Kierowanie kontekstowe reklam Google Adwords


Google Adwords daje nam coraz więcej możliwości kierowania i prezentowania naszych reklam – linków sponsorowanych osobom, które są najbardziej zainteresowane naszymi produktami, należą do naszej grupy docelowej. Oczywiście jest to główne, wyjściowe założenie tego programu reklamowego, które jest jego niesamowitą siłą i przewagą w stosunku do wielu innych kanałów komunikacji marketingowej. Wszyscy wiemy, że reklamy są wywoływane poprzez wpisanie odpowiednich słów kluczowych w wyszukiwarkę, a wtedy, jeżeli kampania jest odpowiednio, profesjonalnie skonfigurowana, internauta widzi na ekranie monitora treści linków sponsorowanych, które odpowiadają dokładnie, lub w przybliżeniu jego zapytaniu.

Natomiast ciekawy, wspomniany na początku, zakres możliwości dotarcia i oddziaływania na naszych potencjalnych klientów dają nam pewne dodatkowe funkcjonalności, które są dostępne dla kampanii Google Adwords kierowanych na sieć partnerską.
Jak wiadomo, w sieci partnerskiej reklamy wyświetlane są w pewnych, specjalnie wydzielonych, miejscach stron internetowych, których administratorzy zdecydowali się na współpracę z Google w programie Adsense.
Nasze reklamy, we wspomnianej sieci stron współpracujących z najpopularniejszą wyszukiwarką, mogą być wyświetlane na wybranych przez nas konkretnych witrynach. Jednak możemy też pozwolić, aby o tym gdzie nastąpi emisja naszych linków decydował, na podstawie określonych przez nas wyrażeń kluczowych, specjalnie do tego stworzony system analizy zawartości miejsc docelowych Google.
Kierowanie kontekstowe jest związane właśnie z użyciem zdefiniowanych, interesujących nas słów, z drugiej natomiast strony automatycznym działaniem algorytmów w programie Google Adwords.
Polega to na tym, że strony w sieci partnerskiej są analizowane pod względem treści i tematyki. Pod uwagę brane są takie elementy jak język, tekst, struktura linków i budowa strony. Jeżeli dokonaliśmy dobrego, przemyślanego i precyzyjnego doboru słów kluczowych, to nasze boksy sponsorowane powinny ukazać się internautom do których chcemy trafić.
W praktyce istnieje jednak kilka możliwych kombinacji tego, w jaki sposób adresować będziemy linki sponsorowane.

Pierwszej decyzji dokonujemy na poziomie ustawień kampanii, musimy tutaj określić sposób dystrybucji kampanii w sieci partnerskiej. Mogą to być „Tematycznie powiązane strony w całej sieci partnerskiej” lub „Tematycznie powiązane strony w wybranych miejscach docelowych”. Drugim wyborem, który musimy przeprowadzić, jest to, czy korzystać będziemy tylko ze słów kluczowych, wytypujemy tylko miejsca docelowe, czy też korzystać będziemy zarówno z pierwszej, jak i drugiej możliwości, czyli używamy słów, a wraz z nimi wyselekcjonowanych witryn w sieci. Wszystkie opisane opcje, w zależności od ich wzajemnych połączeń i konfiguracji, dają nam wspomniane wyżej kilka możliwych kombinacji adresowania reklam w sieci partnerskiej.
Nie będę opisywał w tej chwili wszystkich istniejących przypadków, połączeń tych opcji. Natomiast warto przedstawić jedną z możliwych sytuacji kierowania kontekstowego.

Ten sposób kierowania reklam jest, co było już zaznaczone, możliwy dzięki słowom kluczowym w naszej kampanii. Z interesującym przypadkiem spotykamy się, kiedy korzystamy zarówno ze słów, jak i miejsc docelowych, natomiast w ustawieniach kampanii stawiamy na „Tematycznie powiązane strony w wybranych miejscach docelowych”. Mamy teraz do czynienia z jednej strony z ograniczoną, ściśle podaną liczbą miejsc docelowych, które wybraliśmy jako najbardziej interesujące na potrzeby naszej kampanii Adwords. Natomiast z drugiej strony, zasady wyświetlania reklam są regulowane poprzez zestaw słów kluczowych. Jak zachowuje się w takiej sytuacji nasza kampania i dlaczego jest to interesujący sposób postępowania?

Często może się zdarzyć, iż w naszych działaniach reklamowych z pewnych względów musimy się zdecydować na duże, niejednorodne tematycznie portale lub też strony internetowe, które poruszają interesującą nas, w kontekście naszej kampanii, tematykę tylko w niewielkim stopniu. Wiemy jednak, że są to atrakcyjne miejsca, które odwiedza spora grupa naszych odbiorców, potencjalnych klientów. W tym momencie zdecydowanie docenimy możliwości, jakie daje na kierowanie kontekstowe poprzez wybrane przez nas frazy. Pozwolą one na odsiew podstron, które niekoniecznie są przeglądane przez naszą grupę docelową, wyeliminują emisję linków sponsorowanych na tych stronach, które nie są związane tematycznie na przykład z naszą firmą czy też naszym produktem.

Google Adwords, jak zostało to przedstawione w tym artykule, pozwala nam coraz precyzyjniej informować interesujące nas kategorie konsumentów, trafiać z naszymi komunikatami do internautów, których niesione przez nie treści z dużym prawdopodobieństwem zaintrygują. Skutkiem tego będzie kliknięcie naszej reklamy, zapoznanie się z ofertą firmy, czy też w końcu złożenie zamówienia. Zdecydowanie należy korzystać z tych możliwości, aby podnieść efektywność kampanii w sieci stron powiązanych z Google.

+ Nie ma komentarzy

Dodaj własny