Linki witryny – rozszerzenie reklamy Google Adwords


Reklam Google Adwords widzimy coraz więcej. Na pewno jest to fakt, z którego należy się cieszyć. Są to komunikaty reklamowe mało inwazyjne, a informacje w nich zawarte są wręcz poszukiwane i oczekiwane przez użytkowników Internetu.

Wraz ze wzrostem popularności linków sponsorowanych w wyszukiwarkach pojawiają się inne, rzec by można oczywiste problemy. Mianowicie: jak sprawić, aby nasza reklama wyróżniała się w gąszczu innych, bardzo często podobnych, trzywersowych boksów sponsorowanych?

Metod odróżnienia się i walki o widoczność jest na pewno kilka. Ważne jest nasze inwencja i zdolności copywriterskie, jednak nie zawsze, nie w każdej sytuacji wystarczy to, aby nasza reklama odpowiednio rzucała się w oczy, a co za tym idzie uzyskiwała zadowalający współczynnik klikalności. Możemy testować na tyle, na ile to możliwe używanie wielkich liter, możemy eksperymentować z zapisem wyświetlanego adresu URL. Wszelkiego rodzaju próby zwiększania atrakcyjności naszych przekazów, które nie są zabronione przez Google, mogą przynieść nam korzyści. Warto szukać więc nowych pomysłów i rozwiązań w tych kwestiach.

Jedną z najciekawszych opcji zwiększania widoczności naszych reklam jest stosowanie ich rozszerzeń. Mamy klika możliwych rodzajów rozszerzeń do zastosowania. Często w reklamach dodawane są informacje dotyczące lokalizacji, dzięki temu użytkownikom, którzy znajdują się niedaleko od podanego w reklamie adresu, zostaje on po prostu wyświetlony. Jest to zdecydowanie ciekawa propozycja, aby się wyróżnić na rynku lokalnym wśród naszej konkurencji.

Od stosunkowo niedługiego czasu program reklamowy Google Adwords pozwala nam korzystać z kolejnego dodatku do reklamy. Dodatkiem tym są Linki witryny. Jest to funkcja, która pozwala nam dołączyć do naszej reklamy Adwords do dziesięciu linków, wraz z ich krótkim opisem. Możemy więc wykorzystać je do zamieszczenia informacji o naszych nowych promocjach, podać konkretne, szczegółowe podstrony dotyczące naszych produktów. Pozwoli nam to jeszcze lepiej wykorzystać marketingowe możliwości jakie daje nam Google Adwords. Według podawanych statystyk współczynnik klikalności reklam, które posiadają rozszerzenie w postaci Linków witryny zwiększa się średnio o 30 procent.

Ważną informacją jest jednak to, iż nie zawsze możliwe będzie korzystanie z opisywanej opcji. Linki witryny niestety nie wyświetlą się z każdą naszą aktywną reklamą. Nasza kampania najpierw musi zakwalifikować się do tego, aby przy reklamach mogły się pojawiać dodatkowe linki. System Google ocenia naszą kampanię. Należy brać pod uwagę fakt, iż Linki witryny wyświetlać się będą tylko wtedy, kiedy nasze reklamy znajdą się na 3 najwyższych pozycjach w wyszukiwarce, czyli miejscach premiowanych, znajdujących się nad naturalnymi wynikami wyszukiwania. Duże znaczenie będzie miało to, jaki jest wynik jakości naszej kampanii i reklam. W ostatnim czasie pojawiała się też pewna odmiana omawianej opcji, mianowicie jednoliniowe Linki witryny. Według zamierzeń jest to pewna modyfikacja tego dodatku do reklam, która pozwoli, aby rozszerzenia linków ukazywała się częściej i szybciej. Będzie to możliwe ponieważ wymogi jakościowe kampanii dla linków jednoliniowych są niższe. Jak wskazuje nam już na to nazwa, różnicą w stosunku do pierwotnej wersji tego rozszerzenia jest to, że linki te pojawią się pod reklamą w jednym wierszu.

Podsumowując Linki witryny to bardzo ciekawa funkcja pozwalająca zwiększyć atrakcyjność i widoczność naszych linków sponsorowanych, jednak trzeba postarać się i posiadać już pewne doświadczenie w optymalizacji kampanii Adwords, abyśmy mogli cieszyć się obecnością tego rozszerzenia przy naszej reklamie.

Jak dodać rozszerzenie w postaci Linków witryny do naszej kampanii?

1.Logujemy się na nasze konto Adwords.
2. Wybieramy kampanię lub grupę reklam, do której chcemy dodać rozszerzenia.
3. Jeżeli w naszym panelu starowania nie ma widocznej zakładki „Dodaj rozszerzenia”, to musimy ją włączyć klikając na kwadrat „Pokaż karty” po prawej stronie listy zakładek – tam odznaczamy interesującą nas opcję.
4. Możemy teraz kliknąć na kartę dotyczącą rozszerzeń reklam. Widoczne są tam informacje o aktualnych rozszerzeniach.
5. Z rozwijanego menu nad tabelą wybieramy interesujący nas rodzaj dodatku do naszych reklam.
6. Klikam teraz na „Nowe rozszerzenie” i możemy umieszczać nasze linki wraz z opisami. Tekst każdego linku może mieć do 35 znaków.
7. Po dodaniu wszystkich interesujących nas linków, klikamy „zapisz”. Jeżeli nasze reklamy spełnią wymogi jakościowe Google, będą ukazywały się internautom wraz z tym atrakcyjnym uzupełnieniem.

+ Nie ma komentarzy

Dodaj własny