Widzialni cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Personalize" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Tanie pozycjonowanie – czy może być skuteczne?

Tanie pozycjonowanie – czy może być skuteczne?

Podczas wielu rozmów z potencjalnymi Klientami, czyli właścicielami stron www, zainteresowanymi SEO, największym dla nich zaskoczeniem staje się cena usługi. Związane jest to, po pierwsze, z brakiem sztywnego cennika pozycjonowania, po drugie – możliwość określenia wstępnych założeń cenowych pojawia się dopiero po głębokiej analizie strony. Po trzecie,  może pojawiać się niechęć Klientów do oszacowania swoich możliwości budżetowych. Te elementy mogą powodować, że oferta działań SEO będzie nie do zaakceptowania. Klienci często dziwią się, gdy pytamy ich o przedział cenowy, jaki byliby w stanie przeznaczyć na działania pozycjonerskie. Dostosowanie zasięgu i wysokości działań do możliwości budżetowych Klienta, zakładając konieczny czas realizacji usługi, której wynikiem są topowe pozycje, to pierwsze kroki do uzyskania w pełni zadowolonego Klienta.

Jak rozpoznać nierzetelną agencję SEO?

Nieuczciwych i niedoświadczonych agencji, a także freelancerów oferujących tanie pozycjonowanie jest bardzo wielu. Szukając firmy świadczącej usługi pozycjonowania stron internetowych, warto zwracać uwagę na przedstawiane nam oferty, które mogą pięknie wyglądać, ale nie mieć poparcia w rzeczywistości. Co powinno zwrócić nasza uwagę?

  1. Gwarantowane wyniki. To temat często pojawiający się przy ofertach wielu firm SEO. Zdarza się, że istnieją agencje oferujące gwarancję określonego wyniku, bez odpowiedniej analizy i znajomości strony klienta, jej potencjału, istniejących problemów czy planów z nią związanych. W rzeczywistości obietnice pozycji w TOP3 są jedynie chwytem marketingowym. Należy pamiętać, że każde działania SEO powinny być podparte odpowiednią analizą witryny, dopiero wtedy można rozmawiać o realnych wynikach i możliwościach.
  2. Wyniki od zaraz. Nawet największy budżet nie jest w stanie zapewnić trwałych pozycji w tydzień. Pozycjonowanie to proces wielotygodniowy, jak i wielomiesięczny, w zależności od zakładanych efektów czy struktury strony. Niestety na rynku SEO można spotkać też takich, którzy ogromną ilością linków, nadmiernym nasyceniem frazami czy innymi, niekiedy ewidentnie należącymi do tzw. black hat SEO, metodami próbują wykorzystać luki w algorytmach wyszukiwarki. Jednak wyszukiwarka Google może takie nieuczciwe działania szybko wychwycić i zmniejszyć widoczność danej witryny,
  3. Zbyt niska cena. Spotykamy się często z ofertami taniego pozycjonowania za przykładowe 200 zł, a nawet niższymi. Chociaż to kusząca opcja, warto jednak pamiętać o tym, że koszt pozycjonowania to składowa wielu elementów, jak i wielomiesięcznej pracy zespołu specjalistów z branży SEO. Działania, które przynoszą wymierny efekt obarczone są odpowiednimi kosztami, jednak biorąc pod uwagę wysoką jakość świadczonych usług, warto zdecydować się na oferty wyższe cenowo. Taka inwestycja jest o wiele bardziej opłacalna.

O czym należy pamiętać podczas rozmów z agencją SEO?

Kiedy wiadomo już co powinno wzbudzić ostrożność podczas zapoznawania się z ofertami, warto pamiętać także o kilku faktach, które ułatwią podejmowanie współpracy z wybraną firmą pozycjonerską:

  1. Pozycjonowanie jest procesem. Co więcej, proces ten jest długotrwały, a efekty mogą pojawić się nawet po kilku miesiącach. Dlatego też należy działania te traktować jako długotrwałą inwestycję w rozwój firmy,
  2. Osiągnięte wyniki nie są wieczne. Konkurencja również chce być pierwsza, metody pozycjonowania zmieniają się, a co najważniejsze, algorytmy Google są zmienne i potrafią zachwiać osiągniętymi wynikami widoczności. Powierzając proces pozycjonowania doświadczonym specjalistom, można mieć pewność, że nawet w przypadku nagłych zmian pozycji, podjęte zostaną odpowiedni kroki, w celu możliwie szybkiego przywrócenia wcześniejszych wyników,
  3. Wiedza i doświadczenie. Proces pozycjonowania w dużej części to doświadczenie oraz know-how specjalistów, którzy podejmują skuteczne działania służące systematycznemu podnoszeniu pozycji Twojej strony,
  4. Zrozumienie Twojego biznesu. To klucz do skutecznych działań. Dopiero mając pełną wiedzę na temat Twojej działalności, jej silnych i słabych stron, planów na rozwój, a także po analizie strony www, oraz konkurencji, pozycjonowanie będzie najbardziej skuteczne.

Ścisła współpraca na partnerskich zasadach i uczciwie podejmowane działania to podstawa osiągnięcia pożądanego efektu, jakim będą satysfakcjonujące wyniki Twojej strony, a w konsekwencji rozwój Twojego biznesu. Oczywiście istnieją branże i firmy, dla których podstawowy zakres działań SEO wystarczy aby osiągnąć relatywnie duży sukces i nie zamykamy się na takich Klientów. Każdy Klient jest inny, każdy reprezentuje zupełnie inne podejście do wykonywanej działalności i działa w innych warunkach. Dlatego też indywidualne podejście do wyceny, racjonalne oszacowanie kosztów i przysłowiowe mierzenie sił na zamiary, to jedyne sposoby na skuteczne wykonanie zakresu działań zaplanowanych i określonych w strategii pozycjonowania. Czy zatem pozycjonowanie może być tanie? Może, jednak przede wszystkim musi być skuteczne.

Kursy z marketingu internetowego online!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

Poznaj historie, które odmienią Twój biznes

Oglądaj na YouTube!

6
Komentarze
Dodaj własny
  1. 1
    Agencja SEO StronyWUWUWU

    Wszystko zależy tutaj od trudności podjętego się zadania, czyli jaką stronę będziemy pozycjonować. Na tej podstawie dobieramy kwotę za jaką wykonamy zlecenie. Są witryny, które mają tak niską konkurencję, że cena pozycjonowania to prawie 0zł. Oczywiście druga sprawa to rzetelność kogoś kto oferuje pozycjonowanie za niską kwotę. Mnie osobiście nie chciało by się w ogóle fatygować za kwoty rzędu 200-300zł nawet dla oszustwa. Ogólnie świetny artykuł i oby tak dalej. Pozdrawiam.

    • 2
      Paweł Jarzyniewski

      Jak najbardziej, trudność zadania, jakiego podejmuje się agencja SEO jest niewątpliwie jednym z najbardziej znaczących elementów wpływających na cenę usługi. Jednak przede wszystkim jakość i skuteczność.

  2. 3

    Za zbyt niską ceną pozycjonowania może kryć się bardzo niska jakość.Przecież działania SEO są wymagające, potrzebne są różne narzędzia i sporo czasu. Ja pierwsze wyniki działań zaczętych w styczniu zaczynam zauważać dopiero teraz, ale mam pewność, że wykonana dla mnie praca była rzetelna, a wypracowane pozycje będą stabilne!

    • 4

      I o to właśnie chodzi. SEO nie stanowi wiedzy książkowej, a jest efektem doświadczenia, wiedzy i umiejętności specjalistów. Dodając do tego zmienne realia pracy „na” Google, oczekiwanie oszałamiających wyników za niską cenę wydaje się być marzeniem ściętej głowy 🙂

  3. 5

    Nie które firmy tylko szukają aby zdobyć klienta, dlatego też dobrą taktyką jest powierzenie pozycjonowania też osobom prywatnym

    • 6
      Paweł Jarzyniewski

      Pełna zgoda. Każdy chce mieć w swoim portfelu możliwie wielu Klientów. Odpowiedzmy sobie jednak na pytanie, czy freelancerzy (nie umniejszając ich umiejętnościom) zajmujący się pozycjonowaniem dysponują takimi możliwościami i zapleczem, jak doświadczone agencje SEO? Mamy wolny rynek i pełną dowolność w wyborze obsługi SEO. Warto jednak racjonalnie oszacować własne możliwości i oczekiwania, a także umiejętności, doświadczenie i skuteczność firmy lub osoby, której przekazujemy obsługę SEO strony.

Komentarze są wyłączone.

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj