
W pigułce: tydzień z Google
Tym razem nieco zmieniamy formułę codziennych newsów i robimy podsumowanie tygodnia z Google. Zaczynamy. Patent Purchase Promotion to kolejny eksperyment Google, który pozwoli twórcom różnych rozwiązań na prostszą sprzedaż patentów. Obecnie monetyzacja patentów może trwać nawet kilka lat i jest dużym wyzwaniem dla ich twórców. Od 8 do 22 maja Google będzie przyjmować patenty online bezpośrednio od ich właścicieli, którzy już na wstępie muszą określić wartość swojego patentu. Do końca maja Google wybierze patenty do wykupienia i sfinalizuje ich wykup do końca sierpnia. Rozwiązanie to jest korzystne dla Google, ale również dla naukowców, bo mogą ominąć „współpracę” z trollami patentowymi czy poszukiwania inwestorów na własną rękę.
Google podkreśla, że jest to eksperyment i jego uruchomienie w późniejszym terminie będzie zależało od efektów „pierwszej edycji”.
Źródło: Google Public Policy Blog
Video w marketingu mobilnym
The YouTube Insights Team opublikował raport popularności treści wideo na urządzeniach przenośnych, wskazując właśnie tą formę reklamy jako “must” w online marketingu.
Jak wskazują badania, obecnie 50% ruchu w serwisie YouTube pochodzi z urządzeń mobilnych. W jakich obszarach użytkownicy urządzeń mobilnych są bardziej aktywni od użytkowników komputerów stacjonarnych? Chętniej odwiedzają sklepy lub strony internetowe, dokonują zakupu, rozmawiają o firmie, dzielą się z innymi swoimi opiniami na jej temat i udostępniają treści.
Coraz bardziej powszechny jest trend podejmowania decyzji na podstawie wideo. Serwisem nr 1 w tym zakresie jest YouTube. 3 na 4 użytkowników smartfonów wolałoby mieć możliwość pominięcia reklamy w swoim telefonie, ale zdecydowana większość chętnie je ogląda.
Źródło: searchenginejournal.com; thinkwithgoogle.com
Google i e-kommerce
„Chcemy być dla marek poważnym konsultantem a nie tylko partnerem od sprzedawania reklam” podkreśla w rozmowie z „The New York Times” Lisa Green, szefowa działu mody i towarów luksusowych w Google.
W pierwszym opublikowanym raporcie Google przedstawia nie tylko trendy na rynku mody, a także udostępnia listy najczęściej wpisywanych przez internautów słów kluczowych do wyszukania konkretnego produktu. Do sporządzenia listy aktualnych trendów w branży odzieżowej skorzystano z ponad 6 miliardów wyszukiwań, które miały związek z modą. W tworzeniu raportu brano pod uwagę wyszukiwania z okresu od stycznia 2012 do lutego 2015 roku.
Cały raport jest podzielony na 3 części. Pierwsza wskazuje najbardziej i najmniej popularne wśród internautów produkty, druga omawia 3 trendy na wiosnę 2015, a trzecia zawiera obszerne listy najczęstszych zapytań dla kategorii produktów ze wskazaniem procentowego wzrostu lub spadku popularności tych zapytań w porównaniu z innymi okresami. Raport jest dostępny tutaj.


+ Nie ma komentarzy
Dodaj własny