Dla kogo 10 000$? O Google Grants słów kilka…

Dla kogo 10 000$? O Google Grants słów kilka…


Od samego początku Google AdWords było przedsięwzięciem czysto komercyjnym. Z jednej strony najpopularniejsza na świecie wyszukiwarka, z drugiej kupujący eksponowane miejsca w jej wynikach reklamodawcy. Typowy system polegający na zakupie powierzchni reklamowej.

Czy możliwe jest jednak publikowanie swoich ogłoszeń w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie całkowicie za darmo otrzymując środki na realizację kampanii od Google?

Jak się okazuje taka możliwość istnieje, przeznaczona jest jednak do ściśle określonej grupy podmiotów. Adresatami specjalnej odmiany programu Adwords są organizacje non-profit. A więc instytucje, których działalność statutowa opiera się i skupia na wsparciu publicznego bądź prywatnego dobra, niemające na celu wypracowywania zysku. W praktyce są to najczęściej stowarzyszenia tworzone oddolnie przez ludzi mających inicjatywę, pomysł oraz potrzebę zmieniania otoczenia własnymi siłami. Praca ludzi działających w tym sektorze ma niejednokrotnie charakter ideowy i niezarobkowy.

Gigant z Mountain View, postanowił dać wsparcie wspomnianym wyżej grupom i stowarzyszeniom. Objawia się ono w postaci sporych grantów, których przeznaczeniem jest informowanie i promowanie ich działalności w wyszukiwarce. Google oferuje organizacjom pożytku publicznego do wykorzystania nawet 10.000 dolarów. Jest to na pewno niebagatelna kwota, która przy umiejętnym zarządzaniu kampanią daje spory zakres oddziaływania i manewru.

Aby uczestniczyć w programie Google Grants, należy po prostu przesłać zgłoszenie. Po jego rozpatrzeniu Google daje środki, jednak ma też swoje wymagania, które muszę być spełnione i przestrzegane po uruchomieniu kampanii. Szczegółowy wykaz dozwolonych praktyk i sposobu korzystania z przyznanych środków znajduje się na specjalnej stronie informacyjnej tego programu, tam też można oczywiście zgłosić swoją organizację do udziału w Google Grants.

Wydaje się że ta odmiana programu reklamowego Google Adwords może być bardzo pomocna i służyć jako wsparcie działalności organizacji non-profit. Istotne jest jednak to, by informacja o takiej możliwości dotarła do odpowiednich instytucji. Potrzebna jest także umiejętność efektywnego i zgodnego z warunkami programu tworzenia kampanii oraz opieka nad nimi przez odpowiednio przeszkolone osoby.

Foto: klasterpoznan.org

2 Komentarze

Dodaj własny
  1. 1
    Michał Skoczyński

    Bardzo ciekawa informacja. Co prawda mnie nie dotyczy aczkolwiek zawsze warto dowiedzieć się czegoś nowego 🙂 Pozdrawiam

Odpowiedz na „Michał SkoczyńskiAnuluj pisanie odpowiedzi