Nowy algorytm Google – wygląd witryny, reklamy i filtry


Google wprowadza nowy algorytm, który ma na celu wyłapywanie i filtrowanie stron posiadających zbyt dużą ilość reklam. Uwzględnia on wygląd witryny w zakresie rozmieszczenia oraz wielkości powierzchni reklamowej. Karane będą te serwisy, które posiadają nieodpowiednio uwidocznione reklamy above-the-fold, czyli te widoczne od razu po wejściu na stronę.

Jakie strony otrzymają filtr? Te, które w części widocznej na ekranie komputera po kliknięciu na link z wyników wyszukiwania posiadają głównie lub tylko reklamy. Wówczas, aby dotrzeć do właściwej treści strony należy przewinąć ją niżej. Istotna treść znajduje się nierzadko pod wieloma reklamami imitującymi wygląd takiej strony. Jest to niewygodne i niejednokrotnie irytujące dla użytkowników. Poza tym, nierzadko internauci zasypani reklamami nie potrafią odróżnić ich od właściwej treści witryny.

Google na swoim blogu zapewnia, że nie będą karane wszystkie strony zawierające reklamy na górze ekranu, a jedynie te, które posiadają ich zbyt dużo. Nowy algorytm ma więc przede wszystkim uwzględniać potrzeby oraz oczekiwania użytkowników. Jak zapewnia Google, zmiany dotkną niewielką ilość wyszukiwań – poniżej 1 procenta.

2 Komentarze

Dodaj własny
  1. 2
    painter Chicago

    Może w końcu WP i Interia dostaną bana. Wchodzisz na główne polskie protale a tam nie wiadomo co zrobić by zamknąć reklamę. I ca ja robię….wychodzę.
    Swoją drogą świetny blog. Od 1.5 h czytam.

Odpowiedz na „painter ChicagoAnuluj pisanie odpowiedzi