Widzialni cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Personalize" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Nowość! Google usuwa boczny panel z reklamami AdWords

Nowość! Google usuwa boczny panel z reklamami AdWords

Linki sponsorowane Adwords przechodzą właśnie dużą przemianę. Z prawej strony wyników wyszukiwania znikną reklamy. Google chce je wszystkie wyświetlać na szczycie listy. Jak wpłynie to na klikalność?

Tego chyba się nikt nie spodziewał. Google usunie reklamy, oferty i inne tego typu treści z bocznego panelu wyników wyszukiwania. Na wiele popularnych haseł w wynikach po prawej stronie nie pojawi się nic. Zmianę tę już zauważyli niektórzy specjaliści SEM, a Google potwierdził to w informacji przesłanej do serwisu The SEM Post.

Znika panel boczny w wynikach wyszukiwania

– Od dłuższego czasu testujemy nowy layout wyszukiwarki – zdradza przedstawiciel Google. – Niektórzy użytkownicy mogli już dostrzec te zmiany. Nowy układ będzie lepiej odzwierciedlał potrzeby reklamodawców i pozwoli na skuteczniejsze dotarcie z przekazem do odbiorców.

Jak teraz będą wyglądać linki sponsorowane? Pozostaną od dłuższego czasu testowane 4 reklamy na górze i zero reklam z prawej strony. Wyniki organiczne przesuną się nieco niżej. Co na to specjaliści SEO i działy AdWords?

Zmiana wprowadzona przez Google na pewno będzie miała duży wpływ na walkę o pozycję reklam. Z jednej strony możemy spodziewać się wzrostu kosztów kliknięć. Z drugiej strony – reklamodawcy starając się zapobiec ślepemu podnoszeniu stawek,  będą z większą uwagą traktowali wynik jakości. Dlatego wraz ze wzrostem kosztu kliknięć, należy spodziewać się reklam lepszej jakości.

Aktualnie testowane zmiany wprowadzone będą globalnie we wszystkich wersjach językowych wyszukiwarki. Puste miejsce po prawej stronie najprawdopodobniej wypełnią produkty z Google Zakupy lub Knowledge Graph.

Kursy z marketingu internetowego online!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

Poznaj historie, które odmienią Twój biznes

Oglądaj na YouTube!

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj