
Pechowy poniedziałek dla Google Analytics
W połowie zeszłego tygodnia wielu webmasterów i analityków zauważyło brak danych w Google Analytics z 9 lutego. Raportów po prostu nie było. Dyskusja w tym temacie na Google Analytics Help Forum nie miała końca – co raz więcej użytkowników zgłaszało podobny problem, oczekując od Google obiecanej odpowiedzi i rozwiązania problemu.
Zmiana statusu pomocy użytkownikom na Apps Status Dashboard pojawiła się dopiero w nocy 15 lutego, kiedy Google, przepraszając za zaistniałą sytuację i nieudogodnienia z niej wynikające, poinformował o przywróceniu usługi Analytics dla niektórych kont, jednocześnie zapewniając, że żadne dane nie zostały utracone. Traktując rozwiązanie sprawy jako wysoki priorytet zapowiedział wznowienie pełnej funkcjonalności Analytics z uzupełnionymi danymi z 9 lutego najpóźniej do 16 lutego.
Pomyślne rozwiązanie problemu nastąpiło wg Google 15 lutego o 9:30, czyli teoretycznie wcześniej, niż zakładano. Jednak mimo zamknięcia sprawy i oznaczenia jej jako „brak problemu”, dalej pojawiają się pojedyncze głosy na forum z informacją o przywróceniu całej historii wyszukiwania oprócz feralnego poniedziałku, 9 lutego.
Na szczęście, problem ten nie dotyczył wszystkich użytkowników Google Analytics, ale ci, którzy go doświadczyli, przeżyli za pewne dość stresujący tydzień. Google zapewnia, że niezawodność systemu jest dla niego priorytetem, dlatego ponownie przeprasza i dziękuje użytkownikom za cierpliwość i wsparcie przy rozwiązaniu problemu.
Źródła:
Seoroundtable.com
productforums.google.com
google.com/appsstatus


+ Nie ma komentarzy
Dodaj własny