preloader

"*" oznacza pola wymagane

Wypełnij formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

*pole wymagane

agree*

Jak pisać skuteczne teksty reklamowe?

Jak pisać skuteczne teksty reklamowe?

Google Ads to obecnie najskuteczniejszy system reklamy internetowej dostępny dla większości stron www. W ramach systemu istnieje możliwość prowadzenia skutecznych kampanii reklamowych służących określonym celom – sprzedaży, pozyskaniu leadów, budowie świadomości wśród klientów czy rozpoznawalności marki.

Reklama w systemie Google Ads opiera się w na treści, która może zostać uzupełniona grafikami. Powoduje to konieczność stworzenia skutecznych tekstów reklamowych. Skutecznych, czyli przykuwających uwagę i nakłaniających do kliknięcia w reklamę. Jak pisać skuteczne i atrakcyjne teksty reklamowe? Poznaj najważniejsze zasady!

Cechy skutecznego tekstu reklamowego

Może wydawać się, że stworzenie efektywnej reklamy Google Ads to bardzo proste zadanie. Wystarczy bowiem napisać kilka słów o produkcie, usłudze lub firmie i gotowe. Nic bardziej mylnego. Aby reklama tekstowa nie zaginęła w gąszczu podobnych ofert i przykuła uwagę klienta, musi oddziaływać na jego emocje i w ten sposób nakłaniać do kliknięcia w link oraz zakupu.

Cechy skutecznego tekstu reklamowego

Cechy skutecznego tekstu reklamowego

Treści reklamowe, które sprzedają, skupiają się więc na spełnianiu potrzeb precyzyjnie wybranego odbiorcy. Zanim jednak rozpocznie się tworzenie treści reklamowych, warto mieć świadomość, jakie możliwości w kontekście treści daje reklamodawcy Google.

Jak wygląda reklama tekstowa Google Ads?

Reklamy tekstowe Google Ads wyświetlane są samej górze wyników wyszukiwania Google (cztery wystąpienia) i na dole strony (dwa wystąpienia). Ich budowa przypomina organiczny wynik wyszukiwania i składa się z następujących elementów:

  • Adres URL – docelowy adres, do którego kieruje reklama. W ten sposób użytkownik może od razu zorientować się, na jaką stronę trafi po kliknięciu w reklamę.
  • Nagłówek – element najbardziej przykuwający uwagę, a zarazem najczęściej wyszukiwany, dlatego w nagłówku reklamy należy umieścić słowo kluczowe. Reklama tekstowa Google Ads umożliwia utworzenie nagłówków o długości do 30 znaków, przedzielonych symbolem pionowej kreski “|”.
  • Tekst reklamy – szczegółowa treść reklamowa. W tym miejscu należy opisać szczegóły oferty oraz zachęcić użytkownika do kliknięcia w reklamę. Do dyspozycji reklamodawcy jest 90 znaków przeznaczonych na tekst reklamy.
Reklama Google Ads

Reklama Google Ads

Tworzenie skutecznych reklam tekstowych

Utworzenie skutecznego tekstu reklamowego jest wymagającym wyzwaniem dla specjalistów Google Ads. Nie jest to jednak zadanie niewykonalne. Tworząc skuteczne teksty reklamowe należy jednak pamiętać o kilku istotnych elementach pozwalających myśleć o sukcesie w Google Ads.

Personalizacja tekstu reklamowego

Tworzenie tekstów reklamowych zawsze musi być oparte na szczegółowej wiedzy na temat odbiorcy przekazu. Pod uwagę należy wziąć szereg cech odbiorcy, wśród których najważniejszymi będą cechy demograficzne (wiek i płeć), a także potrzeby – to właśnie na ich spełnieniu należy skupić się najbardziej. Google Ads umożliwia kierowanie reklam do precyzyjnie wyselekcjonowanych grup odbiorców. W związku z tym należy skupić się na przygotowaniu odpowiedniej formy komunikacji dla każdej z nich. Inaczej bowiem zwracać się będziemy do każdej grupy społecznej. Dla każdej grupy odbiorcy należy zastosować odpowiednią formę przekazu – zrozumiałą, skierowaną na wartości, którymi się kieruje i potencjalne korzyści. Tekst reklamowy powinien wykorzystywać dostępną wiedzę na temat odbiorcy i jasno pokazywać, że to właśnie do niego skierowana jest oferta.

Przewaga nad konkurencją

Reklama jest najlepszym sposobem na pokazanie swojej wyjątkowości. Reklama tekstowa nie stanowi w tej sytuacji wyjątku. Aby wyróżnić się wśród konkurencji należy przygotować przekonujące treści reklamowe, które powinny zawierać najważniejsze atuty firmy, unikalne, niepowtarzalne elementy oferty etc. Przykuj uwagę klienta unikalnymi elementami oferty i zbuduj w ten sposób przewagę nad reklamami konkurencji.

Zachęcenie do działania

Celem każdego przekazu reklamowego jest zachęcenie odbiorcy do konkretnej aktywności – najczęściej aktywności wpływającej na poziom sprzedaży reklamodawcy, Wezwanie do działania (ang. CTA – Call To Action) to niezbędny element każdego tekstu reklamowego. W ramach CTA wykorzystywać należy perswazję w postaci wyrażeń kierujących odbiorcę do wykonania akcji pożądanej przez reklamodawcę, np. kup, zarejestruj się, zadzwoń, etc.

Budowa zaufania

Wezwanie do działania (CTA) związane jest również z precyzyjną budową reklamy Google Ads. Użytkownik klikający w reklamę powinien być za każdym razem przekierowany na stronę docelową umożliwiającą realizację aktywności, której reklamodawca oczekuje. Należy zadbać o zgodność reklamy ze stroną docelową, aby nie dopuścić do sytuacji, w której klient może poczuć się wprowadzony w błąd. Zgodność tekstu reklamowego ze stroną docelową to element budowania zaufania, który w pewnym stopniu może być traktowany przez odbiorców jako spełnienie obietnicy.

Frazy kluczowe w treściach reklamowych

Świadomość najczęściej wyszukiwanych fraz przez odbiorców to bardzo skuteczny oręż w walce o klienta. Posiadając wiedzę o najpopularniejszych frazach kluczowych używanych przez klientów do wyszukiwania produktów lub usług reklamodawcy, można utworzyć skuteczne treści reklamowe, umożliwiające sprzedaż. Istnieje wiele narzędzi pozwalających na weryfikację fraz kluczowych; w kontekście Google Ads warto skorzystać z danych dostępnych do weryfikacji przez narzędzie systemu – Planer słów kluczowych. Frazy kluczowe należy zawrzeć w nagłówkach reklamy.

3 zasady skutecznego tekstu reklamowego

Tworzenie skutecznych tekstów reklamowych musi bazować na bardzo dobrej znajomości grupy docelowej. Świadomość, do kogo kierowany jest tekst reklamowy, problemów, celów i pragnień odbiorców, a także przejrzysta odpowiedź na pytanie w jakim stopniu oferowany produkt lub usługa rozwiązują ich problemy, realizują ich cele lub pomagają spełniać pragnienia, to najlepszy sposób na odpowiedź, co zawrzeć w tekście reklamowym. Proces tworzenia skutecznego tekstu reklamowego wykorzystujący szczegółową znajomość odbiorcy, powinien ponadto być oparty o trzy zasady:

    1. Chwytliwy nagłówek – 8 na 10 odbiorców czyta jedynie nagłówki reklam i na ich podstawie podejmuje decyzje. Przykuwający uwagę, intrygujący nagłówek stanowi więc 80% sukcesu reklamy.
    2. Od szczegółu do ogółu – tzw. zasada odwróconej piramidy w marketingu mówi o udzielaniu najbardziej istotnych informacji na początku przekazu, przechodząc stopniowo do treści bardziej ogólnych. Najlepsze teksty reklamowe mówią o konkretach.
Zasada odwróconej piramidy

Zasada odwróconej piramidy

  1. Język korzyści. Przekaz reklamowy powinien być oparty na korzyściach przemawiających do klienta, a nie cechach produktu lub usługi. Wykorzystanie języka korzyści do tworzenia tekstów reklamowych zwiększa szanse na sukces.

Czego unikać tworząc skuteczne teksty reklamowe?

Podczas tworzenia efektywnych treści reklam Google Ads należy unikać najczęstszych błędów powodujących odrzucenie przekazu promocyjnego przez odbiorcę. Wśród najpopularniejszych, koniecznych do wyeliminowania błędów, wyróżnić można:

  • Umieszczanie nazwy firmy w nagłówku – klienci nie szukają Twojej firmy, a produktu lub usługi. W nagłówku należy się skupić na frazie kluczowej.
  • Powtarzająca się treść – kilkukrotne powtarzanie treści może wywołać u odbiorcy wrażenie, że reklamodawca nie zna zalet oferowanego produktu czy usługi, lub nie potrafi ich przedstawić, co dyskwalifikuje go jako rzetelnego sprzedawcę. Teksty reklamowe powinny być unikalne i angażujące ciekawość odbiorcy.
  • Błędy językowe w treści – poprawność językowa to nie tylko wymysł językoznawców. W przypadku reklam, błędy językowe (ortograficzne, literówki, brak lub niepoprawna interpunkcja itp.) mogą w oczach klienta być wyrazem braku szacunku i niechlujności, co również zamyka drogę do dalszej interakcji.

Teksty reklamowe Google Ads – testowanie i optymalizacja

Skuteczność tekstu reklamowego nie jest możliwa do rozpoznania od razu. Niektóre zwroty wykorzystywane w reklamach mogą być w danym okresie bardziej skuteczne od drugich. Mając na uwadze powyższe zasady, warto być przygotowanym do częstych modyfikacji tekstów reklamowych, a także przeprowadzania testów efektywności reklam na reprezentatywnych grupach odbiorców. Testy reklam w różnych wersjach tekstowych to najlepszy sposób na określenie, który tekst reklamowy jest w danym czasie najskuteczniejszy.

+
Brak komentarzy
Dodaj własny
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony