Informacje o wyniku wyszukiwania

Informacje o wyniku wyszukiwania


Google wprowadza kolejne ulepszenie do strony z wynikami wyszukiwania. Tym razem będzie to specjalna zakładka, która pozwoli użytkownikowi dowiedzieć się więcej o danej witrynie zanim przejdzie na nią ze strony z wynikami wyszukiwania.

Funkcja pozwala na przekazanie użytkownikom dodatkowych informacji dotyczących danego wyniku wyszukiwania. Funkcja ta zyskała roboczą nazwę „o tym wyniku”. Uruchamia się ją poprzez wybranie menu z trzema kropkami, które pojawi się przy wynikach wyszukiwania.

W chwili obecnej funkcjonalność jest w fazie testów i została oznaczona jako beta. Zobaczą ją przede wszystkim użytkownicy korzystający z wyszukiwarki na urządzeniach mobilnych (smartfony oraz tablety). Z czasem funkcja zostanie dodana także dla wyników wyszukiwania dla komputerów. Rozwiązanie jest obecnie testowane przez użytkowników Google w Stanach Zjednoczonych i dotyczy tylko zapytań anglojęzycznych. Nie jest jednak wykluczone, że w niedalekiej przyszłości Google rozszerzy działania tej funkcji na inne języki i kraje.

Google wprowadza zakładkę „o tym wyniku”, by pomóc użytkownikowi w podjęciu decyzji, czy może zaufać danemu wynikowi wyszukiwania i podpowiedzieć mu, czy w danym artykule znajdzie rzetelne informacje. Oprócz tego, w zakładce pojawią się też takie informacje, jak obecność połączenia szyfrowanego (SSL) oraz wiarygodność strony w oczach Wikipedii. Na dole listy zobaczymy, czy wynik ten jest reklamą, czy organicznym wynikiem wyszukiwania. Google pokaże też typ danej strony i przypisze ją do jednej z wielu kategorii. Z zakładki dowiemy się,czy dany wynik to news, oferta pracy, dane finansowe itp.

Jako główne źródło wiedzy Google wybrał w tym przypadku Wikipedię, gdyż jest ona często aktualizowana i weryfikowana przez redaktorów. Analogicznie jak w przypadku grafu wiedzy, dane te posłużą do budowania tzw. wartości dodanej do wyników wyszukiwania.

Warto dodać, że podobne testy były już wcześniej przeprowadzane w USA np. w październiku i listopadzie 2020 roku. Na podstawie opinii użytkowników Google poprawia testowaną funkcjonalność i udostępnia ją dla kolejnych krajów i języków.

+ Nie ma komentarzy

Dodaj własny