
Nowa wersja Google Search Console dostępna dla wszystkich
Specjaliści ds. SEO oraz webmasterzy mają powody do radości. Popularne wśród osób zajmujących się profesjonalnie stronami internetowymi narzędzie Google Search Console, doczekało się nowej wersji. Co zmieniło się w stosunku do wcześniejszego wyglądu oraz funkcjonalności?
Nowe GSC – większa kontrola nad stroną
Nowa wersja Google Search Console już od jakiegoś czasu była dostępna w wersji beta dla wybranych użytkowników. Teraz nowe udogodnienia mogą sprawdzić wszyscy, którzy korzystają z tego przydatnego narzędzia. Niepotrzebne jest specjalne zaproszenie, przesyłane na skrzynkę mailową. Google Search Console to instrument umożliwiający zaawansowane opcje zarządzania stroną oraz jej monitorowaniem. Za jego pomocą można sprawdzić informacje dotyczące wyników wyszukiwania na temat danych witryn oraz ich pozycjonowania. Z narzędzia tego korzystają głównie specjaliści ds. SEO, webmasterzy czy osoby zajmujące się zarządzaniem stronami internetowymi. Wraz z wprowadzonymi zmianami pojawiły się nowe usprawnienia, na które czekano od dawna.


Nowy wygląd
Pierwszą zmianą, jaka rzuca się w oczy, jest zmodyfikowana szata graficzna. Odświeżony wygląd jest teraz kompatybilny z tym, który można spotkać chociażby w narzędziu Google AdWords. Styl material design nadaje przejrzystości, dzięki czemu korzystanie z Search Console jest jeszcze bardziej komfortowe. Uproszczony układ, większe przyciski i stonowane kolory zdecydowanie przemawiają na plus nowego wyglądu. Takie udogodnienia mają też swoje odzwierciedlenie w responsywności strony z narzędziem na urządzeniach mobilnych i mniejszych ekranach komputerowych.
Kolejne usprawnienia w GSC
Do nowości, jakie pojawiły się w Google Search Console należy zaliczyć możliwość generowania niedostępnych wcześniej raportów. Jednym z nich jest raport skuteczności, który pozwala na sprawdzenie popularności witryny w wyszukiwarce. Zawiera on takie dane jak liczba kliknięć, liczba wyświetleń linku do witryny w Google oraz odsetek zakończonych kliknięciem, jak i średnią pozycję, jaką strona zajmuje w wynikach wyszukiwania. To podstawowe informacje, które pokazują skuteczność działań pozycjonerskich, jak i wskazują na to, co można poprawić w przyszłości.
Innym udogodnieniem jest możliwość generowania raportów dotyczących stanu indeksu. Wskazuje on na możliwość występowania błędów w indeksowaniu poszczególnych podstron witryny. Pozwala to na szybkie wyłapanie nieprawidłowości i usprawnienie działania strony. Warto korzystać z tego raportu możliwie często, aby uchronić się przed zniknięciem danej podstrony z wyników wyszukiwania.
Kolejną możliwością udostępnioną w nowej wersji Google Search Console są raporty o stronie AMP, które dotyczą wersji mobilnych. AMP to skrót z języka angielskiego, oznaczający w prostym tłumaczeniu „przyspieszone strony mobilne”(Accelerated Mobile Pages). Raport wskazuje, jakie błędy witryny mogą spowalniać jej ładowanie się na urządzeniach typu smartfony czy tablety. Takie udogodnienie jest szczególnie przydatne, jeśli pod uwagę weźmiemy algorytm Google Speed Update, który planowo ma pojawić się w lipcu 2018 roku.
Więcej możliwości, wyższy komfort pracy
Zmiany wprowadzone w nowej wersji Google Search Console pozwalają na uzyskanie większej ilości danych, które są istotne w procesie zarządzania stroną i jej pozycjonowania. Dzięki zastosowanym modyfikacjom zwiększa się komfort pracy, a także możliwości, co sprawia, że kontrola nad witryną jest jeszcze pełniejsza.


Można by rzec w końcu, trzeba przyznać, że poprawki do starej wersji powinny wyjść każdemu na dobre. Co do zaś zmian w algorytmie to od lipca się zacznie dopiero zabawa 🙂
Same mobilne strony w top10, a desktopowe niżej? Jeśli by się tak okazało to będzie naprawdę globalna panika jeśli ludzie nie wykorzystają tego czasu i nie przerobią masowo swoich stron 🙂