
Jak powinien wyglądać przyjazny adres URL?
Posiadając przyjazne adresy URL pomagamy użytkownikom, jak i wyszukiwarkom sprawniej poruszać się po stronie internetowej. Potencjalnie daje to przewagę nad konkurencją.
Jak to osiągnąć? Oto kilka cennych wskazówek, do których warto się dostosować:
- krótsze adresy URL mają tendencję do uzyskiwania lepszych pozycji na stronach wyników wyszukiwania Google;
- jeśli URL będzie zawierać jedno lub dwa słowa kluczowe, może to pomóc w osiągnięciu wyższych pozycji;
- stosuj czytelne dla użytkownika adresy;
- używaj adresów kanonicznych, aby ograniczać powielenia;
- Google potwierdza, że protokół HTTPS uznaje za czynnik rankingujący;
- używaj podfolderów (subfolders) i nazw opisowych;
- unikaj dynamicznych adresów URL;
- domeny .com uznawane są przez Google za bardziej wiarygodne;
- skup się na optymalizacji adresu pod kątem jednego słowa kluczowego;
- używaj bezpiecznych znaków, a unikaj zastrzeżonych typu # czy %.
Wiele można dyskutować o strukturze adresów URL i jej wpływie na SEO. Poniższa infografika podpowie, jak tworzyć adresy URL. Powinna także rozwiać choć część wątpliwości związanych z tym tematem.
Źródło: Search Engine Land


Hmmm. Jeśli dobrze zrozumiałem, w miejsce linku: http://maniacyfigurek.pl/recenzje/dziennik-devastacji-combiner-wars-devastator/ lepiej dać po prostu http://maniacyfigurek.pl/combiner-wars-devastator/ ?
Tak bym zrobił z małą modyfikacją, żeby lepiej słowa kluczowa wyeksponować: http://maniacyfigurek.pl/transformers-combiner-wars-devastator/ ogólnie jest jeszcze praktyka, że Title robimy pod wysokie CTR (więcej osób zainteresować wynikiem) a H1 na stronie pod wyszukiwarki
btw. dorzuć na stronie Breadcrumbs, bo nie wiadomo w którym miejscu strony się znajdujemy 😉
nawet nie chciało wam się zrobić własnej infografiki
Czasem publikujemy ciekawe treści i grafiki przygotowane przez inne, renomowane, portale. Kopiowanie jest passe 🙂
Zgadzam się z wszystkim nawet z tym, że nie ma sensu robić własnej infografiki, bo później znów będą pisać, że nic sami nie wymyślamy tylko kopiujemy 😉 ale tak na logikę uznawanie .com za faworyzowane domeny wydaje mi się mało prawdopodobne. Jeszcze w przypadku domen lokalny może być taka różnica, ale dla najwyższego poziomu nie sadzę.
Super wpis – na pewno wielu osobom się przyda, szczególnie zważywszy na fakt, że ciągle jeszcze można natknąć się na wiele przypadków adresów URLów, które przypominają ciąg bezsensownych literek, cyferek i symboli…
Pytajnik jest uznawany zarówno za znak bezpieczny, jak i za znak, który należy zakodować? To „machnięcie” w infografice, czy ma to jakiś głębszy sens? 🙂
Nie jest to „machnięcie” ale wymóg „techniczny”. Pytajnik jest znakiem specjalnym, po którym w adresie URL podawane są parametry, przesyłane metodą GET, jeżeli ma wystąpić w adresie w innym celu musi zostać zakodowany.
Wiem z doświadczenia, że lepiej jest nie dawać w adresie URL więcej niż nazwy 1 miasta np. domena.pl/fryzjer-mosina-rzgow/ – to już jest raczej za dużo. Lepiej w adresie URL trzymać się 1 miasta, chyba, że w adresie głównym jest już wpisane miasto czyli np. domena-mosina.pl – wówczas nie ma sensu w ogóle dawać nazwy miasta w dalszej części adresu URL.
Z doświadczenia mogę tylko powiedzieć, że przyjazne URL są o wiele chętniej klikalne, w szczególności te krótkie, które zwięźle pokazują, gdzie będziemy podążać.