preloader

"*" oznacza pola wymagane

Wypełnij formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

*pole wymagane

agree*

Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Ile kosztuje reklama na Facebooku?

https://widzialni.pl/wp-content/ą inwestować, jak szeroko chcemy dotrzeć z przekazem oraz od tego, co chcemy finalnie osiągnąć. Zapewne taka odpowiedź nie do końca jest satysfakcjonująca, dlatego poniżej wyjaśniamy najważniejsze czynniki mające wpływ na wysokość poniesionych kosztów w systemie reklamowym Facebooka.

Menedżer reklam Facebooka

Najpopularniejszym sposobem kupowania reklam na Facebooku, Instagramie i w Audience Network jest użycie narzędzia do zarządzania reklamami – Menedżera reklam (Facebook Ads Manager). Dzięki niemu możemy tworzyć i wyświetlać reklamy, kierować je do osób, na których nam zależy. W nim określa się budżet, sprawdza skuteczność, podsumowuje rozliczenia. Co ważne, tutaj koszty reklamy na FB będą niższe niż w przypadku promowania z poziomu fanpage.

Budżet na reklamę

Budżet to kwota, jaką chcesz wydać na wyświetlanie swoich reklam odbiorcom. Pozwala on kontrolować całość wydatków na zestaw reklam lub kampanię. Może zdarzyć się, że będzie wydany w całości lub jego część zostanie niewykorzystana. Budżet określamy na poziomie dziennym lub całkowitym dla założonego czasu emisji. W każdym momencie mamy nad nim kontrolę, możemy go podnieść lub obniżyć.

Budżet na reklamę na Facebook

Aukcja reklam – kto zwycięży?

Podczas wyświetlania reklam, Facebook musi zrównoważyć dwa elementy. Z jednej strony jest to reklamodawca, oczekujący możliwości oferowania swoich produktów właściwym odbiorcom, tak by uzyskać założony wynik. Z drugiej strony jest użytkownik, który chce aby wyświetlane oferty spełniały jego oczekiwania. To obopólne zadowolenie ma zapewnić aukcja, która leży u podstaw każdej kampanii reklamowej na Facebooku.

Przy walce o widoczność, brane są pod uwagę trzy następujące czynniki:

  • oferta,
  • szacunkowy współczynnik działań,
  • jakość i trafność reklamy.

W pierwszym czynniku reklamodawca informuje system o celach kosztowych i wybranej strategii składania ofert. W drugim – co wpływa na skłonność użytkownika do podjęcia działania, a trzecim mówi o reakcjach na kreacje – dokładniej o stopniu zainteresowania się reklamą.

Reklama, której  oferta pod kątem powyższych trzech czynników jest najlepsza, wygrywa i zostaje wyświetlona. Wysokość naliczonej opłaty jest równa minimalnej kwocie licytacji, co oznacza, że często zapłacimy mniej niż wynosiła nasza oferta.

Cel reklamowy – czy ma znaczenie?

Cel reklamowy to czynność, do której chcesz zachęcić osoby oglądające reklamę. Na Facebooku mamy do dyspozycji 3 główne cele reklamowe, do których należą:

  • zwiększenie zainteresowania produktami i usługami,
  • rozważanie nad skorzystaniem z oferty,
  • nakłonienie do pozyskania konwersji.

Cele marketingowe - kampania reklamowa na Facebooku

Każdy cel zawiera określony wynik, może to być zasięg dotarcia reklamy do odbiorców, reakcja na post, ilość polubień fanpage czy pozyskanie maila bądź numeru telefonu. Wskazanie celu daje do zrozumienia systemowi, na jakim wyniku nam zależy i pod jakim kątem system ma optymalizować reklamę. I wówczas, w ramach założonego budżetu Facebook dąży do tego, by uzyskać ich jak najwięcej. Przykładowo, oznacza to, że koszt reakcji na post będzie niższy w kampanii z celem nakierowanym na aktywność niż w kampanii z celem, którym jest konwersja. Dodatkowo można założyć, że wyniki zwiększające rozpoznawalność są zwykle tańsze od tych, których celem jest zwiększenie liczby konwersji takiego, jak zakup. Wskazując cel jednoznacznie określamy miernik efektywności kampanii, za który ponosimy koszt. Ten z kolei jest wypadkową wielu ustawień kampanii – w tym umiejscowienia, grupy docelowej i odpowiedniego komunikatu reklamy.

Wybór grupy odbiorców

Mając określony cel i założony wynik, który chcemy uzyskać, w kolejnym kroku Facebook wybiera takie osoby, które z większym prawdopodobieństwem są skłonne wykonać założoną akcję. My, ze swojej strony, musimy zadbać by grupa, do której kierujemy reklamę była odpowiednia, czyli dobrze sprecyzowana. Istnieje wiele kategorii kierowania reklamy – możemy wybrać lokalizację, demografię, zainteresowania czy zachowania. Kierowanie na szeroką grupę odbiorców może okazać się droższe niż w przypadku grupy mniejszej. Dzieje się tak dlatego, ponieważ reklama dociera do wielu osób, które nie zawsze są nią zainteresowane. Równocześnie może zdarzyć się taka sytuacja, w której więcej zapłacimy za dotarcie do wąskiej grupy – tutaj może to wynikać z faktu, że bije się o nią większa liczba reklamodawców. Często zdarza się, że nasilenie konkurencji w danej grupie może spowodować nagły wzrost kosztów.

Wielkość grupy odbiorców - Reklama na Facebook

Trzeba jednak pamiętać, że docierając do osób, które są bardziej zainteresowane naszymi produktami i usługami, zwiększamy szansę na lepsze dopasowanie reklamy – tym samym wpływamy na lepszy odbiór oferty. Dobrymi odbiorcami są fani strony oraz osoby aktywne na fanpage czy Instagramie. Koszt dotarcia do grupy już zainteresowanych użytkowników jest zwykle mniejszy.

Podsumowanie

Decydując się na kampanię reklamową na Facebooku warto wziąć przede wszystkim pod uwagę, ile jesteśmy w stanie zapłacić za dany wynik – cel reklamowy. Pierwszy kontakt z platformą jest często obarczony ryzykiem – w tym czasie trzeba wypracować efektywny model działań. Nie bez znaczenia jest również fakt, jaką funkcję pełni Facebook w lejku sprzedażowym oraz jaki zwrot uzyskamy porównując go z innymi kanałami.

Dobrze jest założyć sobie pewien poziom, do którego chce się dążyć. Niech będzie to jakość, którą zdefiniujemy sobie sami, bazując na celu biznesowym. Pamiętaj, że głównym czynnikiem, który ma wpływ na obniżenie kosztów jest atrakcyjność treści reklamy i jej dopasowanie do grupy odbiorców. Zachowanie tej równowagi pozwala osiągnąć zadowalające wyniki reklamy na Facebooku.

+
Brak komentarzy
Dodaj własny
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony