Jak powinien wyglądać przyjazny adres URL?

Jak powinien wyglądać przyjazny adres URL?


Posiadając przyjazne adresy URL pomagamy użytkownikom, jak i wyszukiwarkom sprawniej poruszać się po stronie internetowej. Potencjalnie daje to przewagę nad konkurencją.

Jak to osiągnąć? Oto kilka cennych wskazówek, do których warto się dostosować:

  • krótsze adresy URL mają tendencję do uzyskiwania lepszych pozycji na stronach wyników wyszukiwania Google;
  • jeśli URL będzie zawierać jedno lub dwa słowa kluczowe, może to pomóc w osiągnięciu wyższych pozycji;
  • stosuj czytelne dla użytkownika adresy;
  • używaj adresów kanonicznych, aby ograniczać powielenia;
  • Google potwierdza, że protokół HTTPS uznaje za czynnik rankingujący;
  • używaj podfolderów (subfolders) i nazw opisowych;
  • unikaj dynamicznych adresów URL;
  • domeny .com uznawane są przez Google za bardziej wiarygodne;
  • skup się na optymalizacji adresu pod kątem jednego słowa kluczowego;
  • używaj bezpiecznych znaków, a unikaj zastrzeżonych typu # czy %.

Wiele można dyskutować o strukturze adresów URL i jej wpływie na SEO. Poniższa infografika podpowie, jak tworzyć adresy URL. Powinna także rozwiać choć część wątpliwości związanych z tym tematem.

Przyjazny adres URL przewodnik

Źródło: Search Engine Land

10 Komentarze

Dodaj własny
  1. 5
    Łukasz

    Zgadzam się z wszystkim nawet z tym, że nie ma sensu robić własnej infografiki, bo później znów będą pisać, że nic sami nie wymyślamy tylko kopiujemy 😉 ale tak na logikę uznawanie .com za faworyzowane domeny wydaje mi się mało prawdopodobne. Jeszcze w przypadku domen lokalny może być taka różnica, ale dla najwyższego poziomu nie sadzę.

  2. 6
    Angelika

    Super wpis – na pewno wielu osobom się przyda, szczególnie zważywszy na fakt, że ciągle jeszcze można natknąć się na wiele przypadków adresów URLów, które przypominają ciąg bezsensownych literek, cyferek i symboli…

  3. 7
    Grzegorz Ż.

    Pytajnik jest uznawany zarówno za znak bezpieczny, jak i za znak, który należy zakodować? To „machnięcie” w infografice, czy ma to jakiś głębszy sens? 🙂

    • 8
      Gabi Jakimik

      Nie jest to „machnięcie” ale wymóg „techniczny”. Pytajnik jest znakiem specjalnym, po którym w adresie URL podawane są parametry, przesyłane metodą GET, jeżeli ma wystąpić w adresie w innym celu musi zostać zakodowany.

  4. 9
    Tomek

    Wiem z doświadczenia, że lepiej jest nie dawać w adresie URL więcej niż nazwy 1 miasta np. domena.pl/fryzjer-mosina-rzgow/ – to już jest raczej za dużo. Lepiej w adresie URL trzymać się 1 miasta, chyba, że w adresie głównym jest już wpisane miasto czyli np. domena-mosina.pl – wówczas nie ma sensu w ogóle dawać nazwy miasta w dalszej części adresu URL.

  5. 10
    Rafał

    Z doświadczenia mogę tylko powiedzieć, że przyjazne URL są o wiele chętniej klikalne, w szczególności te krótkie, które zwięźle pokazują, gdzie będziemy podążać.

+ Napisz komentarz