Widzialni cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Personalize" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Jak używać filmów w marketingu? 20 pomysłów do wypróbowania już dziś

Jak używać filmów w marketingu? 20 pomysłów do wypróbowania już dziś

Pamiętasz czasy, kiedy przyzwoity wygląd strony internetowej z kilkoma słowami kluczowymi na stronach produktów był wystarczający? Dziś to się zmieniło i należy wychodzić z innowacyjnymi pomysłami, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów.

Kiedy zapanowała moda na infografiki, miały one takie samo działanie, jak niegdyś publikowane w sieci przez firmy e-booki, raporty i dokumenty. Umysły eksplodowały, czapki leciały z głów, ludzie bili brawo. Lecz wszystko to dosyć szybko nasyciło sieć i nie było już tak lśniące, błyszczące i efektywne.

Dziś jedną z najlepszych taktyk marketingowych jest wideo. Według firmy Cisco, do 2017 roku filmy będą stanowić 69% całego ruchu w internecie. Treść wyrażona za pomocą filmu wydaje się zwiększać zaangażowanie na wszystkich kanałach komunikacji.

Chcesz poznać bliżej ten trend? Poniżej przedstawiam kilka pomysłów na filmy oraz sposoby wdrożenia ich do Twojego marketingu.

20 pomysłów na Twój pierwszy film

Wielu marketerów wie, że należy zacząć korzystać z wideo, ale kiedy przychodzi czas na zrobienie tego pierwszego filmu, nie mają pojęcia, jak się do tego zabrać. Oto kilka pomysłów na wideo dla Twojej firmy.

Pomysły na wideo o Twojej firmie

Poziom początkujący

  • Stwórz krótkie wideo z podziękowaniami od Twojego zespołu dla klientów firmy
  • Zrób krótki film prezentujący Twój produkt
  • Stwórz animowany GIF prezentujący wykorzystanie funkcji Twojego produktu
  • Nagraj 15 sekundowe referencje klientów

Poziom średnio-zaawansowany

  • Nagraj rozszerzone referencje oraz case study klientów (około 3 do 10 minut)
  • Stwórz dłuższą prezentację produktu i film w stylu „białej tablicy” z rozpoznawalnymi pracownikami firmy
  • Zrób krótkie wprowadzenie o firmie, jej misji i wizji

Poziom zaawansowany

  • Stwórz pełną demonstrację produktu
  • Zamień posty na blogu w krótkie filmy „How to”
  • Nagraj dłuższe wywiady z kluczowymi pracownikami firmy
  • Zaprezentuj na żywo swoich pracowników
  • Twórz filmy dla każdego z kluczowych wezwań do działania („Zadzwoń do nas”, „Zarejestruj się”, „Powiadom znajomych i uzyskaj darmowe kredyty”)

Pomysły na film na żywo

Poziom początkujący

  • Użyj Periscope lub Meerkat do transmisji z wydarzeń branżowych, na których występujesz Ty lub inny pracownik firmy – od managera po dyrektora generalnego
  • Użyj Google Hangout lub Skype jako sposobu, aby podziękować klientom przy specjalnej okazji (np. rok wspólnej pracy)

Poziom średnio-zaawansowany

  • Nadawaj na żywo relacje typu „Pytania i odpowiedzi”
  • Transmituj konwersację z liderem lub influencerem, która jest istotna dla odbiorców
  • Transmituj istotne wydarzenia z życia firmy

Poziom zaawansowany

  • Pokaż demo Twoim handlowcom i zrób otwarty show „Pytania i Odpowiedzi” na żywo
  • Nagrywaj prezentacje typu „Pytania i odpowiedzi”
  • Nakręć „Dzień z życia biura”

Jak wykorzystać wideo jako część strategii marketingowej?

1. Kampania typu Drip-feed (częste dostarczanie małej ilości informacji)

Wykorzystanie filmów w content marketingu może być bardzo efektywnym sposobem na zwiększenie konwersji. Na przykład firmy, które oferują usługi lub produkty, bazując na subskrypcji, mogą wykorzystać filmy w kampaniach „drip-feed”, aby zachęcić do subskrypcji płatnej użytkowników korzystających aktualnie z wersji próbnej.

Wskazówka: filmy w konwencji „drip-feed” to 30-90 sekund materiału na początku lejka sprzedażowego i od 1 do 10 minut dla publiczności z dolnej części lejka.

2. Historie klientów

Gdy tradycyjne referencje tekstowe i case study są znakomite, to okazuje się, że najlepszym sposobem na ich udostępnianie jest wideo. Występujący w filmie klienci wywołują pozytywne emocje i wzbudzają zaufanie. Możesz wykorzystać historie klientów do kluczowych elementów swojej strony internetowej, a także posłużyć się nimi w działach email-marketingowych.

Wskazówka: takie filmy nie powinny trwać dłużej niż 5 minut.

3. Integracja trybu offline i online

W niektórych przypadkach można użyć materiałów wideo, aby zintegrować swoje wysiłki w trybie offline z marketingiem cyfrowym. Oto niektóre niesamowite przykłady firm, które tak robią:

Obsługa klienta na żywo (Mercedes Benz StarView)

Kiedy samochód trafia do naprawy bądź serwisowania, technik robi szybki przegląd i używa GoPro, aby podzielić się swoimi obserwacjami, komentując na bieżąco. Taki film jest następnie wysyłany emailem do właściciela samochodu. To pomaga klientowi czuć się zaangażowanym w cały proces.

Transmitowanie seminariów

(HubSpor Bold Talks)

Firmy, które organizują wydarzenia offline, takie jak: szkolenia, seminaria, obrady i forum klientów, mogą użyć transmisji na żywo lub nagrania zaraz po zdarzeniu, w celu udostępnienia tym, którzy nie mogli w nim uczestniczyć.

 Film stworzony przez klienta (GoPro)

Jeszcze bardziej wydajnym sposobem jest dobrowolna ingerencja klienta, który sam nagrywa i wysyła film z rekomendacją produktu. Filmy zadowolonych klientów są bardzo efektywne, gdy chcemy przenieść ludzi w dół lejka sprzedażowego.

Wniosek

Według ReelSEO, 82% badanych stwierdziło, że wideo marketing ma pozytywny wpływ na ich działalność. Z potencjałem na sukces i z powyższymi pomysłami naprawdę nie ma usprawiedliwienia, aby nie zacząć tworzyć własnej strategii wideo właśnie teraz.

Źródło: HubSpot Blogs

Kursy z marketingu internetowego online!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

Poznaj historie, które odmienią Twój biznes

Oglądaj na YouTube!

6
Komentarze
Dodaj własny
  1. 1

    Z tym lejkiem sprzedażowym to w 100% racja – opinia czy referencja od klienta jest cenna, aby właśnie budować wiarygodność naszej firmy. Jednak najlepszą jej opcją jest właśnie wideo, które jest autentyczne i które jest trudniejsze do sfabrykowania. Wideo może bardzo ocieplić wizerunek firmy i stać się nawet „viralem” – wystarczy wspomnieć świetny filmik firmy Brand24, którego akcja dzieje się w sklepie IKEA, jako przywitanie klienta – IKEI 🙂

  2. 2

    Video marketing w 2016 może zyskać na popularności i się rozprsestrzenić jak infografiki kilka lat temu

  3. 4
    Paweł Gawliński

    Jeśli chodzi o rynek PL to jest jeszcze sporo do zrobienia. U nas tylko nieliczne firmy decydują się na działania związane z promocją poprzez wideo.

    • 5

      I dlatego trzeba uświadamiać rynek o sile wideo i podsuwać przykłady zastosowań

  4. 6

    Ciekawym przykładem jest szalony pomysł Pana od „DollarShaveClub”

Komentarze są wyłączone.

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj