
Co nowego słychać u Google?
W ostatnim miesiącu pojawiło się kilka nowych funkcji, na które warto zwrócić uwagę. Poniżej krótko je opiszemy.
Sidewalk Labs
Google uruchamia Sidewalk Labs. Ze względu na to, że na świecie pojawia się coraz więcej wielomilionowych ośrodków miejskich, intencją Google jest ich zbadanie, a Sidewalk Labs to jednostka, której działanie ma na celu poprawę jakości życia w dużych aglomeracjach. Stworzy ona własne produkty, usprawni bezpieczeństwo, zmniejszy zużycie energii, ograniczy zanieczyszczenie, usprawni transport i wiele więcej. Będzie to usługa totalna, wykorzystująca produkty giganta z Mountain View.


Google Photos
Na ostatniej konferencji Google I/O 2015 przedstawiono nową odsłonę Google Photos, obecnie niezależną od Google+.
Jakimi funkcjami dysponuje obecna wersja? Usługa ma w bezpieczny sposób przechowywać zdjęcia w chmurze, umożliwiać ich porządkowanie wg wielu kryteriów. Zdjęcia Google to nielimitowana przestrzeń, wygodne udostępnianie, masa narzędzi do edycji. W aplikacji mobilnej pojawiły się gesty pomniejszania i powiększania widoku. Funkcja Asystent pomaga przy tworzeniu albumów, historii, kolaży czy animacji. Nowa wyszukiwarka w Google Photos jest niezastąpiona, a cała aplikacja – wygodna, czytelna i intuicyjna.
Narzędzie dla twórców aplikacji mobilnych
Google przedstawił trzy narzędzia do tworzenia i ulepszania aplikacji. Mają być udostępniane szerokiej grupie użytkowników w kolejnych miesiącach.
Pierwsze narzędzie to Universal App Campaign. Stworzono je z myślą o reklamodawcach. Pozwala na dotarcie do użytkowników Google Search, AdMob, Google Display Network, YouTube i Google Play za pomocą jednej kampanii. System automatycznie optymalizuje reklamy po ustawieniu treści, grupy odbiorców i kwoty kampanii. Ma to upraszczać deweloperom promowanie aplikacji. Drugie narzędzie – Mobile App Install Campaign Attribution – służy do analizy odbioru aplikacji oraz sprawdzania bardzo obszernych i dokładnych statystyk. Pozwala również na ocenę efektywności i gwarantuje dokładne pomiary w AdWords. Ostatnim, trzecim narzędziem jest istniejący już AdMob. Dokonano w nim kilku zmian, m. in. opcję tworzenia list użytkowników i ocenę ich zachowań. Warto testować.
Google zbada kaloryczność jedzenia
Wykorzystując technologię rozpoznawania jedzenia na zdjęciach, dzięki istniejącej już aplikacji Im2Calories, Google przetworzy obraz i prześwietli wszystkie składniki. Wskaże ich ilość na talerzu oraz kaloryczność. Nie wiemy, co będzie z produktami o podobnym wyglądzie, jednak diametralnie różnej zawartości tłuszczu. Będzie można korygować dane, ale w niektórych przypadkach aplikacja może sobie nie poradzić (np. śmietana i jogurt).
Lepsza kontrola i ochrona konta
Bezpieczeństwo w Internecie i ochronę naszych danych powinniśmy traktować serio. Dlatego Google wprowadziło sprawne narzędzie do zarządzania prywatnością o nazwie „Moje konto”. Uzyskujemy dostęp do ustawień, które zabezpieczą dane, ale mamy też możliwość kontrolowania, które informacje mogą być użyte przez Google. Możemy też wykorzystać narzędzie „Ustawienia reklam”, dostosowując je do swoich upodobań. Więcej szczegółów na blogu Google Polska.
Wszystkie możliwości kontroli konta sprawdzicie na MY ACCOUNT
Jakie dane gromadzi Google? Co z nimi robi? Czy je sprzedaje? Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania odnośnie bezpieczeństwa i prywatności znajdziecie na specjalnej stronie PRIVACY.GOOGLE.COM.
O kolejnych zmianach i nowościach będziemy informować na bieżąco. Zaglądajcie do nas regularnie lub zamówcie bezpłatny miesięczny newsletter.
Źródło foto główne: searchengineland.com/


+ Nie ma komentarzy
Dodaj własny