NGDW – Narzędzia Google dla webmasterów – co oferują?

NGDW – Narzędzia Google dla webmasterów – co oferują?


Warto posiadać witrynę w Narzędziach Google dla webmasterów. W momencie, gdy pojawiają się nieprzewidziane sytuacje zawsze można sprawdzić przyczynę błędów. Narzędzia są podzielone na kategorie, a każdy z działów posiada osobne podkategorie, pozwalające na dodatkowe ulepszenie witryny:

  • Pulpit nawigacyjny – lista wszystkich witryn, jakie znajdują się w naszym panelu narzędzi dla webmasterów obejmująca zarówno te, które zostały poprawnie zweryfikowane, jak i te jeszcze niezweryfikowane.
  • Wiadomości – otrzymujemy wiadomości o różnych, nawet nie przewidzianych, sytuacjach.
  • Konfiguracja – podstawowa konfiguracja naszego panelu oraz witryny (m.in. czy domena ma się wyświetlać w wynikach wyszukiwania z „www” czy „bez www”).
  • Kondycja – informacje o błędnie zaindeksowanych stronach, a także o złośliwym oprogramowaniu. Można również zablokować adresy podstron, których nie chcemy wyświetlać.
  • Ruch – zawiera wyszukiwane hasła przez jakie wchodzą użytkownicy na nasz serwis – polecam jednak używanie Google Analytics. Przedstawia adresy URL, które zawiera strona oraz pokazuje raporty „plus jedynek” (+1 jest alternatywą dla „lajków” Facebooka).
  • Optymalizacja – możliwość dodania mapy strony oraz usuwania adresów podstron, których nie chcemy wyświetlać. Ciekawą opcją są udoskonalenia HTML – wyświetlanie podwojonych elementów znajdujących się na stronie. Rozwiązanie tych problemów może poprawić wydajność witryny.
  • Laboratorium – narzędzia do testowania witryny. Możemy przeanalizować nasz serwis chociażby pod kątem szybkości ładowania się strony. W tym celu należy zainstalować dodatkową wtyczkę Page Speed.
Kategoria

+ Nie ma komentarzy

Dodaj własny