Nowe funkcje narzędzia Google Analytics

Nowe funkcje narzędzia Google Analytics


Google Analytics to narzędzie oferujące statystyki oraz analitykę dla stron internetowych. Dostarcza ono ważnych informacji dotyczących witryny, na której jest zainstalowane. Oprócz liczby odwiedzin i odsłon strony można mówić o wielu innych funkcjach, dzięki którym możliwa jest ocena skuteczności działań marketingowych. Wielką zaletą Google Analytics jest to, że narzędzie jest całkowicie darmowe.

Niedawno Google Analytics został wyposażony w nowe, bardzo ciekawe funkcje. Warto powiedzieć o nich więcej.

Pomiar wartości mediów społecznościowych

Raporty dotyczące stron społecznościowych pozwalają ocenić skuteczność działań marketingowych prowadzonych np. na Facebook’u. Z raportów tych dowiemy się, z jakiego źródła pozyskaliśmy ruch, jaki wątek traktował o naszej witrynie lub też które z wtyczek społecznościowych na naszej stronie są najchętniej klikane, czy jest to „Lubie to” czy np. +1 Google. Raporty te pozwalają również ocenić konwersje.

Eksportowanie i udostępnianie raportów

Jest to funkcja, pozwalająca na udostępnianie oraz na eksport raportów generowanych dla naszej strony internetowej. W specjalnej zakładce mamy możliwość pobrania wygenerowanego raportu, lub też wysłanie go pocztą e-mail. Istnieje również możliwość specjalnej konfiguracji, tak aby raporty wysyłane były automatycznie, można ustalić częstotliwość z jaką mają być wysyłane oraz odpowiedni format dokumentu.

Drugą opcją jest stworzenie pulpitu lub raportu niestandardowego, który posłuży jako szablon dla danych na innym koncie Analytics. Po utworzeniu raportu niestandardowego wystarczy wygenerować link, który przeniesie użytkownika do jego konta Analytics, na którym będzie widoczny specjalnie wygenerowany szablon. Nie udostępniamy wtedy swoich danych, lecz dostosowanie raportu.

Śledzenie ścieżek między zdarzeniami

Bardzo ciekawym segmentem raportów w Google Analytics jest wizualizacja procesu – została ona wzbogacona o raport procesu zdarzeń. Jeżeli na stronie mamy gadżety, filmy lub inne elementy określone jako zdarzenie w naszym panelu, to istnieje możliwość sprawdzenia w jakiej kolejności użytkownicy je uruchamiali, a także w jaki sposób przemieszczali się po stronie między kolejnymi zdarzeniami. Pojawiła się także funkcja porównywania tychże danych.

Foto: seo-hacker.com

+ Nie ma komentarzy

Dodaj własny