preloader

"*" oznacza pola wymagane

Wypełnij formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

*pole wymagane

agree*

Jak duży jest Twój… PageRank? :)

Jak duży jest Twój… PageRank? :)

Na początku warto napisać czym właściwie jest PageRank. Otóż jest to wskaźnik określający wartość strony dla wyszukiwarki Google w skali liczbowej. Wskaźnik PageRank może mieścić się w przedziale od 0 do 10, a na jego wartość ma wpływ liczba oraz jakość linków przychodzących do danej witryny. Wysoki wskaźnik PageRank jest (a właściwie był) wyznacznikiem dużej wartości strony dla użytkownika.

W związku z aktualizacjami w wyszukiwarce, które odbywają się co kilka miesięcy – PageRank traci na znaczeniu, ponieważ staje się on mało miarodajny (i coraz mniej przewidywalny 😉 ). Przykładowo: strona, która jeszcze kilka miesięcy temu miała bardzo dużą wartość z punktu widzenia osób zajmujących się pozycjonowaniem (ze względu na wysoki PR) – obecnie może nie mieć już żadnej. Tego typu zdarzenie może mieć miejsce w przypadku stron, na których znajdowała się duża liczba linków wychodzących. Każdy link wychodzący ze strony internetowej powoduje obniżenie wartości strony, a tym samym wskaźnika PageRank. Ilość linków wychodzących nie powinna przewyższać ilości linków przychodzących (ang. BackLinks). Ponadto duży przyrost linków wychodzących w krótkim czasie, może zaowocować otrzymaniem kary od Google w postaci obniżenia lub całkowitego wyzerowania PR. Obniżony w ten sposób wskaźnik jest bardzo trudny do odzyskania, a w wielu przypadkach po prostu niemożliwy. W tym miejscu warto zwrócić uwagę na fakt, że obniżenie wartości PR niekoniecznie musi być spowodowane otrzymaniem kary od Google. Może to być również związane ze zmniejszeniem się liczby linków przychodzących do strony. Witryny internetowe, które niegdyś zawierały odnośniki do naszej witryny mogły przestać istnieć. Niemniej jednak niski lub zerowy PageRank (na tą chwilę) nie wpływa bezpośrednio na pozycję strony internetowej czy nawet na jej pozycjonowanie, dlatego też jego niska wartość nie powinna nikogo przerażać. Warto jednak PageRank monitorować i w przypadku drastycznego obniżenia poszukać przyczyn.

3
Komentarze
Dodaj własny
  1. 1

    Czy linki z atrybutem nofollow tak samo obniżają Page Rank strony na której są umieszczone, czy one jednak nie mają wpływu?

  2. 2

    Linki nofollow nie obniżają PR.

  3. 3

    Co zrobić by skutecznie podnieść swój PR? po zmianie algorytmu google

+
Napisz komentarz
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony