. Zmiany wchodzą w życie z dniem, w którym Google wydało oświadczenie w tej sprawie.

Dzięki przeniesieniu Web Stories do Google Discover zwiększa się zdecydowanie zasięg, który mogą wygenerować treści, które zostaną umieszczone w Web Stories. Oprócz standardowych kanałów, takich jak wyszukiwarka i platformy współpracujące, od teraz treści z Web Stories będą też dostępne na platformach Android oraz IOS.

Google Discover umożliwia też łatwe raportowanie dzięki integracji z Google Search Console. Funkcji tej brakowało dotychczas w Web Stories. Dzięki raportom zawartym w narzędziu analitycznym Google Search Console użytkownicy będą mogli zapoznać się z dodatkowymi statystykami dotyczącymi ruchu z Google Discover. Dane, które znajdują się w specjalnie przygotowanym raporcie są prezentowane z kilkudniowym opóźnieniem. Dotyczą one ilości kliknięć, współczynnika CTR oraz ilości wyświetleń dla danej frazy kluczowej, która została zaprezentowana w Google Discover.

Obecnie Google wprowadza nową funkcję do Google Discover tylko w trzech krajach: USA, Brazylii oraz w Indiach, ale w niedalekiej przyszłości zmiany mają być widoczne na całym świecie. Jest to trend, który możemy zaobserwować od dłuższego czasu – pierwszy etap wprowadzania zmiany to testy na specjalnie wybranej grupie użytkowników o wspólnych cechach. Po zebraniu odpowiedniej ilości danych z tego testu oraz ich starannej analizie przez zespół Google, zmiana jest wdrażana dla większej ilości użytkowników wyszukiwarki Google lub jest porzucana.

AMP Stories są źródłem ruchu dla niektórych wydawców. Rozszerzenie zasięgu pozwala na znaczny wzrost ruchu o nowych użytkowników z aplikacji IOS oraz Android.

+ Nie ma komentarzy

Dodaj własny