Google robi porządki wśród oferowanych produktów

Google robi porządki wśród oferowanych produktów


Nadszedł czas na jesienne, a właściwie, trwające od wiosny porządki. Oznacza to mniej więcej tyle, że Google w swoich produktach, usuwa wszystko to, co nie działa, nie do końca spełnia założenia, lub pochłania zbyt wiele zasobów, a nie przynosi w zamian wymiernych korzyści.

Google wyjaśnia, że styl radykalnych cięć oraz połączeń pozwala ich produktom osiągnąć wyższy poziom. Użytkownicy nie powinni się obawiać, że stracą na tych zmianach, a wręcz przeciwnie. W dłuższej perspektywie z pewnością wszyscy zyskamy, gdyż pracownicy Google w przeciągu najbliższych miesięcy skupią się na wdrażaniu nowych rozwiązań.

Poniżej lista produktów, które zostały objęte nowym porządkowaniem.

AdSense for Feeds – został zaprojektowany, aby pomóc wydawcom w zarabianiu na treści poprzez umieszczanie reklam w swoich kanałach RSS. Od 2 października Google zacznie wycofywać się z tej funkcji, a 3 grudnia zostanie ona zamknięta. Wydawcy mogą nadal używać FeedBurner, więc nie ma potrzeby przekierowywania subskrybentów na nowe kanały RSS.

Przestrzeń dyskowa z usługi Picassa i Google Drive zostanie skonsolidowana w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Użytkownicy będą mieli do dyspozycji 5 GB wolnego miejsca w obrębie obu serwisów.

Gadżety arkuszy w Google Doc zostały zaprojektowane tak, aby umożliwić dodawanie niestandardowych funkcji. Jednakże najbardziej popularne gadżety zostały dodane bezpośrednio do wykresów w arkuszach kalkulacyjnych. Dlatego Google zacznie powoli wyłączać gadżety Google Doc w przyszłym roku.

Usługi Google Trends i Google Insight for Search zostały połączone w jedno narzędzie. Teraz można zobaczyć i porównać trendy wyszukiwania przy określonych regionach, kategoriach i przedziałach czasowych w jednym miejscu. Google nie będzie dłużej wspierał Trends for Websites. Więcej możesz przeczytać w artykule: Google Trends i Google Insights for Search – nowe połączone narzędzie od Google.

Google wprowadziło raporty +1 w narzędziach dla webmasterów, aby pomóc wydawcom mierzyć aktywność +1 na swoich stronach. Biorąc pod uwagę to, że webmasterzy używają głównie raportów social media w usłudze Google Analytics, aby uzyskać szerszą wiedzę na temat aktywności użytkowników na portalach społecznościowych, raporty z Webmaster Tools zostaną zaniechane 14 listopada. Mierzenie social media zostaje priorytetem dla Google Analytics więc bądźcie gotowi na nowe udoskonalenia w zakresie tego narzędzia.

Jak widać, porządki można uznać za „w miarę udane”, nie wliczając w to reklam dla kanałów RSS, które mogą zwiastować prawdziwy koniec usługi FeedBurner. Podsumowując można stwierdzić, że Google dba o przejrzystość i łatwość użytkowania swoich narzędzi, co z pewnością jest dobrze odbierane i doceniane przez użytkowników.

Foto: blog.neweb.co

+ Nie ma komentarzy

Dodaj własny