Reklamy TrueView dostępne w AdWords

Reklamy TrueView dostępne w AdWords


W podstawowym interfejsie AdWords do tej pory można było prowadzić kampanie w wyszukiwarce, w sieci reklamowej i produktowe. Natomiast kampanie wideo znajdowały się w osobnej sekcji i były oddzielone od innych reklam Google. Od teraz wszystkie rodzaje kampanii znajdują się w głównym interfejsie AdWords.

Aby ułatwić proces prowadzenia kampanii i umożliwić korzystanie ze wszystkich możliwości AdWords, zoptymalizowano sposób tworzenia reklam TrueView i zarządzania nimi. Od teraz będą wyświetlać się z innymi kampaniami. Jednolity interfejs AdWords ułatwi pracę przy optymalizacji różnych typów kampanii.

Kilka szczegółów od Google

Używając selektora typu kampanii, możemy wyświetlić tylko reklamy typu TrueView w widoku podobnym do AdWords dla wideo. Preferencje kolumn są zapamiętywane, zatem nie trzeba zmieniać ich po każdym przełączeniu widoku.

wybór typu kampanii

Grupy kierowania zastępujemy grupami reklam, które są podstawowym składnikiem kampanii w sieci wyszukiwania, w sieci reklamowej i produktowych. Każda grupa reklam będzie zawierała reklamy jednego formatu TrueView: In-Stream lub In-Display. Kampanie mogą jednak obejmować wiele grup reklam, więc nadal można wyświetlać reklamy In-Stream i In-Display w ramach tej samej kampanii. Aby utworzyć nową kampanię, wystarczy kliknąć przycisk +KAMPANIA, wybrać nowy typ kampanii Wideo i utworzyć nową grupę reklam w kampanii, klikając przycisk +GRUPA REKLAM.

Tworzenie grupy reklam

Teraz, po włączeniu TrueView do systemu AdWords, uzyskujemy dostęp do szeregu przydatnych funkcji, które ułatwią zarządzanie, optymalizację i raportowanie na kontach z wieloma kampaniami. Dzięki edycji zbiorczej możesz zmieniać informacje o wielu kampaniach naraz, bezpośrednio z poziomu interfejsu użytkownika. Z kolei przesyłanie zbiorcze pozwala pobierać dane kampanii, wprowadzać zmiany na dużą skalę i przesyłać je z powrotem na konto, by od razu wprowadzać je w życie. A dzięki harmonogramowi generowania raportów możesz ustawić automatyczne generowanie i regularne przesyłanie ich e-mailem do użytkowników konta. W raportach z kampanii wideo można też filtrować wyniki według takich danych, jak nazwa kampanii, etykieta, koszt czy liczba konwersji.

Popularne funkcje wideo są teraz dostępne w dobrze znanych miejscach. Na przykład remarketing wideo znajduje się w udostępnianych zasobach AdWords, a łączenie kont YouTube w sekcji Połączone konta. Poza tym na nowej karcie „Wideo” znajdują się dane analityczne reklam wideo, a na karcie „Kierowanie wideo” można zarządzać parametrami kierowania kampanii.

Tworzenie listy remarketingowej

I tak otrzymaliśmy jednolite narzędzie do zarządzania wszystkimi kampaniami AdWords. Można samemu rozpocząć aktualizację, albo poczekać 6 tygodni. System zrobi to automatycznie.

Źródło: Wszystko o AdWords

2 Komentarze

Dodaj własny
  1. 1
    Roman Rozenberger

    A żeby było jeszcze milej to Gmail Sponsored Promotioms wychodzi z fazy Beta i będzie dostępne dla wszystkich, więc żegnajcie niskie stawki w GSP. W sumie należy liczyć na to, że koszty na YouTube i GSP nie pójdą w górę bo konfiguracja nie jest taka prosta 😉

    Zielona Góra pozdrawia Poznań

Odpowiedz na „Roman RozenbergerAnuluj pisanie odpowiedzi