Jak pozyskać ruch z Pinteresta?

Jak pozyskać ruch z Pinteresta?


Dlaczego Pinterest?

Według Alexa.com, serwis społecznościowy Pinterest zajmuje 14. miejsce w USA i 33. miejsce na świecie pod względem liczby aktywnych użytkowników. A liczby te stale rosną.

Kilka faktów o serwisie Pinterest:

  • 85% użytkowników to kobiety;
  • 45% użytkowników pochodzi z USA;
  • 42% osób w związku małżeńskim korzysta z tej sieci;
  • 18% użytkowników portalu posiadają dochód ponad 75 000 $ rocznie.

Pozyskiwanie ruchu z tego serwisu sprawdza się szczególnie dobrze w przypadku witryn związanych z:

  • projektowaniem wnętrz;
  • jedzeniem;
  • zwierzętami domowymi;
  • roślinami;
  • zdrowym stylem życia;
  • dietami;
  • odzieżą i modą;
  • urodą, kosmetykami, pielęgnacją skóry;
  • DIY;
  • podróżami.
Pinterest - tablice

Pinterest – tablice

Plusy Pinteresta:

  • Długotrwały efekt w planie ruchu. W przeciwieństwie do większości portali społecznościowych, w którym wiadomości mają bardzo krótki czas aktywności, piny przyciągają uwagę przez dłuższy czas. Średnia długość „życia” pina wynosi 3,5 miesięcy. Dla porównania – analogiczny okres dla posta na Facebook – 90 minut, tweeta – 24 minuty.
  • W przeciwieństwie do konkurencyjnego Instagrama, gdzie nie ma możliwości umieszczenia aktywnych linków (z wyjątkiem profilu), Pinterest daje możliwość dodania odnośnika do każdego pina.
  • Łatwy w obsłudze.
  • Ten portal opiera się na repostach i repinach. 80% wszystkich pinów – to repiny. W innych sieciach społecznościowych taka aktywność jest znacznie mniej wyraźna.

Minusy:

  • Pinterest świetnie nadaje się do promowania anglojęzycznych stron. Dla polskiego segmentu sieci korzystanie z tego portalu nie jest jeszcze tak efektywne jak na zachodzie. Pinterest w Polsce jest jeszcze mało popularny – w 2015 roku liczba użytkowników z Polski wynosiła 1,71 mln.
  1. Rich Pins

Aby skutecznie pozyskiawać ruch z Pinteresta należy aktywować Rich Pins (szczegółowe piny) na swojej stronie internetowej.

Rich Pins - szczegółowe piny

Rich Pins – szczegółowe piny

Co to są szczegółowe piny? Jest to mechanizm, który pozwoli wyświetlić w serwisie Pinterest rozszerzony opis strony, zawsze wtedy gdy ktoś podzieli się zdjęciem z twojej strony.

Rich Pins działają bardziej efektywnie, dlatego ich użycie jest jak najbardziej zalecane.

  1. Mobile

Strona, na którą będziesz pozyskiwać ruch z Pinterest, musi być dostosowana pod urządzenia mobilne. Dlaczego? 80% użytkowników tego portalu używa smartfonów i tabletów.

Pinterest - wersja na urządzenia mobilne

Pinterest – wersja na urządzenia mobilne

  1. Linki

Najlepszy stosunek linków – 1:10. Czyli na 10 pinów maksymalnie 1 prowadzi do promowanego serwisu, a 10 do innych stron.

  1. Uważaj na…

Jeśli pinujesz obrazy ze swojej strony dodając tylko linki prowadzące do własnej witryny, to Twoje konto może zostać zbanowane.

Pinterest - komunikat o usuniętym linku

Pinterest – komunikat o usuniętym linku

  1. PIN IT

Aby skutecznie promować stronę w serwisie Pinterest trzeba koniecznie zaimplementować funkcjonalność pinowania – na obrazkach w obrębie promowanej witryny, po przesunięciu nad nie kursora powinien pojawić się przycisk PIN IT. Po jego naciśnięciu powinna nastąpić publikacja grafik w serwisie Pinterest prowadząca na stronę, na której znajduje się ten obraz.

W systemie WordPress zrealizować można to w dość łatwy sposób – istnieje wiele wtyczek. Znaleźć je można korzystając z np. takiego zapytania w wyszukiwarce Google: wordpress plugin pin

Pinterest a WordPress

Pinterest a WordPress

  1. Opisy

Opisy są nie mniej ważne niż same zdjęcia. Gdy dodajesz nowy wpis koniecznością jest dodanie dobrego opisu, w którym powinny znajdować się słowa kluczowe ułatwiające wyszukiwanie Twojego pina pozostałym użytkownikom sieci. Piny z małymi opisami – 50-150 słów – działają najlepiej. Publikacja pinów bez żadnych opisów nie jest zalecana – wpisy nie będą widoczne, co jest związane z algorytmem wyszukiwania wewnątrz Pinteresta.

To samo odnosi się do Twoich tablic. Do każdej tablicy zalecane jest napisanie opisu. Zwiększa to szansę, że użytkownicy ją znajdą i dołączą do niej.

Maksymalny rozmiar opisu tablicy w tej chwili wynosi 500 znaków. Nie trzeba w pełni wykorzystać tego limitu, wystarczy kilka zdań z użyciem słów kluczowych.

Do poszukiwania fraz kluczowych można używać wyszukiwarki Pinterest – należy dobierać takie sugestie wyszukiwania jakie oferuje Pinterest po wpisywaniu zapytań w wyszukiwarce.

  1. Spam

Spamowanie w serwisie Pinterest nie ma celu. Przy każdym pinie jest opcja zgłoszenia spamu.

  1. Umiar

Korzystając z serwisu Pinterest, trzeba kierować się uniwersalną zasadą (która zresztą pasuje do wszystkich sieci społecznych):

aby coś dostać, trzeba najpierw coś dać.

Jeśli zostanie opublikowane na raz 10-15 i więcej pinów w grupowej tablicy, to feed użytkowników zostanie nimi zaspamowany, a niektórzy z nich mogą zgłosić Twoje piny jako spam. Skutkiem takiego działania może być zbanowanie konta. Bardzo ważne jest, aby dodanie pinów wyglądało jak najbardziej naturalnie, idealną sytuacją będzie publikacja pinów z kilkugodzinnymi przerwami.

  1. Zachowanie użytkowników

Statystycznie użytkownicy odwiedzający inne konta w serwisie Pinterest odwiedzają 1-2 rzędy tablic. Większość pinów z linkami do promowanej strony powinna znajdować się w gronie tych najbardziej widocznych tablic.

  1. Odpowiednie zdjęcia

W działaniach na Pinterest.com najważniejsze są zdjęcia, które będą korespondować z gustami internautów. Strony internetowe związane z przemysłem czy myciem chodników będzie bardzo trudno wypromować za pomocą tego serwisu ;).

Przykład zdjęcia

Przykład zdjęcia

Jednym słowem, na stronie musisz zamieszczać jak najwięcej ciekawych zdjęć, które będą miały szanse przyciągnąć uwagę użytkowników.

  1. Potwierdź witrynę

Potwierdź swoją stronę na swoim koncie w Pinterest.com. Aby to zrobić, skorzystaj z tej instrukcji:

https://help.pinterest.com/pl/articles/confirm-your-website

Korzyści, jakie zyskasz, to:

  • Do wszystkich pinów z Twojej strony będzie automatycznie dodany Twój avatar i link do Twojego profilu, co pozwoli uzyskać więcej obserwujących.
  • Po potwierdzeniu serwisu będziesz miał dostęp do przydatnych statystyk.

Jak widać, potencjalne korzyści wynikające z używania Pinteresta jako narzędzia marketingowego są spore. Warto zwrócić uwagę na możliwości serwisu, zwłaszcza jeśli jego popularność w Polsce będzie wzrastać.

2 Komentarze

Dodaj własny

+ Napisz komentarz