
NEWS: Google wprowadza oznaczanie stron z AMP
Accelerated Mobile Pages to platforma, która ma poprawić wydajność i przyspieszy ładowanie na tabletach i smartfonach witryn bogatych w treść. W grudniu 2015 roku Google ogłosił, że strony zbudowane na AMP, zostaną wyróżnione w wynikach wyszukiwania już na początku 2016 roku.
O udostępnieniu AMP pisaliśmy w październiku na naszym blogu. Teraz platforma ma pomóc internautom przy wyborze witryn wydawców, które uruchomią się szybciej, niż te nieoznaczone. Zgodnie z zapowiedziami, Google dziś oficjalnie rozpoczął wskazywanie stron zbudowanych w AMP w mobilnej wyszukiwarce. Przy wybranych witrynach pojawi się znak „AMP”.
Platformę Accelerated Mobile Pages do tworzenia artykułów wykorzystują największe wydawnictwa z całego świata: Daily Mail, The New York Times, The Huffington Post, New York Post, New York Daily News, Vox i The Wall Street Journal. Google dystrybuuje je, ale kontent jest obsługiwany przez wydawcę. AMP to usługa bezpłatna, dostępna dla wszystkich internautów.
Źródło: Google Official Blog
Zdjęcie główne: mobileworld.it


+ Nie ma komentarzy
Dodaj własny