Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?


Wielu przedsiębiorców, zajmujących się działalnością internetową lub wykorzystujących Internet jako formę promocji, zastanawia się nad tym, ile kosztować będzie zwiększenie widoczności sklepu internetowego.

Drugim pytaniem, które przy tej okazji się pojawia, jest wątpliwość czy w konkretnym przypadku pozycjonowanie sklepu internetowego będzie skuteczne. Tego typu działania w większości branży mogą przynieść wymierne korzyści. Jednak wracając do wcześniejszego pytania – ile kosztuje pozycjonowanie?

Jeśli chodzi o jego koszty, w praktyce bardzo ciężko sprecyzować ostateczną wysokość. Zależy ona przede wszystkim od tego, jak dużą część budżetu w danym momencie wydaje konkurencja obecna na rynku na zwiększanie wyszukiwalności swoich sklepów internetowych.

Indywidualna wycena

Tak naprawdę każdy przedsiębiorca, któremu zależy na budowaniu dominacji nad konkurencją (niezależnie od tego, czy będzie się to odbywało w perspektywie krótkoterminowej czy też długoterminowej), musi przeznaczyć odpowiedni kapitał, pozwalający na dogonienie pozostałych przedsiębiorców, działających w tym samym sektorze.

Warto jednak zdawać sobie sprawę z tego, że nie istnieje gotowy i sztywny cennik pozycjonowania stron. Nie ma gotowych rozwiązań cenowych z tej racji, że proces pozycjonowania w każdym przypadku wygląda inaczej i wymaga zastosowania innych środków. Jest to zatem działanie indywidualne. Budżet potrzebny na pozycjonowanie może się zmieniać bardzo szybko, w zależności od aktualnych trendów, zmian algorytmów czy działań konkurencji. Rozpoczynając swoją nową działalność warto mieć na uwadze, że aby zdobyć odpowiednią przewagę nad innymi przedsiębiorcami, potrzeba dużych nakładów pracy oraz czasu. Osiągnięcie przewagi nad konkurencją bywa dość trudne, w szczególności, że na rynku istnieje wiele sklepów internetowych, działających w tej samej branży. Proces pozycjonowania zwykle trwa wiele miesięcy, a odpowiednie działania wykonywane są przez kilku specjalistów SEO.

Co składa się na cenę pozycjonowania?

Specjaliści z dużym doświadczeniem w e-commerce doskonale zdają sobie sprawę z tego, że koszty pozycjonowania wcale nie są uzależnione od marż, jakie pobierają agencję SEO, a w dużej mierze od aktualnej pozycji ich fraz kluczowych w wyszukiwarce, trudności branży czy nawet wieku domeny. To, ile finalnie będzie kosztowało pozycjonowanie, zależy również od intensywności rozwoju rynkowej konkurencji. Pozycjonowanie, a właściwie koszty z tym związane zależą także od szeroko rozumianego marketingu charakterystycznego dla branży e-commerce. Młode firmy, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z marketingiem internetowym, muszą przeznaczać zdecydowanie większe środki, aby znaleźć się w wynikach TOP wyszukiwarki Google. Często należy liczyć się z tym, że koszty mogą być znacznie wyższe, niż początkowo kalkulowano.

Ustal, ile możesz wydać

Mimo, że całkowity koszt pozycjonowania sklepu internetowego jest niezmiernie trudny do oszacowania, to niewątpliwie właściwym krokiem jest odgórne ustalenie sobie budżetu na szeroko rozumiane działania związane z marketingiem internetowym. Pozwala to Jak powszechnie wiadomo, SEO jest procesem długotrwałym, jednak odpowiednie zaplecze budżetowe z pewnością pozwala na szybsze uzyskanie efektów tych działań.

Ponadto, przy ustalaniu budżetu należy wziąć pod uwagę nie tylko działania, prowadzone do zwiększenia widoczności witryny, ale także do utrzymania wypracowanych wyników. W innym przypadku nawet najlepsze pozycje, bez odpowiedniego wsparcia, mogą szybko ulec pogorszeniu. Dlatego myśląc o pozycjonowaniu trzeba już na samym początku założyć wydatki, które będą niezbędne przy wielomiesięcznej pracy nad efektami. Warto spojrzeć na to także z drugiej strony, jako inwestycję długofalową, która może przynieść firmie korzyści w postaci konwersji i nowych klientów. Według zasady – reklama jest dźwignią handlu – pozycjonowanie to najlepsze rozwiązanie na zwiększenie popularności witryny/sklepu internetowego, a tym samym i przedsiębiorstwa.

W trosce o potrzeby klienta

Podczas ustalania finalnych kosztów współpracy, istotnym elementem jest przedstawienie swoich własnych potrzeb i wskazanie jakich efektów chce się oczekiwać. Nasza agencja podchodzi w indywidualny sposób do każdego klienta i przygotowuje ofertę dostosowaną do najwyższych wymagań. Dzięki znalezieniu obopólnego porozumienia możliwe jest podjęcie efektywnej współpracy, dostosowanej zarówno do jednej, jak i drugiej strony. Przed podaniem ostatecznych kosztów pozycjonowania sklepu internetowego, dokładnie analizujemy sytuację domeny oraz konkurencję danej firmy. W ten sposób jesteśmy w stanie w pełni obrazowo przedstawić co należy zrobić i jakie wydatki ponieść, aby sukcesywnie zwiększać widoczność witryny.


1 Komentarz

Dodaj własny
  1. 1
    Michał

    Myślę, że nie da się określić konkretnej ceny za pozycjonowanie sklepu, gdyż wpływa na nią zbyt wiele czynników. Wielkość sklepu wraz z ilością jego produktów to sprawa z pewnością kluczowana którą należy uwzględnić przy wycenie. Tak samo z analizą konkurencji, gdyż im większa konkurencja tym ciężej będzie wbić się do przynajmniej top 10 i zwiększyć widoczność serwisu. Warto jednak zainwestować na starcie większą ilość pieniędzy, gdyż działania SEO na prawdę się opłacają 😉 Może i jest to proces długotrwały, ale warty swojej ceny 🙂

+ Napisz komentarz