Kierowanie „demograficzne” w Google AdWords

Kierowanie „demograficzne” w Google AdWords


System Google AdWords cały czas ewoluuje. Prowadzącym kampanie przekazywane są nowe funkcjonalności opracowane przez specjalistów Google. W ostatnim czasie, można obserwować więcej tego typu zmian. Prawdopodobnie osoba, która zajmowała się prowadzeniem kampanii AdWords rok czy dwa lata temu, po czym nie miała kontaktu z tym programem reklamowym, potrzebowałaby nieco czasu, aby odnaleźć się w „nowej rzeczywistości” Google AdWords.

Google największy nacisk kładzie na rozwój i udoskonalanie działań reklamowych w sieci reklamowej, czyli na stronach internetowych pozwalających na emisję reklam. Już od paru miesięcy, mamy do dyspozycji w panelu zarządzania kontem, specjalną, wyodrębnioną zakładkę, która pozwala nam lepiej przygotowywać i kontrolować prowadzenie kampanii. W prosty i szybki sposób można tam przeglądać i dokonywać zmian, w coraz bardziej rozbudowanym systemie kierowania reklam na strony internetowe.

Od dłuższego czasu w sieci reklamowej możemy testować i wdrażać sposoby kierowania oparte o remarketnig, zainteresowania i tematy. Świeżo po etapie beta testów, pojawiła się kolejna możliwość wyodrębniania grup docelowych naszych kampanii. Teraz wykonalne jest też żądanie, aby nasze kreacje reklamowe były adresowane do użytkowników biorąc pod uwagę podstawowe kategorie demograficzne: wiek i płeć. Przy czym, podobnie jak z pozostałymi sposobami kierowania w sieci reklamowej, tak i ten można dowolnie łączyć i miksować z pozostałymi interesującymi nas kryteriami. Pojawia się więc możliwość bardzo zaawansowanych działań związanych z dystrybucją reklam.

Szybko nasuwa się jednak pytanie: skąd Google wie kim jesteśmy? Jak się okazuje, jest to ustalane na podstawie odwiedzanych przez nas miejsc, stron w sieci. Google systematycznie gromadzi o nas informacje, dzięki którym tworzony jest specjalny profil. Pozostaje kwestia na ile trafnie będą działać algorytmy analizujące zachowania użytkownika w przypadku określania jego wieku i płci? Strona, na której znajdziemy informacje o tym jak zostaliśmy zaklasyfikowani, to Menedżer preferencji reklam. Możemy tam edytować swoje zainteresowania i dane. Jest tam też opcja zrezygnowania z reklam spersonalizowanych.

Wydaje się że kolejny sposób poszukiwania i zawężania grupy do której mielibyśmy kierować reklamy AdWords to ciekawe rozwiązanie. Czytając opracowania dotyczące zachowań konsumenckich w internecie, dowiadujemy się, iż płeć odgrywa tutaj bardzo ważną rolę. Nowa opcja, o ile wspomniana metoda tworzenia kategorii na podstawie zachowań w sieci okaże się wystarczająco trafna, z pewnością znajdzie zastosowanie w kampaniach reklamowych wymagających określonego profilowania.

Foto: regionlosandesuah-com.webnode.com.ve

2 Komentarze

Dodaj własny
  1. 1
    Adam

    Też mi coś. w Adkontekscie demografia była już od dawna, praktycznie odkąd zaczęli emisję na portalach społecznościowych. W prawdzie nie korzystałem bo mnie interesuje inny typ ruchu, nie mniej opcja jest od dawna, wiec nie wiem czym się tak podniecacie.

    • 2
      Paweł Matecki

      Artykuł dotyczy tylko Google Adwords, proszę czytać ze zrozumieniem. Zresztą, dla Adwords też dostępne były już narzędzia mające umożliwić kierowanie demograficzne, jednak mało funkcjonalne.

Odpowiedz na „AdamAnuluj pisanie odpowiedzi