Tanie pozycjonowanie – czy może być skuteczne?

Tanie pozycjonowanie – czy może być skuteczne?


Podczas wielu rozmów z potencjalnymi Klientami, czyli właścicielami stron www, zainteresowanymi pozycjonowaniem, największym dla nich zaskoczeniem staje się cena usługi. Związane jest to, po pierwsze, z brakiem sztywnego cennika, po drugie – możliwość określenia wstępnych założeń cenowych pojawia się dopiero po głębokiej analizie strony. Po trzecie,  może pojawiać się niechęć Klientów do oszacowania swoich możliwości budżetowych. Te elementy mogą powodować, że oferta działań SEO będzie nie do zaakceptowania. Klienci często dziwią się, gdy pytamy ich o przedział cenowy, jaki byliby w stanie przeznaczyć na działania pozycjonerskie. Dostosowanie zasięgu i wysokości działań do możliwości budżetowych Klienta, zakładając konieczny czas realizacji usługi, której wynikiem są topowe pozycje, to pierwsze kroki do uzyskania w pełni zadowolonego Klienta.

Jak rozpoznać nierzetelną agencję SEO?

Nieuczciwych i niedoświadczonych agencji, a także freelancerów oferujących tanie pozycjonowanie jest bardzo wielu. Szukając firmy świadczącej usługi pozycjonowania stron internetowych, warto zwracać uwagę na przedstawiane nam oferty, które mogą pięknie wyglądać, ale nie mieć poparcia w rzeczywistości. Co powinno zwrócić nasza uwagę?

  1. Gwarantowane wyniki. To temat często pojawiający się przy ofertach wielu firm SEO. Zdarza się, że istnieją agencje oferujące gwarancję określonego wyniku, bez odpowiedniej analizy i znajomości strony klienta, jej potencjału, istniejących problemów czy planów z nią związanych. W rzeczywistości obietnice pozycji w TOP3 są jedynie chwytem marketingowym. Należy pamiętać, że każde działania SEO powinny być podparte odpowiednią analizą witryny, dopiero wtedy można rozmawiać o realnych wynikach i możliwościach.
  2. Wyniki od zaraz. Nawet największy budżet nie jest w stanie zapewnić trwałych pozycji w tydzień. Pozycjonowanie to proces wielotygodniowy, jak i wielomiesięczny, w zależności od zakładanych efektów czy struktury strony. Niestety na rynku SEO można spotkać też takich, którzy ogromną ilością linków, nadmiernym nasyceniem frazami czy innymi, niekiedy ewidentnie należącymi do tzw. black hat SEO, metodami próbują wykorzystać luki w algorytmach wyszukiwarki. Jednak wyszukiwarka Google może takie nieuczciwe działania szybko wychwycić i zmniejszyć widoczność danej witryny,
  3. Zbyt niska cena. Spotykamy się często z ofertami taniego pozycjonowania za przykładowe 200 zł, a nawet niższymi. Chociaż to kusząca opcja, warto jednak pamiętać o tym, że koszt pozycjonowania to składowa wielu elementów, jak i wielomiesięcznej pracy zespołu specjalistów z branży SEO. Działania, które przynoszą wymierny efekt obarczone są odpowiednimi kosztami, jednak biorąc pod uwagę wysoką jakość świadczonych usług, warto zdecydować się na oferty wyższe cenowo. Taka inwestycja jest o wiele bardziej opłacalna.

O czym należy pamiętać podczas rozmów z agencją SEO?

Kiedy wiadomo już co powinno wzbudzić ostrożność podczas zapoznawania się z ofertami, warto pamiętać także o kilku faktach, które ułatwią podejmowanie współpracy z wybraną firmą pozycjonerską:

  1. Pozycjonowanie jest procesem. Co więcej, proces ten jest długotrwały, a efekty mogą pojawić się nawet po kilku miesiącach. Dlatego też należy działania te traktować jako długotrwałą inwestycję w rozwój firmy,
  2. Osiągnięte wyniki nie są wieczne. Konkurencja również chce być pierwsza, metody pozycjonowania zmieniają się, a co najważniejsze, algorytmy Google są zmienne i potrafią zachwiać osiągniętymi wynikami widoczności. Powierzając proces pozycjonowania doświadczonym specjalistom, można mieć pewność, że nawet w przypadku nagłych zmian pozycji, podjęte zostaną odpowiedni kroki, w celu możliwie szybkiego przywrócenia wcześniejszych wyników,
  3. Wiedza i doświadczenie. Proces pozycjonowania w dużej części to doświadczenie oraz know-how specjalistów, którzy podejmują skuteczne działania służące systematycznemu podnoszeniu pozycji Twojej strony,
  4. Zrozumienie Twojego biznesu. To klucz do skutecznych działań. Dopiero mając pełną wiedzę na temat Twojej działalności, jej silnych i słabych stron, planów na rozwój, a także po analizie strony www, oraz konkurencji, pozycjonowanie będzie najbardziej skuteczne.

Ścisła współpraca na partnerskich zasadach i uczciwie podejmowane działania to podstawa osiągnięcia pożądanego efektu, jakim będą satysfakcjonujące wyniki Twojej strony, a w konsekwencji rozwój Twojego biznesu. Oczywiście istnieją branże i firmy, dla których podstawowy zakres działań SEO wystarczy aby osiągnąć relatywnie duży sukces i nie zamykamy się na takich Klientów. Każdy Klient jest inny, każdy reprezentuje zupełnie inne podejście do wykonywanej działalności i działa w innych warunkach. Dlatego też indywidualne podejście do wyceny, racjonalne oszacowanie kosztów i przysłowiowe mierzenie sił na zamiary, to jedyne sposoby na skuteczne wykonanie zakresu działań zaplanowanych i określonych w strategii pozycjonowania. Czy zatem pozycjonowanie może być tanie? Może, jednak przede wszystkim musi być skuteczne.

Kategoria

1 Komentarz

Dodaj własny
  1. 1
    Basia

    Za zbyt niską ceną pozycjonowania może kryć się bardzo niska jakość.Przecież działania SEO są wymagające, potrzebne są różne narzędzia i sporo czasu. Ja pierwsze wyniki działań zaczętych w styczniu zaczynam zauważać dopiero teraz, ale mam pewność, że wykonana dla mnie praca była rzetelna, a wypracowane pozycje będą stabilne!

+ Napisz komentarz