Jak prowadzić bloga firmowego?

Jak prowadzić bloga firmowego?


W świecie zdominowanym przez social media, prowadzenie bloga firmowego może nastręczać sporo trudności. Jesteśmy przyzwyczajeni bowiem do krótkich, często zabawnych wpisów na facebook’u, twitterze i innych mediach społecznościowych.

Po co mi blog firmowy?

  1. Komunikacja

Mimo, że ciągle nie jest to najpopularniejsza forma komunikacji z klientem, merytoryczny blog firmowy to doskonałe narzędzie marketingowe, które odpowiednio zaplanowane, wzmocni więź klienta z firmą. Konsumenci coraz częściej poszukują dodatkowych informacji związanych z zakupionymi produktami czy usługami, a blog firmowy jest idealnym miejscem do ich udostępnienia . Jak wiemy, wyszukiwarki promują treści, które są wartościowe i unikalne. A czy jest lepsze miejsce do umieszczania takich treści niż artykuły na blogu firmowym? Duża liczba wpisów i podstron z wartościowymi informacjami, spowoduje większą możliwość pojawienia się w wynikach wyszukiwania, co z kolei wpłynie na zwiększenie zapytań od potencjalnych klientów.

  1. Wizerunek eksperta

Kolejnym istotnym zadaniem bloga w obrębie strony firmowej jest tworzenie wizerunku. Wartościowe artykuły zbudują rzetelny wizerunek firmy, dzięki czemu firma będzie mogła stać się ekspertem w swojej branży. Potrzebujesz dodatkowych argumentów za prowadzeniem bloga firmowego?

O czym pisać na blogu firmowym?

Poniżej postaram się przedstawić podstawowe zasady prowadzenia bloga firmowego.

  1. Tematy na bloga. To chyba najczęstszy kłopot w firmach. Rozwiązanie jest jednak proste. Wybieraj takie tematy, na które możesz coś powiedzieć. Nie ma nic gorszego niż wpisy na blogu zawierające błędy merytoryczne. Taka sytuacja wywoła odwrotny od spodziewanego efekt.
  2. Jak często publikować wpisy? Tutaj pełna dowolność. Pamiętajmy jednak, że ciągłe zasypywanie klienta treściami, może być nie najlepiej odebrane. A przecież zależy nam na zachęceniu klientów do częstego odwiedzania naszej strony. Warto dokładnie zaplanować harmonogram i publikować wpisy na bloga firmowego regularnie. Równie istotne, a może nawet bardziej znaczące, jak ilość publikowanych artykułów, jest ich wartość.
  3. Jak prowadzić bloga firmowego? Mając plan i harmonogram artykułów na bloga firmowego, należy zastanowić się nad formą wpisów. Wartościowy artykuł na bloga firmowego powinien być oparty na kilku filarach:
  4. Uważny dobór tematu – zaplanowany i przemyślany. Pamiętaj, że blog firmowy to nie słup ogłoszeniowy. Wpisy powinny być merytoryczne i rzeczowe.
  5. Unikalne treści – ciekawie i rzeczowo napisany artykuł zachęci do częstszego odwiedzania firmowego bloga, a z czasem wywoła zainteresowanie produktem lub usługą.
  6. Odpowiednie nasycenie frazami kluczowymi – odpowiednie nasycenie wpisów na blogu firmowym frazami kluczowymi, spowoduje że odnajdzie go więcej osób.
  7. Dystrybucja treści – jeśli napisałeś dobry artykuł na bloga, nic nie stoi na przeszkodzie, aby podzielić się nim na firmowym Facebook’u, LinkedIn, Tweeterze, czy Pintereście.

Powyżej przedstawiłem podstawowe zasady prowadzenia bloga firmowego. Dla uzupełnienia dodam, że wpisy na blogu powinny być różnorodne. Oczywiście nie przesadzaj. Blog dotyczy przede wszystkim twojej firmy, lepiej więc skupić się na informacjach związanych z branżą, firmą, produktem czy usługą, którą oferujesz. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby pisać na bloga artykuły „luźno” związane z firmą, czy ciekawostki, a nawet publikować żartobliwe wpisy. Pamiętaj jednak o proporcjach i preferencjach twoich klientów. Jeśli nie będą w oni w stanie przekopać się przez dużą ilość mało istotnych informacji, aby uzyskać odpowiedź na nurtujące ich pytanie, szybko pójdą do konkurencji. Staraj się również wyróżniać. Nie pisz o tym, o czym piszą inni w branży. Ciekawe, wyróżniające się wpisy na blogu firmowym, szybko spowodują zwiększenie zainteresowania twoją stroną.

Kto powinien prowadzić bloga firmowego?

Regularne prowadzenie bloga firmowego to doskonałe narzędzie marketingowe. Służy przede wszystkim komunikacji z klientami i budowaniu wizerunku firmy. Blog firmowy pozwala na pełniejsze wykorzystanie potencjału SEO strony internetowej firmy. Długofalowa strategia marketingowa firmy oparta na blogu, posiadającym unikalne i trakcyjne treści przyniesie bardzo duże korzyści każdej firmie. Niezależnie więc od branży, w której działasz, prowadzenie bloga eksperckiego czy poradnikowego, na stronie www firmy lub sklepu internetowego spowoduje, że trafisz do nowych klientów, dzięki komentarzom uzyskasz informacje o ich celach i potrzebach, a publikując wartościowe wpisy na blogu firmowym możesz uzyskać pozycję eksperta, dzięki czemu zdobędziesz dużą przewagę nad konkurencją.

+ Nie ma komentarzy

Dodaj własny