Google Shopping,  czyli jak szybko dotrzeć do klienta na Święta

Google Shopping, czyli jak szybko dotrzeć do klienta na Święta


Miliony produktów sprzedawanych online przed Świętami to rzecz naturalna. Klienci chcą oszczędzić sobie stresu w obleganych centrach handlowych i stawiają na zakupy w zaciszu własnego domu. Dlatego coraz więcej firm, oprócz sklepu stacjonarnego, uruchamia dodatkowo sklep internetowy. Liczą na zwiększenie sprzedaży i szybsze dotarcie do klienta. Mogą ułatwić sobie to zadanie wykorzystując usługę Google Shopping.

Szukanie klientów w internecie to dobry krok. Ostatnie badania Izby Gospodarki Elektronicznej wskazują, że 55% polskich internautów robiło już zakupy przez Internet. Biorąc pod uwagę aktualne dane dotyczące zakupów online, właściciele sklepów internetowych powinni zadbać przede wszystkim o obecność i widoczność sprzedawanych przez siebie produktów. Coraz częściej kupujący, zanim wybierze się do sklepu stacjonarnego, wcześniej robi rozeznanie w sieci. Warto dotrzeć do niego w momencie, w którym szuka produktu i chce go kupić. Najlepiej nadaje się do tego Google Shopping – szczególnie w tym najbardziej gorącym pod względem zakupowym miesiącu w roku.

Google Shopping, czyli Zakupy Google, pozwalają w przejrzysty sposób zaprezentować swój asortyment potencjalnym klientom. Reklamy z listą produktów wyświetlą się, gdy internauta wyszuka je na stronie Google.pl. Po wpisaniu zapytania zobaczy zdjęcie i cenę oraz nazwę sklepu, a po kliknięciu przejdzie do witryny, gdzie będzie mógł kupić dany produkt. Reklamodawca ponosi koszty tylko w momencie kliknięcia w reklamę i przejścia na stronę.

Jak działa Google Shopping

Aby skorzystać z Zakupów Google i przeprowadzić kampanię reklamową z listą produktów, trzeba mieć konto AdWords oraz połączyć je z kontem Merchant Center. Przy konfigurowaniu kampanii należy upewnić się czy cel, oferta i budżet ustawione są pod kątem osiągnięcia najlepszych wyników. Kampania musi być odpowiednio zoptymalizowana, aby uzyskać jak najlepszy zwrot z inwestycji (ROI). Najlepiej, by zajął się tym specjalista.

Poprzez prawidłowo zarządzaną kampanię Zakupy Google potencjalni klienci, szukający konkretnego asortymentu szybko trafiają na produkty, które sprzedajemy. Reklama ta pomaga efektywnie i skutecznie uzyskać większą sprzedaż przed świętami Bożego Narodzenia i nie tylko.

Foto główne: Google.com

+ Nie ma komentarzy

Dodaj własny