Jak pisać teksty SEO?

Jak pisać teksty SEO?


Współczesny Internet w dużej mierze opiera się na różnego typu tekstach, które przekazują treści o funkcji informacyjnej, rozrywkowej czy reklamowej. Spotykamy je niemalże na każdym kroku, szczególnie na podstawie wyników wyszukiwania Google. Idąc tym tropem, możemy rozróżnić trzy rodzaje tekstów, jakie obecne są w zasobach Internetu.  Dzieli się je na:

  • Teksty niezależne, które tworzone są najczęściej przez samodzielne portale, np. serwisy informacyjne. Skupiają się przede wszystkim na przekazaniu wartościowych treści, bez zwracania uwagi na słowa kluczowe, występujące w publikacjach nastawionych na pozycjonowanie. Pisanie takich artykułów dla portali ma zatem informować oraz dostarczać rozrywkę.
  • Teksty SEO, w których pojawiają się wspomniane słowa kluczowe, jednak w formie dodatkowej, przy jednoczesnym stawianiu na wysoki poziom przekazywanej treści. Artykuł SEO skonstruowany pod pozycjonowanie powinien nieść wartościowy przekaz dla czytelnika, aby przyciągnąć jego uwagę. Zamieszczone słowa kluczowe pomagają natomiast dostać się na stronę konkretnego producenta lub usługodawcy, a po wpisaniu takiego wyrażenia w wyszukiwarce Google, odnajdziemy wspomniany tekst SEO.
  • Ostatnim rodzajem tekstów pojawiających się w Internecie to artykuły SEO, które są typowo skonstruowane pod czynności związane z pozycjonowaniem danej witryny. Często odznaczają się niską jakością, jednak przy zachowaniu intensywnie występujących słów kluczowych.

Jak pisać teksty SEO?

Tworząc SEO teksty trzeba pamiętać o tym, że oprócz ważnej funkcji, jaką jest pozycjonowanie, powinny one podnosić także wiarygodność i wartość witryny. Potencjalny klient, który postanowi odwiedzić stronę internetową danego producenta czy usługodawcy nie chce gubić się pośród niezrozumiałej treści, naszpikowanej frazami. Taka witryna będzie pojawiać się na wysokim pozycjach w wyszukiwarce, jednak nie będzie niosła za sobą informacji, które zachęcą do skorzystania z danej oferty. Dlatego konstruując teksty do pozycjonowania, warto pamiętać o kilku ważnych zasadach.

Przede wszystkim należy pisać teksty pod SEO, które ktoś będzie chciał przeczytać. Powinny przyciągać uwagę nie tylko tematyką, ale i zawartymi informacjami, zachęcającymi do zapoznania się z daną ofertą. Tekst musi być zrozumiały dla internauty, dlatego lepiej nie używać trudnych i bardzo specjalistycznych sformułowań. Pisanie artykułów SEO wymaga zatem umiejętności wytłumaczenia skomplikowanych kwestii w prosty i jasny sposób. Teksty SEO muszą być także oryginalne, a nie skonstruowane na zasadzie kopiuj-wklej. Z różnych źródeł można czerpać przykłady i inspiracje, jednak nigdy gotowe formy.

SEO Copywriting zakłada stosowanie dużej ilości słów kluczowych w publikowanych tekstach pod pozycjonowanie. Jednak także w tej kwestii lepiej zachować umiar i nie przesadzać z częstotliwością fraz, aby teksty SEO były zrozumiałe i nie zastanawiały czytelnika co to jest za treść i jak należy ją rozumieć. Czasami lepszym rozwiązaniem jest użycie mniejszej ilości słów kluczowych, jednak brzmiących naturalnie i odpowiednio wkomponowanych w strukturę tekstu. Pisanie tekstów tematycznych pod pozycjonowanie to także stosowny dobór fraz. Powinny być dopasowane do danej branży, tematyki czy firmy.

Pisanie tekstów SEO kluczem do sukcesu

Pozycjonowanie to długotrwały proces, który bez odpowiednio skonstruowanych treści nie przyniósłby pożądanych efektów. Dlatego pisanie artykułów tematycznych jest istotnym zadaniem, którym powinni zająć się specjaliści. W naszej agencji oprócz działań związanych z techniczną stroną pozycjonowania, zajmujemy się także tworzeniem wartościowych treści, wykorzystywanych na stronach klientów, jak i zewnętrznych serwisach. Nasi copywriterzy podejmują się pisania artykułów do portali internetowych czy na podstrony pozycjonowanych witryn. Zapewniamy wysoką jakość usług oraz odpowiedni dobór fraz, wykorzystywanych w budowanych treściach. Dla klientów, którzy chcą sami tworzyć teksty na potrzeby pozycjonowania, jesteśmy w stanie w stanie przeprowadzić kurs nauki pisania tekstów pod SEO.

Kategoria

2 Komentarze

Dodaj własny
  1. 1
    Mama Marketing

    To wcale nie jest takie łatwe jak się wydaje, nie raz otrzymuje teksty których niestety nie mogę użyć. Co ważne nadal zdarzają się duplikaty treści co jest niewybaczalne. Druga sprawa to to, że tekst SEO to nie tekst który jest naszpikowany słowami kluczowymi a tekst który daje jakąś wartość użytkownikowi na interesujący go temat.

  2. 2
    Marta

    W zupełności się zgadzam. Duplikaty treści są niewybaczalne. Ktoś, kto zamiast dostarczyć unikalny tekst decyduje się na przesłanie duplikatu powinien zastanowić się, czy w ogóle powinien pisać.

+ Napisz komentarz