
„KUP” z Google
Zgodnie z informacjami podanymi przez Wall Street Journal, w ciągu kilku najbliższych tygodni Google wprowadzi możliwość zakupów bezpośrednio w wyszukiwarce poprzez przycisk „KUP”. Jest to ruch w kierunku rywalizacji z największymi graczami na rynku – Amazon.com i eBay.
Dla kogo?
Możliwość zakupu z wyszukiwarki będzie dostępna w opcji Google Shopping, czyli płatnej formy promocji produktów. Nie ma takiej możliwości w przypadku wyników organicznych. W dodatku będzie to usługa kierowana przede wszystkim do użytkowników mobilnych, co będzie determinacją dla portali do stworzenia wersji responsywnej (szczególnie dla sklepów internetowych) albo strony mobilnej.
Zalety i wady
Zaleta dla użytkowników – bezpośrednia możliwość kupna produktu. Zaleta dla sprzedającego: brak dodatkowych opłat pobieranych przez Google za zakup produktu poprzez przycisk „KUP”, ponieważ takie działanie będzie traktowane jako kliknięcie w kampanii AdWords, uproszczenie i usprawnienie procesu sprzedaży, przez co wzrośnie ilość zakupów z urządzeń mobilnych ale… Coś kosztem czegoś. Otóż, kupując w wyszukiwarce klient nie jest odsyłany do sklepu, a co za tym idzie, nie generuje ruchu dla sklepu ważnego pod kątem SEO, a Google przejmuje rolę pośrednika i rośnie w siłę. Z drugiej strony, dzięki takiemu ułatwieniu dla użytkowników możemy zwiększyć sprzedaż.
Podsumowując można stwierdzić, że Google nie za bardzo przejmuje się sądowymi bataliami z Komisją Europejską, rozszerzając wachlarz swoich działań, zatrzymujących użytkowników jak najdłużej w swojej wyszukiwarce.


+ Nie ma komentarzy
Dodaj własny