Widzialni cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Personalize" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Jak wygląda rynek polskiej reklamy internetowej?

Jak wygląda rynek polskiej reklamy internetowej?

Na Facebooku nie znajdziemy reklamy wideo farmaceutyków, ale obejrzymy spoty, które promują alkohole wysokoprocentowe. Adidas, Nestle, T-Mobile to z kolei najwięksi reklamodawcy wideo w sieci. Tak wyglądał rynek reklamy internetowej w ostatnim tygodniu lutego 2016 roku według badania firmy Gemius.

gemiusAdReal

Na początku marca Gemius zaprezentował na rynku nowy produkt – gemiusAdReal. Badanie dostarcza informacji o tym, jak internauci oglądają reklamy. Dzięki niemu reklamodawcy mogą prześledzić działania reklamowe konkurencji, sprawdzić na których stronach internetowych emitowała kampanie i jaki był ich zasięg. Dla wydawców to z kolei źródło wiedzy o tym, jakie działania podejmują inni wydawcy i jaki jest ich rzeczywisty udział w poszczególnych kampaniach.

Kampanie wideo online z podziałem na branże wg wydawców

Jedynie w branży farmaceutycznej Facebooka nie znajdziemy nawet w pierwszej piątce wydawców. Kolejną branżą, która nie inwestuje istotnie w social video, jest sektor handlowy, za to zauważalny jest tu największy udział serwisu YouTube (Grupa Google) i Grupy Onet. Branża odzieżowa i telekomunikacyjna, napoje i alkohole, kosmetyki i higiena osobista bardzo istotnie inwestują w reklamę wideo na Facebooku. Branża spożywcza i farmaceutyczna skupiały w ostatnim tygodniu emisje na YouTubie i w playerze TVN. Jako osobną kategorię potraktować możemy takie serwisy, jak Cda.pl i Gry.pl, które mają bardzo istotny udział w emisji wszystkich kampanii wideo online. Co ciekawe, w gronie ich reklamodawców znalazły się nie tylko firmy z branży rozrywkowej, jak producenci gier, ale też reklamodawcy z branży finansowej (Cda.pl) czy spożywczej (Gry.pl).

Kampanie wideo online z podziałem na branże wg marek

“Rozrywka” oraz „Media książki CD & DVD” to branże, w których istotny udział miały emisje autopromocyjne. Jeśli spojrzymy na rynek bez autopromocji, w ostatnim tygodniu lutego internauci widzieli najwięcej reklam wideo marek producentów żywności, istotnie więcej niż reklam z branży telekomunikacyjnej.

Top5 marek wideo online czyli Facebook vs YouTube

Największe udziały ilościowe w reklamie wideo online ma Facebook i YouTube.

Porównywalny jest zsumowany zasięg kampanii wideo na obu serwisach, ale na YouTube istotną część odsłon stanowiły kampanie autopromocyjne (16 proc.). Rzucają się w oczy duże kampanie marek Adidas i Raiffeisen Polbank skoncentrowane na Facebooku. Natomiast w obu przypadkach widzimy rozpoczęte emisje i musimy pamiętać, że YouTube to wideo In-Stream (z możliwością pominięcia i możliwością rozliczenia w modelu True View), a Facebook ma reklamy wideo prezentowane między postami i rozpoczynające emisję automatycznie (autoplay). Ciekawe jest też, które marki reklamowały się najchętniej w tych kanałach komunikacji.

Top5 marek na stronach wydawców online

Powyższe pierwsze wnioski po nowym na polskim rynku badaniu wysnuła Marta Sułkiewicz, która odpowiada za rozwój badania gemiusAdReal w Polsce i za granicą.

Badanie gemiusAdReal jest realizowane na reprezentatywnej próbie polskich internautów korzystających z najpopularniejszych przeglądarek (Firefox, Chrome, Opera) na PC. Dane o strukturze i wielkości populacji internautów w Polsce pochodzą z badania gemiusAudience. Udziały ilościowe w rozpoczętych emisjach reklam wideo (In-Stream, In-Display, social) pokazują skalę kampanii i ogólną strategię inwestowania, ale nie odzwierciedlają wydatków.

Źródło: Gemius.pl

Kursy z marketingu internetowego online!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

Poznaj historie, które odmienią Twój biznes

Oglądaj na YouTube!

1
Komentarze
Dodaj własny
  1. 1

    Bardzo ciekawe statystyki. Dobrze wiedzieć, jak przedstawiają się branże w marketingu internetowym. 🙂

Komentarze są wyłączone.

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj