
Google kończy z Flashem
Firma Google ogłosiła, że za rok, a dokładnie od 2 lutego 2017 roku, przestanie wyświetlać reklamy display we Flashu w swoich usługach reklamowych. Platformy Google Display Network i DoubleClick Digital Marketing przestaną obsługiwać tę technologię. Reklamodawcy muszą przejść na format HTML5. Jedynie wideo nadal będzie obsługiwane we Flashu.
Zapowiadane zmiany będą podzielone na 2 etapu:
- 30 czerwca 2016 roku reklamy Flash znikną z usługi AdWords i DoubleClick Digital Marketing,
- 2 stycznia 2017 nie będą wyświetlane na platformach reklamowych Google czyli w Google Display Network i DoubleClick.
Google jednocześnie namawia reklamodawców, by przy konwertowaniu reklam do formatu HTML5 użyli ich własnego narzędzia Flash-to-HTML5.
Już od października 2015 roku wszystkie materiały w technologii Flash, która przez ekspertów jest określana jako przestarzała i niebezpieczna, są domyślnie blokowane w przeglądarce Chrome. Format ten jest często wykorzystywany przez cyberprzestępców. Wycofanie Flasha na razie nie dotyczy reklam wideo wykonanych w tej technologii.
+ Nie ma komentarzy
Dodaj własny