Nowy interfejs Adsense


Czasami w swojej pracy spotykam się z pytaniami dotyczącymi różnych programów partnerskich czy też Google Adsense. Dlatego też postanowiłem napisać kilka zdań o nowym interfejsie Google Adsense, który od niedawna dostępny jest już dla wszystkich na całym świecie.

W chwili obecnej każdy użytkownik programu dla wydawców: Google Adsense może przełączać się między klasycznym widokiem, a nowym. Pierwszym elementem, na który zwrócimy z pewnością uwagę po przełączeniu na nowy interfejs jest większa liczba danych dotyczących naszych zarobków. W odróżnieniu od starej wersji na stronie głównej możemy sprawdzić nasze szacowane niewypłacone zarobki oraz kwotę i datę ostatniej płatności, jaką otrzymaliśmy od Google. Wydaje mi się, że jest bardzo dobre usprawnienie, które w bardzo przejrzysty sposób pozwala określić kwotę, jaką już uzbieraliśmy od ostatniej wypłaty. Możemy ją także w bardzo prosty sposób porównać z zarobkami z poprzedniego miesiąca. Kolejna zmiana w obrębie strony głównej panelu Adsense dotyczy „Podsumowania skuteczności”, które wyświetla informacje zbiorcze dla całych kanałów jak np. Adsense dla treści. Rozwiązanie to jest mniej szczegółowe, ponieważ nie mamy bezpośredniego rozbicia na jednostki reklamowe. Rozwiązanie to dostarcza nam jednak więcej informacji statystycznych takich jak np. wyświetlenia jednostek reklamowych, pokrycie (procent podstron, dla których Google mógł dopasować właściwe reklamy), kliknięcia, CTR (stosunek liczby kliknięć do wyświetleń), CPC (przeciętna stawka jaką otrzymujemy za jedno kliknięcie w reklamę), RPM (średni przychód uzyskany z każdego tysiąca wyświetleń) oraz oczywiście szacunkowe zarobki. Podobne informacje jednak wzbogacone o bardzo ciekawy i funkcjonalny wykres możemy zobaczyć w zakładce „Raporty skuteczności”. Dzięki wykresowi możemy analizować statystyki naszej strony w różnych okresach czasu oraz pod różnym kątem. Moim zdaniem jest to najciekawsze oraz najbardziej funkcjonalne z rozwiązań wprowadzonych w nowym interfejsie, ponieważ umożliwia przeprowadzenie analiz, które w rezultacie mogą prowadzić do zwiększenia naszych zarobków.

W związku z faktem, iż 30 listopada odbędzie się w Warszawie Konferencja Google AdSense, w której będę miał przyjemność uczestniczyć, postaram się napisać więcej na temat nowego interfejsu w następnym wpisie.

+ Nie ma komentarzy

Dodaj własny