Październikowe nowości w Google

Październikowe nowości w Google


Podczas kilku ostatnich dni Google ogłosiło sporo nowości związanych zarówno z wyszukiwarką, jak i z innymi produktami z ekosystemu Google. Poniżej przedstawiamy najważniejsze nowości.

Algorytm BERT, o którym pisaliśmy w ubiegłym roku, został dopracowany i obejmuje już niemal każde zapytanie w języku angielskim. W trakcie jego wdrażania Google informowało nas, że obejmie on jedynie 10% fraz. Po skończonych testach jego zasięg został rozszerzony.

Uruchomiony został zupełnie nowy system do sprawdzania poprawności wpisanej do wyszukiwarki frazy. Narzędzie to, sprawdza nie tylko błędy ortograficzne oraz popularne literówki, ale korzysta też z bardzo rozbudowanej sieci neuronowej, która wspomaga znajdowanie błędów. W komunikacie Google wspomina, że jest to największa zmiana w tym algorytmie – zdecydowanie większa niż wszystkie zmiany w sprawdzaniu pisowni, które zaszły w ciągu ostatnich 5 lat.

Nowością dla wyników wyszukiwania filmów jest dodanie opcji „kluczowe momenty”, która wskazuje odnośniki do fragmentów filmu na YouTube. Google poinformowało, że ta funkcja również została pomyślnie przetestowana i będzie teraz dotyczyć aż 10% ogólnych wyników wyszukiwania.

Zespół inżynierów, którzy są odpowiedzialni za pracę nad wyszukiwarką Google bardzo często dokonuje zmian, zarówno w pracy samego algorytmu wyszukiwania, jak i w warstwie prezentacji wyników wyszukiwania. W ciągu roku mamy do czynienia z setkami aktualizacji wokół wyszukiwarki Google. Wiele z nich to drobne zmiany, niektóre nowości w wyszukiwarce mogą dość poważnie zamieszać w wynikach wyszukiwania. Google bardzo często nie informuje o nowościach lub podaje na ich temat bardzo zdawkowe komunikaty, ograniczając się do jednozdaniowych wypowiedzi.

+ Nie ma komentarzy

Dodaj własny