
AdWords – jakie nowości ogłosił Google na konferencji?
Google przedstawił nowe formaty reklam dla wyszukiwarki mobilnej. Zmiany te dotyczą kilku kluczowych branż i są spowodowane rosnącym ruchem na urządzeniach przenośnych, który już w tej chwili przerasta ruch desktopowy w 10 krajach, – powiedział na wstępie Jerry Dischler. Czego dotyczą te zmiany?
Nowe formaty reklam dla branży samochodowej, hoteli, kredytów hipotecznych
Według Dischlera ruch z komórek w branży samochodowej wynosi 50 procent. Przed podjęciem decyzji o zakupie samochodu potencjalny klient spędza online na poszukiwaniach, porównaniach i studiowaniu ofert około 15 godzin (Polk Automotive Buyer Research, 2013). Czego szuka? Zdjęć wymarzonego pojazdu. Google zaproponował tu 2 rodzaje reklam: dla producentów i dla dealerów. Obydwa formaty są nasycone obrazami samochodów w różnych konfiguracjach, dodatkowymi informacjami, które użytkownik może łatwo uzyskać klikając na zdjęcie. Przycisk „Dealer” pokaże wyniki wyszukiwania 3 najbliższych dealerów danej marki oraz pomoże wyznaczyć drogę do salonu.


Od jesieni zeszłego roku był testowany nowy format reklamy wyłącznie dla hoteli, który Google wprowadza w 100 krajach na świecie. Format ten posiada zakładkę „Zarezerwuj pokój”, umożliwia obejrzenie zdjęć hotelu, informację o lokalizacji, dostępności, opinie, Street View, czyli działa na zasadach zbliżonych do znanych portali bookingowych.
Porównywarka produktów finansowych Google Compare (dla ubezpieczeń, kart kredytowych, pożyczek), działająca na razie w USA i Wielkiej Brytanii, zostanie poszerzona o porównywarkę kredytów hipotecznych (dotychczas dostępny jako kalkulator). Dodatkowo ulepszona poprzez dodanie opinii klientów i lokalne wyszukiwanie najbliższych agentów. Wersja tylko dla USA.
Optymalizacja narzędzi AdWords
Strategie AdWords tworzone przez dziesiątki tysięcy specjalistów generują codziennie miliardy licytacji. Automatyczna licytacja będzie zawierać tablicę raportowania, która pozwoli na większą przejrzystość i kontrole przy ocenie postępów w realizacji strategii. Nowe narzędzie symulacyjne pozwoli na wypracowanie kompromisu pomiędzy rozmiarem i kosztami kampanii przy różnych założeniach CPA.
Zapowiedziano ulepszenie, a konkretnie przebudowę narzędzia dynamicznego wyszukiwania dla dużych serwisów, w których konfigurowanie reklam zajmuje najwięcej czasu. Nowa wersja zaindeksuje strony, przypisze je do różnych kategorii oraz automatycznie zaproponuje dla każdej z nich CPC. Dodatkowo ułatwi optymalizację rozmiarów obrazów.
Lepsza analityka
Dla marketerów ważne jest mierzenie skuteczności reklamy na każdym etapie jej wyświetlania, od pierwszego obejrzenia do finalnej konwersji. Dlatego AdWords zaproponowało nowe opcje w narzędziach analitycznych, pozwalających na budowanie różnych modeli atrybucji oraz integracją automatycznej licytacji z śledzeniem ścieżki konwersji na wielu urządzeniach.
Ładnie przygotowana konferencja w stylu Google, którą warto obejrzeć prawie „na żywo”.
źródło: adwords.blogspot.com


+ Nie ma komentarzy
Dodaj własny