Jak używać filmów w marketingu? 20 pomysłów do wypróbowania już dziś

Jak używać filmów w marketingu? 20 pomysłów do wypróbowania już dziś


Pamiętasz czasy, kiedy przyzwoity wygląd strony internetowej z kilkoma słowami kluczowymi na stronach produktów był wystarczający? Dziś to się zmieniło i należy wychodzić z innowacyjnymi pomysłami, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów.

Kiedy zapanowała moda na infografiki, miały one takie samo działanie, jak niegdyś publikowane w sieci przez firmy e-booki, raporty i dokumenty. Umysły eksplodowały, czapki leciały z głów, ludzie bili brawo. Lecz wszystko to dosyć szybko nasyciło sieć i nie było już tak lśniące, błyszczące i efektywne.

Dziś jedną z najlepszych taktyk marketingowych jest wideo. Według firmy Cisco, do 2017 roku filmy będą stanowić 69% całego ruchu w internecie. Treść wyrażona za pomocą filmu wydaje się zwiększać zaangażowanie na wszystkich kanałach komunikacji.

Chcesz poznać bliżej ten trend? Poniżej przedstawiam kilka pomysłów na filmy oraz sposoby wdrożenia ich do Twojego marketingu.

20 pomysłów na Twój pierwszy film

Wielu marketerów wie, że należy zacząć korzystać z wideo, ale kiedy przychodzi czas na zrobienie tego pierwszego filmu, nie mają pojęcia, jak się do tego zabrać. Oto kilka pomysłów na wideo dla Twojej firmy.

Pomysły na wideo o Twojej firmie

Poziom początkujący

  • Stwórz krótkie wideo z podziękowaniami od Twojego zespołu dla klientów firmy
  • Zrób krótki film prezentujący Twój produkt
  • Stwórz animowany GIF prezentujący wykorzystanie funkcji Twojego produktu
  • Nagraj 15 sekundowe referencje klientów

Poziom średnio-zaawansowany

  • Nagraj rozszerzone referencje oraz case study klientów (około 3 do 10 minut)
  • Stwórz dłuższą prezentację produktu i film w stylu „białej tablicy” z rozpoznawalnymi pracownikami firmy
  • Zrób krótkie wprowadzenie o firmie, jej misji i wizji

Poziom zaawansowany

  • Stwórz pełną demonstrację produktu
  • Zamień posty na blogu w krótkie filmy „How to”
  • Nagraj dłuższe wywiady z kluczowymi pracownikami firmy
  • Zaprezentuj na żywo swoich pracowników
  • Twórz filmy dla każdego z kluczowych wezwań do działania („Zadzwoń do nas”, „Zarejestruj się”, „Powiadom znajomych i uzyskaj darmowe kredyty”)

Pomysły na film na żywo

Poziom początkujący

  • Użyj Periscope lub Meerkat do transmisji z wydarzeń branżowych, na których występujesz Ty lub inny pracownik firmy – od managera po dyrektora generalnego
  • Użyj Google Hangout lub Skype jako sposobu, aby podziękować klientom przy specjalnej okazji (np. rok wspólnej pracy)

Poziom średnio-zaawansowany

  • Nadawaj na żywo relacje typu „Pytania i odpowiedzi”
  • Transmituj konwersację z liderem lub influencerem, która jest istotna dla odbiorców
  • Transmituj istotne wydarzenia z życia firmy

Poziom zaawansowany

  • Pokaż demo Twoim handlowcom i zrób otwarty show „Pytania i Odpowiedzi” na żywo
  • Nagrywaj prezentacje typu „Pytania i odpowiedzi”
  • Nakręć „Dzień z życia biura”

Jak wykorzystać wideo jako część strategii marketingowej?

1. Kampania typu Drip-feed (częste dostarczanie małej ilości informacji)

Wykorzystanie filmów w content marketingu może być bardzo efektywnym sposobem na zwiększenie konwersji. Na przykład firmy, które oferują usługi lub produkty, bazując na subskrypcji, mogą wykorzystać filmy w kampaniach „drip-feed”, aby zachęcić do subskrypcji płatnej użytkowników korzystających aktualnie z wersji próbnej.

Wskazówka: filmy w konwencji „drip-feed” to 30-90 sekund materiału na początku lejka sprzedażowego i od 1 do 10 minut dla publiczności z dolnej części lejka.

2. Historie klientów

Gdy tradycyjne referencje tekstowe i case study są znakomite, to okazuje się, że najlepszym sposobem na ich udostępnianie jest wideo. Występujący w filmie klienci wywołują pozytywne emocje i wzbudzają zaufanie. Możesz wykorzystać historie klientów do kluczowych elementów swojej strony internetowej, a także posłużyć się nimi w działach email-marketingowych.

Wskazówka: takie filmy nie powinny trwać dłużej niż 5 minut.

3. Integracja trybu offline i online

W niektórych przypadkach można użyć materiałów wideo, aby zintegrować swoje wysiłki w trybie offline z marketingiem cyfrowym. Oto niektóre niesamowite przykłady firm, które tak robią:

Obsługa klienta na żywo (Mercedes Benz StarView)

Kiedy samochód trafia do naprawy bądź serwisowania, technik robi szybki przegląd i używa GoPro, aby podzielić się swoimi obserwacjami, komentując na bieżąco. Taki film jest następnie wysyłany emailem do właściciela samochodu. To pomaga klientowi czuć się zaangażowanym w cały proces.

Transmitowanie seminariów

(HubSpor Bold Talks)

Firmy, które organizują wydarzenia offline, takie jak: szkolenia, seminaria, obrady i forum klientów, mogą użyć transmisji na żywo lub nagrania zaraz po zdarzeniu, w celu udostępnienia tym, którzy nie mogli w nim uczestniczyć.

 Film stworzony przez klienta (GoPro)

Jeszcze bardziej wydajnym sposobem jest dobrowolna ingerencja klienta, który sam nagrywa i wysyła film z rekomendacją produktu. Filmy zadowolonych klientów są bardzo efektywne, gdy chcemy przenieść ludzi w dół lejka sprzedażowego.

Wniosek

Według ReelSEO, 82% badanych stwierdziło, że wideo marketing ma pozytywny wpływ na ich działalność. Z potencjałem na sukces i z powyższymi pomysłami naprawdę nie ma usprawiedliwienia, aby nie zacząć tworzyć własnej strategii wideo właśnie teraz.

Źródło: HubSpot Blogs

5 Komentarze

Dodaj własny
  1. 1
    Paweł

    Z tym lejkiem sprzedażowym to w 100% racja – opinia czy referencja od klienta jest cenna, aby właśnie budować wiarygodność naszej firmy. Jednak najlepszą jej opcją jest właśnie wideo, które jest autentyczne i które jest trudniejsze do sfabrykowania. Wideo może bardzo ocieplić wizerunek firmy i stać się nawet „viralem” – wystarczy wspomnieć świetny filmik firmy Brand24, którego akcja dzieje się w sklepie IKEA, jako przywitanie klienta – IKEI 🙂

  2. 4
    Paweł Gawliński

    Jeśli chodzi o rynek PL to jest jeszcze sporo do zrobienia. U nas tylko nieliczne firmy decydują się na działania związane z promocją poprzez wideo.

+ Napisz komentarz