Jak pozyskać ruch z Pinteresta?

Jak pozyskać ruch z Pinteresta?


Dlaczego Pinterest?

Według Alexa.com, serwis społecznościowy Pinterest zajmuje 14. miejsce w USA i 33. miejsce na świecie pod względem liczby aktywnych użytkowników. A liczby te stale rosną.

Kilka faktów o serwisie Pinterest:

  • 85% użytkowników to kobiety;
  • 45% użytkowników pochodzi z USA;
  • 42% osób w związku małżeńskim korzysta z tej sieci;
  • 18% użytkowników portalu posiadają dochód ponad 75 000 $ rocznie.

Pozyskiwanie ruchu z tego serwisu sprawdza się szczególnie dobrze w przypadku witryn związanych z:

  • projektowaniem wnętrz;
  • jedzeniem;
  • zwierzętami domowymi;
  • roślinami;
  • zdrowym stylem życia;
  • dietami;
  • odzieżą i modą;
  • urodą, kosmetykami, pielęgnacją skóry;
  • DIY;
  • podróżami.

Plusy Pinteresta:

  • Długotrwały efekt w planie ruchu. W przeciwieństwie do większości portali społecznościowych, w którym wiadomości mają bardzo krótki czas aktywności, piny przyciągają uwagę przez dłuższy czas. Średnia długość „życia” pina wynosi 3,5 miesięcy. Dla porównania – analogiczny okres dla posta na Facebook – 90 minut, tweeta – 24 minuty.
  • W przeciwieństwie do konkurencyjnego Instagrama, gdzie nie ma możliwości umieszczenia aktywnych linków (z wyjątkiem profilu), Pinterest daje możliwość dodania odnośnika do każdego pina.
  • Łatwy w obsłudze.
  • Ten portal opiera się na repostach i repinach. 80% wszystkich pinów – to repiny. W innych sieciach społecznościowych taka aktywność jest znacznie mniej wyraźna.

Minusy:

  • Pinterest świetnie nadaje się do promowania anglojęzycznych stron. Dla polskiego segmentu sieci korzystanie z tego portalu nie jest jeszcze tak efektywne jak na zachodzie. Pinterest w Polsce jest jeszcze mało popularny – w 2015 roku liczba użytkowników z Polski wynosiła 1,71 mln.
  1. Rich Pins

Aby skutecznie pozyskiawać ruch z Pinteresta należy aktywować Rich Pins (szczegółowe piny) na swojej stronie internetowej.

Co to są szczegółowe piny? Jest to mechanizm, który pozwoli wyświetlić w serwisie Pinterest rozszerzony opis strony, zawsze wtedy gdy ktoś podzieli się zdjęciem z twojej strony.

Rich Pins działają bardziej efektywnie, dlatego ich użycie jest jak najbardziej zalecane.

  1. Mobile

Strona, na którą będziesz pozyskiwać ruch z Pinterest, musi być dostosowana pod urządzenia mobilne. Dlaczego? 80% użytkowników tego portalu używa smartfonów i tabletów.

  1. Linki

Najlepszy stosunek linków – 1:10. Czyli na 10 pinów maksymalnie 1 prowadzi do promowanego serwisu, a 10 do innych stron.

  1. Uważaj na…

Jeśli pinujesz obrazy ze swojej strony dodając tylko linki prowadzące do własnej witryny, to Twoje konto może zostać zbanowane.

  1. PIN IT

Aby skutecznie promować stronę w serwisie Pinterest trzeba koniecznie zaimplementować funkcjonalność pinowania – na obrazkach w obrębie promowanej witryny, po przesunięciu nad nie kursora powinien pojawić się przycisk PIN IT. Po jego naciśnięciu powinna nastąpić publikacja grafik w serwisie Pinterest prowadząca na stronę, na której znajduje się ten obraz.

W systemie WordPress zrealizować można to w dość łatwy sposób – istnieje wiele wtyczek. Znaleźć je można korzystając z np. takiego zapytania w wyszukiwarce Google: wordpress plugin pin

  1. Opisy

Opisy są nie mniej ważne niż same zdjęcia. Gdy dodajesz nowy wpis koniecznością jest dodanie dobrego opisu, w którym powinny znajdować się słowa kluczowe ułatwiające wyszukiwanie Twojego pina pozostałym użytkownikom sieci. Piny z małymi opisami – 50-150 słów – działają najlepiej. Publikacja pinów bez żadnych opisów nie jest zalecana – wpisy nie będą widoczne, co jest związane z algorytmem wyszukiwania wewnątrz Pinteresta.

To samo odnosi się do Twoich tablic. Do każdej tablicy zalecane jest napisanie opisu. Zwiększa to szansę, że użytkownicy ją znajdą i dołączą do niej.

Maksymalny rozmiar opisu tablicy w tej chwili wynosi 500 znaków. Nie trzeba w pełni wykorzystać tego limitu, wystarczy kilka zdań z użyciem słów kluczowych.

Do poszukiwania fraz kluczowych można używać wyszukiwarki Pinterest – należy dobierać takie sugestie wyszukiwania jakie oferuje Pinterest po wpisywaniu zapytań w wyszukiwarce.

  1. Spam

Spamowanie w serwisie Pinterest nie ma celu. Przy każdym pinie jest opcja zgłoszenia spamu.

  1. Umiar

Korzystając z serwisu Pinterest, trzeba kierować się uniwersalną zasadą (która zresztą pasuje do wszystkich sieci społecznych):

aby coś dostać, trzeba najpierw coś dać.

Jeśli zostanie opublikowane na raz 10-15 i więcej pinów w grupowej tablicy, to feed użytkowników zostanie nimi zaspamowany, a niektórzy z nich mogą zgłosić Twoje piny jako spam. Skutkiem takiego działania może być zbanowanie konta. Bardzo ważne jest, aby dodanie pinów wyglądało jak najbardziej naturalnie, idealną sytuacją będzie publikacja pinów z kilkugodzinnymi przerwami.

  1. Zachowanie użytkowników

Statystycznie użytkownicy odwiedzający inne konta w serwisie Pinterest odwiedzają 1-2 rzędy tablic. Większość pinów z linkami do promowanej strony powinna znajdować się w gronie tych najbardziej widocznych tablic.

  1. Odpowiednie zdjęcia

W działaniach na Pinterest.com najważniejsze są zdjęcia, które będą korespondować z gustami internautów. Strony internetowe związane z przemysłem czy myciem chodników będzie bardzo trudno wypromować za pomocą tego serwisu ;).

Jednym słowem, na stronie musisz zamieszczać jak najwięcej ciekawych zdjęć, które będą miały szanse przyciągnąć uwagę użytkowników.

  1. Potwierdź witrynę

Potwierdź swoją stronę na swoim koncie w Pinterest.com. Aby to zrobić, skorzystaj z tej instrukcji:

https://help.pinterest.com/pl/articles/confirm-your-website

Korzyści, jakie zyskasz, to:

  • Do wszystkich pinów z Twojej strony będzie automatycznie dodany Twój avatar i link do Twojego profilu, co pozwoli uzyskać więcej obserwujących.
  • Po potwierdzeniu serwisu będziesz miał dostęp do przydatnych statystyk.

Jak widać, potencjalne korzyści wynikające z używania Pinteresta jako narzędzia marketingowego są spore. Warto zwrócić uwagę na możliwości serwisu, zwłaszcza jeśli jego popularność w Polsce będzie wzrastać.

2 Komentarze

Dodaj własny

+ Napisz komentarz