preloader

"*" oznacza pola wymagane

Wypełnij formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

*pole wymagane

agree*

Jak przyciągać klientów ciekawą treścią na stronie? 4 skuteczne wskazówki

Jak przyciągać klientów ciekawą treścią na stronie? 4 skuteczne wskazówki

Zastanawiasz się, jak zwiększyć ruch na stronie internetowej? Jednym z najskuteczniejszych sposobów na wzbudzenie – i utrzymanie – zainteresowania użytkowników jest angażująca treść. Odpowiednio dobrany content posiada realny wpływ na wzrost konwersji i pozyskiwanie nowych klientów. Z tego artykułu dowiesz się, dlaczego treść to tak efektywne narzędzie marketingowe i w jaki sposób je wykorzystać.

Czym jest content marketing?

Content marketing to strategia marketingowa, która opiera się na wykorzystywaniu treści do promocji marki oraz budowania relacji z klientem. Content marketing polega na tworzeniu rozmaitych treści na strony internetowe. Należą do nich m.in. artykuły, posty, filmy wideo, prezentacje, newslettery, podcasty czy grafiki. Sukces strategii content marketingowej zależy od współdziałania trzech podstawowych czynników: formy treści, jakości treści oraz kanału, za pomocą którego jest ona dystrybuowana. Odpowiednio przeprowadzony content marketing może być jednak bardzo skuteczny i należy do najbardziej dynamicznie rozwijających się gałęzi promocji. Więcej informacji o budowaniu strategii content marketingowej znajdziesz w artykule Jak budować strategie SEO.

Atrakcyjne treści na stronie internetowej – dlaczego warto?

Content marketing niesie ze sobą bardzo wiele korzyści. Pisanie tekstów na strony internetowe pozwala na przyciągnięcie uwagi odbiorców. Odpowiednio dobrane i dystrybuowane treści sprzyjają też budowaniu pozytywnego wizerunku marki. To natomiast przekłada się na wzrost ruchu na stronie i zwiększoną liczbę konsumentów. Content strony internetowej realnie wpływa na sprzedaż usług i produktów, a także na pozycjonowanie witryny w wyszukiwarkach internetowych. W jaki sposób wykorzystać siłę treści? Poniżej znajdziesz cztery wskazówki, dzięki którym zamienisz ją w skuteczne narzędzie do przyciągania klientów.

1. Oceniamy książkę po okładce, czyli dlaczego wygląd ma znaczenie

Zanim przejdziemy do samych treści, warto poświęcić uwagę organizacji strony internetowej. To właśnie jej wygląd decyduje, czy klient pozostanie w witrynie na dłużej, czy też przełączy się na inną. Strona internetowa powinna być intuicyjna i wygodna w obsłudze, a rozmieszczone na niej treści – konkretne, czytelne i dobrze rozplanowane.

Czym jest UX?

UX, czyli User Experience, to zbiór wrażeń i doświadczeń użytkownika, który wchodzi na daną stronę internetową. Odpowiada za niego UX Designer, czyli osoba dbająca o estetykę serwisu. Jego celem jest zwiększenie satysfakcji klienta korzystającego z witryny poprzez poprawę jej funkcjonalności. UX design łączy się z obszarami takimi jak architektura, nawigacja oraz użyteczność strony. Dobrze zaprojektowany, pozwala na intuicyjne korzystanie z serwisu i szybkie odnajdywanie informacji.

Jak przyciągnąć klientów do sklepu internetowego?

Struktura strony internetowej powinna być przemyślana, logiczna i przejrzysta. Nie wolno przeładowywać jej treścią i nadmiarem wrażeń estetycznych. Warto kierować się tutaj zasadą minimalizmu, która sprawdzi się również przy tworzeniu treści na strony internetowe. Czy to przy opisach kategorii, czy opisach produktów – skupiamy się na tekstach konkretnych, wartościowych i użytecznych z perspektywy użytkownika.

Nie ma treści bez formy

Estetyka i formatowanie tekstu posiadają bardzo duży wpływ na doświadczenie użytkownika. Nawet najlepiej napisany tekst nie przyniesie pożądanych rezultatów, jeśli jego forma nie będzie zachęcała do przeczytania. Content online powinien charakteryzować się dużą czytelnością i przejrzystością. Warto stosować czcionki bezszeryfowe i unikać wersalików, które utrudniają czytanie treści na stronie internetowej.

Nagłówki, pogrubienia i podkreślenia – sposób na przyciągnięcie uwagi

Kolejnym ważnym elementem edycji tekstu jest jego podkreślenie. Bardzo istotną rolę pełnią tu nagłówki, tytuły i podtytuły – to elementy, na które użytkownicy zwracają największą uwagę. Dlatego właśnie powinny być jak najbardziej atrakcyjne i ciekawe. Dobrym pomysłem jest również uwypuklenie, pogrubienie czy podkreślenie najistotniejszych informacji na stronie, które nie tylko pomogą odnaleźć je czytelnikom, ale sprawią również, że tekst będzie wydawał się bardziej dynamiczny.

2. Klucz do sukcesu? Blog firmowy

Blog firmowy to coraz popularniejsza forma marketingu. Dodanie bloga do strony internetowej pozwala na nawiązanie i utrzymanie kontaktu z klientami. Blog prezentuje markę jako eksperta w danej dziedzinie, a to zwiększa jej autorytet wśród potencjalnych klientów. Wpływa korzystnie również na pozycjonowanie strony w Google oraz innych wyszukiwarkach internetowych i stanowi świetne źródło pozyskiwania nowych linków dla witryny. To prawdziwy fundament skutecznej strategii content marketingowej.

Dopasuj treści do klienta

Blog firmowy to świetny sposób na dotarcie do klienta. Jego skuteczność zależy jednak od publikowanych treści. Wpisy blogowe powinny być poparte badaniami rynku – muszą udzielać odpowiedzi na pytania, które interesują daną niszę użytkowników. Ich powodzenie jest ściśle związane ze znajomością grupy docelowej. Do kogo chcesz dotrzeć? Jakie są problemy Twojego potencjalnego klienta? W jaki sposób Twoje treści mogą je rozwiązać? To pytania, które powinny przyświecać idei prowadzenia firmowego bloga. Twoim celem jest przekazywanie treści maksymalnie wartościowych, konkretnych i przeznaczonych dla określonej grupy osób.

Wpisy na bloga sprzyjają pozycjonowaniu

Jedną z największych korzyści prowadzenia bloga firmowego jest lepsze pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Wpisy blogowe z odpowiednimi, popartymi badaniami rynku, słowami kluczowymi sprawią, że strona zyska na widoczności. Pozwalają również na budowanie sieci tzw. „long tail” – czyli długich fraz kluczowych. To natomiast przyczynia się do zwiększonego zainteresowania proponowanymi przez Ciebie produktami i ułatwia pozyskiwanie nowych klientów.

3. Treści, które się nie nudzą – siła evergreenów

Oprócz aktualnych treści, które odpowiadają na bieżące potrzeby użytkowników, do contentu na stronie warto włączyć również tzw. evergreeny. To treści ponadczasowe, które poruszają tematy uniwersalne dla danej niszy, nieprzerwanie generując wyświetlenia i ruch na stronie.

Evergreen content – na czym polega?

Evergreen to typ treści, której temat jest zawsze aktualny. Użytkownicy poszukują ich nieustannie, bez względu na zmieniające się trendy, co oznacza, że o wiele wydajniej i dłużej generują ruch na stronie. Bieżące wiadomości przyciągają uwagę użytkowników tylko przez pewien czas – do kilku dni lub maksymalnie tygodni po publikacji. Evergreeny natomiast budzą zainteresowanie miesiącami czy nawet latami, niezmiennie zwiększając liczbę wyświetleń. Są bardzo skuteczne zarówno w pozyskiwaniu nowego klienta, jak i utrzymywaniu lojalności starych.

Wiesz już, dlaczego obecność evergreenów na stronie jest tak istotna. Jakie to jednak teksty? Do treści ponadczasowych należą:

  • poradniki
  • słowniczki pojęć
  • FAQ
  • listy branżowe
  • case study
  • historie marek

To teksty, które wychodzą naprzeciw problemom użytkowników, prezentują solidną dawkę wiedzy z danej branży lub przedstawiają inspirujące historie i procesy. Są przeciwieństwem newsów, felietonów, reportaży czy statystyk.

4. Jak przyciągnąć klientów? Łącz ze sobą stare i nowe

Choć evergreeny są bardzo skuteczne w długofalowym generowaniu liczby wyświetleń, to prawdziwym kluczem do sukcesu jest jednak przeplatanie wpisów newsowych wraz z treściami ponadczasowymi. Każdy z tych rodzajów tekstów realizuje inny cel i pozyskuje odmiennych użytkowników na stronę. Evergreeny należy również regularnie aktualizować – jak wszystkie treści, tracą po pewnym czasie swą aktualność i wymagają wprowadzenia poprawek, najnowszych informacji czy zmian.

Treści na stronę internetową to nie wszystko

Coraz większą rolę w content marketingu odgrywają treści zamieszczane na kanałach mediów społecznościowych. Social media posiadają ogromny potencjał reklamowy i są bardzo skuteczne, jeśli chodzi o zwiększanie świadomości marki. Wielu uważa je za przyszłość marketingu i rzeczywiście to właśnie tam prowadzi się coraz więcej działań promocyjnych w sieci. Media społecznościowe docierają do ogromnej liczby użytkowników internetu, dlatego też warto włączyć je do swojej kampanii contentowej. Należy przy tym jednak pamiętać, że język social mediów rządzi się swoimi prawami.

Jak przyciągnąć klientów do sklepu internetowego, wykorzystując siłę mediów społecznościowych? Bardzo istotna jest tutaj spójność. Do zamieszczania treści w mediach społecznościowych przyda się plan, w którym uwzględnimy misję, grupę docelową, branding i typ przekazu marki. Social media to dialog, w którym zwracamy się do użytkownika, wchodząc z nim w interakcję. Utrzymujemy więc lżejszy i bardziej bezpośredni ton, uważnie śledząc przy tym reakcje.

Kładziemy nacisk na emocje i nie boimy się używania emotikonów. Stawiamy na grafikę, dynamizm i oszczędność słów. Budzimy potrzebę posiadania i zachęcamy do działania. Na pierwszym miejscu stawiamy grupę – nie produkt i nie indywidualne doświadczenie, lecz klientów, którzy muszą poczuć się docenieni, zrozumiani i wysłuchani. Warto przy tym pamiętać, że choć social media pozwalają na mniej oficjalną komunikację, to nadal istotne jest stosowanie się do zasad poprawnej polszczyzny. Wszelkie posty z błędami stawiają markę w nieprofesjonalnym świetle, podważając jej autorytet.

Odkryj siłę content marketingu

Content marketing to bardzo skuteczne narzędzie do pozyskiwania klientów. Tworzenie treści na strony internetowe bywa trudne i pełne pułapek, lecz posiada przy tym ogromny potencjał reklamowy. Aby w pełni go wykorzystać, można sięgnąć do usług profesjonalistów lub zastosować się do przedstawionych przez nas wskazówek. Spróbuj swoich sił w tworzeniu contentu strony internetowej i odkryj możliwości, jakie się w nim kryją!

+
Brak komentarzy
Dodaj własny
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony