Jakie reklamy wideo na YouTube?

Jakie reklamy wideo na YouTube?


Jak zostało wspomniane w ostatnim wpisie dotyczącym działań reklamowych na portalu YouTube, daje nam on szerokie pole manewru pod tym względem. Jednocześnie, cały czas w systemie reklamowym Google Adwords następują zmiany związane z nazewnictwem oraz podziałem reklam na ogólne kategorie i typy. W tym artykule przestawione zostaną rodzaje płatnych, sponsorowanych reklam wideo, właściwych dla tego serwisu filmowego.

Reklamy wideo, jest to szersza kategoria pozwalająca nam na skorzystanie z formy linku sponsorowanego, który, z racji specyfiki samego serwisu YouTube, jest tutaj jak najbardziej odpowiedni i oczywisty. Mając swój własny kanał filmowy z materiałami wideo, na pewno zależy nam na tym, aby zaprezentować je jak największej ilości użytkowników. Będzie to zdecydowanie wskazane w przypadku działań promocyjno-marketingowych firmy, która chciałby dotrzeć do swoich odbiorców z reklamą, czy też innego rodzaju produkcjami filmowymi. Google niedawno wprowadziło wspólną, ogólną nazwę dla tego typu reklam, są one określane jako „Reklamy wideo TrueView”. Ich cechą wspólną i charakterystyczną jest to, iż opłata zostaje naliczana tylko wtedy, kiedy zostaną odtworzone, w całości lub w znacznej swej części. Wyróżnimy tutaj:

Promowane filmy wideo (Reklamy Trueview w wynikach wyszukiwania)

Bardzo ciekawa forma reklamy, możemy wybrać dowolne wideo lub kanał filmowy zamieszczone w portalu YouTube, a następnie utworzyć na jego podstawie reklamę. Będzie ona miała postać pojedynczego, statycznego slajdu zaczerpniętego z wybranego wcześniej filmu, dodatkowo musi ona być opisana kilkoma wersami tekstu (jak w standardowych reklamach tekstowych). Do kampanii zawierającej promowane filmy wideo wybieramy listę słów kluczowych, które nas interesują i mogą być wpisywane w wyszukiwarkę serwisu. Dzięki temu nasze filmy-reklamy będą emitowane w odpowiedzi na zapytania użytkowników. Nasze promowane filmy ukazywać się będą ponad wynikami wyszukiwania lub też z boku po prawej stronie.

Promowane filmy wideo na podstronach wyszukiwania YouTube (Reklamy TrueView na stronie)

Wybieramy film wideo, który chcemy promować na innych – poza główną stroną wyszukiwania – podstronach serwisu. Do reklamy dodajemy opis i hasło reklamowe. Tak stworzona reklama będzie prezentowana użytkownikom oglądającym inne filmy, o tematyce powiązanej z określonymi przez nas tematami bądź kryteriami. Miejsce wyświetlania tego rodzaju reklamy to prawa strona ekranu, nad lub pod innymi propozycjami wideo.

Reklamy wideo typu In-Stream (Reklamy TrueView typu In-Stream)

To kolejna propozycja reklamowa, forma promocji, która może być stosowana na serwisie YouTube. Jest to film, który może zostać umieszczony w innych materiałach filmowych odtwarzanych strumieniowo online. Można w tym wypadku wykorzystać gotowe 15 lub 30 sekundowe reklamy telewizyjne lub stworzyć specjalny film do wykorzystania za pomocą tego kanału dotarcia do odbiorców. Wideo typu In-Stream może być wyświetlane przed, w trakcie lub po zakończeniu właściwego filmu, na który nakierowana została nasza reklama. Film reklamowy na YouTube oglądający może pominąć po 5 sekundach od jego startu. Praktyka i pierwsze badania tego formatu pokazują, że jeżeli nasza reklama jest wystarczająco atrakcyjna dla odbiorcy, możemy uzyskać bardzo duży odsetek pełnych odtworzeń. Nasze filmy reklamowe kierujemy na odpowiednie treści wideo dzięki słowom kluczowym, kategoriom tematycznym lub też wybieramy określone grupy demograficzne. Reklamy typu In-Stream nie będą emitowane przed wszystkimi materiałami na YouTube, tylko na tych, których posiadacze są partnerami Google.

+ Nie ma komentarzy

Dodaj własny